Onko Leona mielestäsi poikamainen/pojan nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, minä ainakin olen pitänyt sitä ihan tytön nimenä. Jos joku haluaa sen pojalleen antaa, niin kaipa se pojallekin voi käydä, mutta kyllä tyttö tuli ensin mieleen, mutta minä olen kyllä ennestään tiennyt naispuolisen Leonan, että sekin vaikuttaa.

Ei tästä tarvitse mun mielestä keskustella. Selvä tyttö nimi ja sillä siisti. Leona Lewis on laulajatar ja tyttö. Kukaan ei vielä ole kyseenalaistanut Leona nimeä meillä mutta ruotsinkielisenä äännän sen pitkällä O:lla eli Leoona mutta kirjoitetaan Leona.

Mielestäni Leona on kyllä naisen nimi. Eikä mielestäni ole mitenkään "uusi ja keksitty", ala-asteellanikin oli jo Leona niminen tyttö.
Tuli vaan tuosta ruotsin kielisestä ääntämisestä mieleeni, kuinka raivostuttavaa itsestäni on, kun minulta aina kysytään onko nimeni yhdellä vai kahdella O:lla, ja kuinka se lausutaan, vaikka kuinka selkeästi artikuloiden esittelisin olevani Mona..

Leona on kaunis, pehmeä tytön nimi. Kansainvälinen ja suomalaisen helppo lausua. Onhan myös Pauliina, Joosefiina ja Alexsandra naisten nimiä, eikä niitä kukaan kyseenalaista.

Yhteistyössä