Onko työpaikkasi pahin saikuttaja läski?

• Viestiketjun aloittaja Vaimitä
  • Ensimmäinen viesti
vierasn
Minä olen meidän työpaikan läski. Olen ollut 3 vuotta samassa työpaikassa, yksi sairaspoissaoloPÄIVÄ siinä ajassa sen takia kun lapsi oli kuumeessa (lapsi ei ole läski). Meidän työpaikan pahimmat saikuttajat ovat ne kaksi maratoonaria, joilla on jatkuvasti nuhaa, flunssaa, jalka kipeä jne. ja aina ovat poissa yksittäisiä päiviä tai viikon. Ei ole kummallakaan tainnut olla tässä ajassa yhtään kuukautta ettei olisi vähintään viikon verran ollut poissa. Varmaan sattumaa, mutta vittumaistahan se on silti tehdä heidän työt koko ajan (juu meillä ei saa sijaista).

missä näin
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29767272:
samaa olen ihmetelly, mutta jos nuo on tottunu semmosiin suojatyöpaikkoihin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaisissa työtehtävissä olette, kun teillä tällainen hieman erikoinen työkulttuuri on? Minun työkaverini nimittäin ovat ihan normaaleja suomalaisia, jotka silloin tällöin sairastavat kuten jokainen meistä. Meillä ei tosin ole muutenkaan tapana luokitella ihmisiä erilaisten fyysisten ominaisuuksin perusteella. Ikävää on, että tällaista edelleen tapahtuu sivistysvaltiossa.

Miuski harmailee
Meillä viime aikoina eniten sairaana on ollut nainen, joka ei ensin vuosiin pitänyt yhtään sairaspäivää. Eikä käynyt lääkärissä, vaikka olis ollut aihettakin (korkea verenpaine yms.) .Nyt sitten on itsestä huolehtimattomuus sit vissiin kostautuu. En tosin itsekään ole kolmeen ja puoleen vuoteen pitänyt yhtään omaa saikkupäivää ja lapsen päiviäkin ihan pari yksittäistä.

Daami81
1. Nykyduunissa ei ole oikein kunnon saikuttajia. Ei kyllä ole duunissa yhtään läskiäkään, riippuu tietysti mihin rajan vetää. "Lihavin" tapaus on mies 190cm/105 kg. Se ei ole ollut saikulla 5 vuoteen ainakaan. Itse olen ollut tuolla tosin vain 2 vuotta

2. Edellinen duuni: Pahimpia saikuttajia oli pari miestä. Toinen oli hoikka, toinen hieman ylimääräistä omasi (tyyliin 180/90-95)

Kun edeltäviä mietin, niin aika vähän kunnon saikuttajia ja ne kyllä suht. usein normaalipainoisia. Itseasiassa useammin normaalipainoisia kuin lihavia. Tosin mun duuneissa läskejä on ollut aika vähän. Kenties lihavien työllistymisaste on alempi. Ja etenkin toimihenkilöduuneissa läskejä on aavistus vähemmän. Mutta omien kokemuksien perusteella tosiaan ei korreloi yhtään saikutukseen, melkeinpä päinvastoin.

Itse olen hoikka ja saikutan harvakseltaan, mutta kyllä niitä poissaoloja välillä tulee. Enemmän kuitenkin lasten sairastumisien takia kuin omien. Viime vuonna olin oman sairauden takia poissa 4 päivää. Tänä vuona olen ollut yhden päivän poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja missä näin;29767453:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaisissa työtehtävissä olette, kun teillä tällainen hieman erikoinen työkulttuuri on? Minun työkaverini nimittäin ovat ihan normaaleja suomalaisia, jotka silloin tällöin sairastavat kuten jokainen meistä. Meillä ei tosin ole muutenkaan tapana luokitella ihmisiä erilaisten fyysisten ominaisuuksin perusteella. Ikävää on, että tällaista edelleen tapahtuu sivistysvaltiossa.
katoppas mielenkiinnolla uudestaan mihin olin tuon vastannu. ei liity mitenkään kenenkään fyysisiin ominaisuuksiin.
sivistysvaltiossa ei osata lukea :O

"eja"
Alkuperäinen kirjoittaja missä näin;29767453:
Mä tiedän jatkuvasti saikuttajia rakennusalalta, logistiikka-alalta, hoitoalalta, varastojätkiä yms. Aika duunarihommia.
Mutta kyllä kummastelin kun yksi kaveri joku aika sitten totesi että on niin kätevää käyttää lasta tekosyynä kun ei jaksa mennä duuniin. Olin pitänyt ihan normaalina, selkärangan omaavana tyyppinä.

Meillä ei saikuteta kun yhteinen, pieni firma ja mä lisäksi yrittäjä. Yleensä kovemmin koulutetuissa paikoissa duuni on myös joustavampaa.

Saikuttajaksi en ketään kutsuisi, mutta eniten saikulla ollut on nuori, hoikka mies.

Noin ylipäätään ei muiden saikut kiinnosta. Se ärsyttää, että tullaan sairaana töihin ja tartutetaan muutkin, etenkin kun on etätyömahdollisuuskin.

"Saikku"
Edellisessä työpaikassa pahin saikuttaja oli hoikka ja lyhyt nelikymppinen nainen. Oli flunssaa, jota saikutettiin vikkotolkulla, oli pääkipua, lapset (yli 10-vuotiaita) olivat aina kipeinä. Ei kulunut yhtäkään kuukautta, etteikö tämä rouva olisi ollut poissa syystä tai toisesta.

jaha
Ei. Lihavat on leppoosia eikä ainakaa ressintakia oo poisniinku kaikenmaailman henohelmakttääjät joilla ei oomuuta tekemistä ku kytätä naamaa,meikkiä,linjoja tai muita päivä pitkät. johan siinä ny hartiatki kipeytyy :D

"Neela"
Meillä pahin saikuttaja on ikimasentunut, joka jaksaa olla muutaman viikon töissä, haalii itselleen projektia projektin perään, ja sitten uuvahtaa ja jää taas kuukausien mittaiselle saikulle. Eli masennuksen takia sairaslomilla. Työpaikkamme toisiksi pahin saikuttaja on sairaalloisen ylipainoinen. On kolotuksia, fibromyalgiaa, allergioita, maha sekaisin jne. Kaikenlaista kuivakuppausta ja yrttipirtelökuuria kyllä kokeilee, mutta ei ilmeisesti voi myöntää että sairaalloinen ylipaino voisi olla syynä kropan reistailuun. Taitaa vähintään joka toinen viikko olla saikulla.

mies jostakin
Mä en ole koskaan niin kipeä että tarvitsisin oikeaa sairauslomaa. Näimpä ollen saikutan sen perus 10päivää vuoteen. Se on mielestäni täysin hyväksyttyä koska suurin osa porukasta on vähintään 10pv vuodesta saikulla. Suoraansanottuna tuttaa olla vain kerran viiteen vuoteen kuumeessa. Ja perhana jopa tein elämäntapamuutoksen jossa painoa on lähtenyt kymmeniå kiloja pois. Olen lopettanut tupakoinnin ja aloittanut liikunnan useamman kerran viikossa. Eli olen siltäkin osin tullut työnantajalle kannattavemmaksi. Harmi vain ettei näy palkassa, joten otetaan sitten saikun kautta. Ehkä mulla on asenneongelma, mutta niin on myös työnantajalla. Suoraansanottuna mua ei kiinnosta mitä työkaverit ajattelee mun sairauslomista. Tuskin erotun joukosta.

Yhteistyössä