Jos kolmen ekan lapsen nimi alkaa samalla kirjaimella, onko tyhmää, jos neljäs alkaaki erillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä laittaisin tulokkaalle myös sellaisen nimen, joka sopii joukon jatkoksi eli alkaisi samalla kirjaimella :). Näin teidän J- sarjanne olisi täydellinen <3

Mites Jaakko Aleksi :)? Ei olis r- kirjainta ja olisi pehmeän makuinen nimi, kuitenkin perinteisen miehekäs :)...

No mielestäni en sekoita mutta en nyt 100% varmuutta voi antaa. Äidin terveysongelmien takia lapsi asui jossain muualla, tiedä sitten oliko ratkaisu pitkäaikainen ollenkaan. En niin tarkasti seurannut hänen kirjoituksiaan, mutta sellainen kuva tuli että terveys hänellä reistailee enemmänkin. Toivottavasti hän voi paremmin nyt jos nyt samasta ihmisestä puhutaan.
On tuo lapsi asunut ihan kotonaan koko ajan, eli joko sekoitat johonkin toiseen väkisinkin tai olet ymmärtänyt jotain väärin. Lapsi ollut hoidossa mummolassa juuri sillä hetkellä tms. Mutta ei hänestä sen enempää, kyselkää mieluummin henkilöltä itseltään jos tänne sattuu. :)

Yleisesti ottaen minusta lasten nimien alkukirjaimilla ei ole väliä, kunhan nimet on saman tyylisiä. Ettei vaikka Pentti ja Sebastian... Mutta teillä on jo kolmella lapsella tietyllä kirjaimella alkava nimi, niin jotenkin se yksi kyllä poikkeaisi porukasta jos ainoana nimi alkaisi muulla kirjaimella. Eli ap:n tapauksessa kääntyisin j-nimien puoleen neljännenkin pojan kohdalla. Jessekin on kiva nimi ;).

Mä laittaisin Aleksin. En välitä muiden mielipiteistä, tärkeintä on että nimi on lapsen näköinen ja hänelle harkiten valittu =) (meillä kaks alkaa samalla kirjaimella, loput omillaan)

Valitsisin Aleksin sillä perusteella, että pidän siitä. Toinen peruste nimelle on se, etten halua ylläpitää järjettömiä sääntöjä, jollaisesta nimien alkaminen samalla alkukirjaimella on hyvä esimerkki.

Minua ei kiinnosta pätkän vertaa, mitä mieltä joku muu on mahdollisesti lasteni nimien alkukirjaimista, yhteensopivuudesta tai koko nimestä. Tärkeintä on se, että itse tykkään siitä.
Ei tarvitse kiinnostaa ei, älä nyt herneitä vedä :D. Jokainen antaa nimen mistä itse tykkää ja mikä toivottavasti sopii nimen kantajalle. Kerroinpa vaan mitä minä olen mieltä.:rolleyes:

Yhteistyössä