Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua vähän jännittää, koska olen ollut aina sitä mieltä, että ei Turkkiin (poliittisista syistä).
Kaverit on vaan täysin rakastuneita Alanyaan ja haluavat meidät mukaan ensi kesänä..
En tiedä, pitäisikö sitä uskaltaa kokeilla sitten..
Viimeksi 3 vuotta sitten Bulgarian reissu meni osin pilalle sen takia, että oli niin selvästi aistittavissa itä-blokkitausta.
Nyt mua naurattaa....muistan joskus 90-luvun puolivälissä keuhkonneeni, etten mene koskaan Turkkiin, koska en halua rahoittaa valtiota joka kohtelee vähemmistöään kaltoin. No, nytpä tiedän ettei sekään asia ole ihan niin yksiselitteinen mitä voisi luulla täältä Pohjolasta katsottuna

. Sitäpaitsi todella moni esim. juuri Alanyan hotellinomistajista, ravintoloitsijoista ja työntekijöistä on etniseltä taustaltaan kurdi, eli turismi hyödyntää myös heitä ja heidän perheitään =). Tukee kyllä sitä kautta myös terrorismia, mikä taas on hiton huono juttu... :/
Alanya on kiva, mutta mulle rakkaampi on Marmaris. Se on hieman pienempi, rauhallisempi ja luonnonkauniimpi kuin Alanya. Alanyassa taas on aivan ihanat uimarannat, ja vietin siellä loistavan loman joskus vuosia sitten

. Lapsille riittää tekemistä, aikuisille myös, shoppailua voi harrastaa jne.
Bulgarian ja Turkin ero on se, että Bulgariassa näkyy edelleen tuo itäblokkitausta, esim. asiakaspalvelussa. Turkissa taas asiakaspalvelu on erinomaista, siellä tottui liiankin hyvälle: Rhodoksella koin kulttuurishokin, kun en ollutkaan samalla lailla kuningatar ostoksia tehdessäni ja ravintolassa syödessäni kuin Marmariksen puolella :snotty: