Onko tyhmä pojan nimi ,jos....??:/miehen mielestä on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Johan...

Vieras
POjan nimeksi tulisi Johan. Minun pappani mukaan. Mutta mies ei mielellään suostuisi antamaan sitä nimeä,koska mun nimi on Johanna. Sanoi että poikaa kiusataankun vähän samantapainen nimi olisi eli poika olisi Johan ja äiti Johanna. Mielipiteitä??:) Minusta olisi kiva antaa munkin subusta joku nimi ,kun kaikki muut nimet on melkein miehen suvusta...

No mies ei halua sitä Johannesta kun on mun exä:/ Mut siis juhan niinku vissiin lausuttas... Mut oisko paha sitten kun äiti on johanna niin kiusataanko sitä sitten kun melkein äitin nimi?? johanna ja johan...

Mun mies olis halunnut saman nimen, mut en suostunut kun sillä on monta lausunta tapaa. Joohan, Juuhan, Johan jne jne Menee lapsikin sekasin kun monella ei tavalla lausutaan.

[QUOTE="vieras";25705065]Ei ole kiva nimi Suomessa. Kirjoituksen ja lausumisen kanssa tulee ongelmia.[/QUOTE]

Paitsi jos on ruotsinkielinen, suomalaisilla nyt on muutenkin vaikeuskia lausua mitä tahansa oman maansa toisen kielisiä nimiä, junteilla on varmaan eniten vaikeuksia. :D

Tuo lausutaan "Juuhan" painottuu h:lle miten se edes voi olla jollekin niin vaikeaa? :D

Ap:lle jos olette ruotsinkielisiä niin ihan ehdottomasti hyvä nimi, jos ette kannattaa muistaa junttisuomalaiset kouluissa vääntämässä tuota supervaikeaa nimeä. ;) :D

[QUOTE="vieras";25705065]Ei ole kiva nimi Suomessa. Kirjoituksen ja lausumisen kanssa tulee ongelmia.[/QUOTE]

Meillä on 6 lasta ja niillä on ihan tavalliset suomalaiset nimet. Joka kerta joku kysyy "ai kirjoitetaanko yhdellä vai kahdella/k vai c/ i vai j" eli kun mistä vaan nimestä voi nykyisin vääntää mitä vaan!

En antais noin samankaltaista nimeä kuin äidillä, koska tykkään että on selvästi erilaisia, mutta ei se hassumpikaan ole vaikka antaisittekin =)

entä juhani? miehellä on toinen nimi sellainen suvussa kulkeva mutten halunnut omalle lapselle sitä kun mulla jotenkin särähti korvaan että on sama nimi pojalla, isällä ja isoisällään (olkoonkin toinen nimi) - tai tuli vähän sellanen "pekka-junior"-fiilis siitä. En väkisin laittaisi sellasta nimeä lapselle, jota mies vastustaa vaan mieluummin sellanen joka on molempien mielestä ok.

[QUOTE="vieras";25705163]entä juhani? miehellä on toinen nimi sellainen suvussa kulkeva mutten halunnut omalle lapselle sitä kun mulla jotenkin särähti korvaan että on sama nimi pojalla, isällä ja isoisällään (olkoonkin toinen nimi) - tai tuli vähän sellanen "pekka-junior"-fiilis siitä. En väkisin laittaisi sellasta nimeä lapselle, jota mies vastustaa vaan mieluummin sellanen joka on molempien mielestä ok.[/QUOTE]

miehen toinen nimi on juhani ja oon niin kyllästynyt siihen kun joka toisella on joku juhani toisena nimenä:D

[QUOTE="vieras";25705152]Meillä on 6 lasta ja niillä on ihan tavalliset suomalaiset nimet. Joka kerta joku kysyy "ai kirjoitetaanko yhdellä vai kahdella/k vai c/ i vai j" eli kun mistä vaan nimestä voi nykyisin vääntää mitä vaan!

En antais noin samankaltaista nimeä kuin äidillä, koska tykkään että on selvästi erilaisia, mutta ei se hassumpikaan ole vaikka antaisittekin =)[/QUOTE]

No on nimiä, joista ei oikein väännelläkkään kuten:

Inka
Petri
Kati
Anna
Anni
Lotta
Rasmus

Paitsi jos on ruotsinkielinen, suomalaisilla nyt on muutenkin vaikeuskia lausua mitä tahansa oman maansa toisen kielisiä nimiä, junteilla on varmaan eniten vaikeuksia. :D

Tuo lausutaan "Juuhan" painottuu h:lle miten se edes voi olla jollekin niin vaikeaa? :D

Ap:lle jos olette ruotsinkielisiä niin ihan ehdottomasti hyvä nimi, jos ette kannattaa muistaa junttisuomalaiset kouluissa vääntämässä tuota supervaikeaa nimeä. ;) :D

Ei varmaan kenellekään suomenkieliselle ole vaikeaa sanoa "Juuhan" kun sen on ensin lausuttuna kuullut, mutta jos näkee nimen ensin kirjoitettuna, niin joku saattaa sanoa "Johan".

[QUOTE="vieras";25705181]No on nimiä, joista ei oikein väännelläkkään kuten:

Inka
[/QUOTE]
"koolla vai geellä?" olen kuullut ihan riittävän usein...
Sori OT.

Johan muuten tosi nätti nimi, mutta en kyllä Johannan lapselle kuitenkaan antaisi.

Yhteistyössä