Onko työpaikkasi pahin saikuttaja läski?

• Viestiketjun aloittaja Vaimitä
  • Ensimmäinen viesti
ärtsyy
Meillä ei ole töissä tällä hetkellä yhtään läskiä (ihan totta!), eikä tuo eläkkeelle mennyt lihava mies koskaan saikulla ollut.
Täällä pahimpia saikuttajia on pikkulasten äidit, niiden ipanat on ainakin pari kertaa kuukaudessa kipeänä. En käsitä miten edes voi olla noin sairaita lapsia. Ja jos lapsi on terve, niin sitten itse äiti-ihminen on kotona kipeänä :rolleyes:

Wieruus
Ei. Tänä vuonna se olen ollut minä, ensin lapset sairasti oksettajaa ja nyt nuorempi keuhkoputkentulehduksen ja olen kolmatta päivää saikulla. Olisi vielä huominen, mutta jos tänään ollaan kunnossa niin huomenna ollaan arjessa mukana.

"meh"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29764783:
Ei ollut "läski". Pahin saikuttaja mun mielestä oli kuivakka nainen, joka oli pois usein just maanantaisin... :whistle:
Ollaankohan samassa tiimissä :D Eli sama homma täällä ;)

Ja mä olen meidän tiimin isokokoisemmasta päästä, olen myös ainut, kenellä on pieniä lapsia (kokonaiset kolme) ja siltikin olen ollut vähintään poissa. Lapset ovat harvoin kipeenä ja kun heidän sirastelut vielä jakaa miehen kanssa, niin mulle taisi viime vuonna tulla yhteensä 2 tai 3 poissaoloa lasten sairastelujen takia :)

[QUOTE="meh";29764872]Ollaankohan samassa tiimissä :D Eli sama homma täällä ;)

Ja mä olen meidän tiimin isokokoisemmasta päästä, olen myös ainut, kenellä on pieniä lapsia (kokonaiset kolme) ja siltikin olen ollut vähintään poissa. Lapset ovat harvoin kipeenä ja kun heidän sirastelut vielä jakaa miehen kanssa, niin mulle taisi viime vuonna tulla yhteensä 2 tai 3 poissaoloa lasten sairastelujen takia :)[/QUOTE]

Tämä oli vuosikymmenet sitten, kun olin naisvoittoisessa toimistossa kesätyöläisenä.
Ko. nainen kävi puhuttelussakin tietääkseni aiheesta, esimies ei ollut oikein tyytyväinen.

Paikan isokokoisin oli esimiehen "oikea käsi" enkä muista, että olisi saikkuillut.

Viimeksi muokattu:
mä...
Eniten ongelmia aiheuttaa pullamössöäidit. Kaiken turhankin vuoksi pitää juosta lääkärissä ja kinuta saikkua. Sitten kun sitä saikkua ei tule siksi, että lapsella on tikku sormessa, itketään töissä miten on julmaa, kun lapsi joutuu kouluun/tarhaan kipeänä.

viera.
Mun mielestä saikuttajia on ainakin kolmea erilaista. 1. perjantai-maanantai saikuttajat, näillä on usein mahakipeänä, ripulia, oksennustautia, äkillisiä kuumetiloja, päänsärkyjä ja jos oikein tiukkapaikka tulee niin sormi tai käsi kipeänä. 2. Pienten lasten äidit, ovat vähä väliä pois lastensairauksien vuoksi, lasten isät ei kuiten koskaan ole pois. 3. Motivaatio saikuttajat, ei ole yhtään motivaatiota mihinkään hommaan, hakee saikkua ihan minkä tahansa vaivan vuoksi ja jos sattuu saikkujaksosta tulevan "liian" pitkä, että uhkana on joutua kelan rahalle, saikuttaja soittaa esimiehelle ja varmistaa kuinka monta päivää vielä maksetaan.

Mun mielestä saikuttajalla ei ole mitään tekemistä fyysisen olemuksen kanssa.

Läskipossu
[QUOTE="vieraana";29764622]Tahallaan teloi jalkansa? :O[/QUOTE]

Sitä en tiedä, tekikö tahallaan. Tuskin, koska hällä ois alkanut viikon päästä loma, joten nyt ei pääse sit ulkomaillekaan lähtemään.
Mutta hän narisee kaikesta mahollisesta vaivasta. Duuni on vielä kaikenlisäks niin helppoa ja työnantaja todella reilu, että mä en todellakaan kehtaa pienestä flunssasta edes narista! Vielä ku jokainen työskentelee yksin tai pareittain, niin ei ole edes tartutusvaaraa olemassa... Jotkut ne vaan osaa...

"vieras."
Ei onneksi enää ole samassa työpaikassa. Mutta aikaisemmin oli nainen joka oli takuulla joka vuosi viikkoa ennen joulua ja viikkoa ennen juhannusta sairaslomalla. Että ehtii katsos siivota ennen joulua ja leipoa.

Voisin sanoa että oli aika hemmetin ärsyttävää.

Ei - tai no riippuu mitä pitää läskinä. Mä aika pitkälle johdan mun työpaikan saikkutilastoa. Enkä ole se suuripainoisin. Ja kyllä, milloin on flunssaa ja sen jälkeistä tulehdusta, milloin leikkausuhan alla oleva käsi taas temppuilee niin ettei edes kortisonilla saa rauhoittumaan, milloin selkä vetää lukkoon niin että joutuu lanssilla sairaalaan piikille, ja tietty, joskus se muksukin on sairaana. Mä en nauti sairauslomasta koska mä olen silloin ihan oikeasti sairas, vaikka muut muuta luuleekin. Siinähän luulee.

Tänä vuonna olen ollut töissä tasan kaksi viikkoa. Toinen noista viikoista vielä saldovapaita. Tosin seuraava työpäivä onkin vasta ensi vuoden maaliskuussa, ellen jatka hoitovapaille. Nyt on aikaa nauttia helvetinmoisista kivuista ennen kuin muksu syntyy kun kateelliset happamoituu työmaalla.

Yhteistyössä