J
junttti
Vieras
Vai onko se vapaaehtoinen asia? Jos työnantaja ei maksa km-korvauksia, niin voiko verotuksessa kompensoida asiaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja junttti:Ok, eli koti-työpaikka-koti -matkat haetaan verotuksessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:verotoimistosta sanottiin,että mun tilanteessa, joka on tämä:
-työmatka 50km/suunta ja neidin hoitopaikka siinä matkan varrella..,
-kylältä lähtee juna
niin voipi olla,että verottaja laskee mulle junalipun mukaan työmatkat, eikä oman auton käytön mukaan, koska nykyään verottajaa EI kiinnosta missä lapset on hoidossa..eli mahdollisesti mun lapseni vaan "hypähtää" 13km päähän kodistaan hoitoon ja sama toistuu takaisin..
..eli sit voi verottaja miettiä mulle vastausta,että millä mä saan työni hoidettua,jos en sa hyvitystä auton käytöstä..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja junttti:Ok, eli koti-työpaikka-koti -matkat haetaan verotuksessa.
Juurikin näin. koti-työ-koti -matkat menee omasta pussista. Jos julkinen liikenne ei pelaa työakaan sopien, niin sitten voi hakea oman auton mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja HUOM!:Muistattehan, että päivähoitomaksuun vaikuttaa myös verottomat kilometrikorvaukset ja -päivärahat!!
(Tuli taas mieleen, kun jännitän milloin kaveri jää kiinni kun maksavat käytännössä 0-maksuja, vaikka miehensä tienaa ihan ok (laittomasti) kilometrikorvauksina, eivätkä ole ilmoittaneet niitä tuloina.)
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja junttti:Ok, eli koti-työpaikka-koti -matkat haetaan verotuksessa.
Juurikin näin. koti-työ-koti -matkat menee omasta pussista. Jos julkinen liikenne ei pelaa työakaan sopien, niin sitten voi hakea oman auton mukaan.
No ei aina näinkään
Mä esim saan km-korvauksen koti-työmatka-koti matkoista työnantajalta ja ainakin esim. rakennusalla se on ihan yleinen käytäntö.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja junttti:Ok, eli koti-työpaikka-koti -matkat haetaan verotuksessa.
No ei aina näinkään
Mä esim saan km-korvauksen koti-työmatka-koti matkoista työnantajalta ja ainakin esim. rakennusalla se on ihan yleinen käytäntö.
Alkuperäinen kirjoittaja HUOM!:Muistattehan, että päivähoitomaksuun vaikuttaa myös verottomat kilometrikorvaukset ja -päivärahat!!
(Tuli taas mieleen, kun jännitän milloin kaveri jää kiinni kun maksavat käytännössä 0-maksuja, vaikka miehensä tienaa ihan ok (laittomasti) kilometrikorvauksina, eivätkä ole ilmoittaneet niitä tuloina.)