onko tullut raskausarpia?

  • Viestiketjun aloittaja kesävauva
  • Ensimmäinen viesti
hiksu
Mulla vk 32+1 eikä vielä ollu ainakaan aamulla kun viimeeksi kattelin. Olen vähän alkanu ihmetellä. Massu on kasvanu kyllä huomattavasti täs parin viikon aikana,ja välillä kiristää kauheesti. Yritän rasvailla suihkun jälkeen,kun muistan.
 
Esikoisesta ei tullut ollenkaan, eikä tästäkään ainakaan vielä ole tullut... =) Vaikka painoa tuli reilusti heti alussa. Ihme jos ei tule, kun massu menee yläkäyrillä, kun esikoisesta meni alakäyrillä.

-Capri ja Tiitiäinen rv 23+5-
 
Oikean "humppakahvan" kohdille on tullut ihan hentoisia "pisteitä" ja pikkuisia viivoja on ilmestynyt ylös pakaroihin...
Yhtään en muista koska ne huomasin :ashamed: mutta muutamia viikkoja ovat kyllä jo olleet ja rv nyt 34+1
 
omituinen otus
Mulle ilmestyi ensimmäiset rakkausarvet ihan alkuraskaudesta, siis kun vielä ollut edes testannut! Aamulla katsoin peilistä ja huomasin ne, sitten tein testin ja plussaahan se näytti :heart: Laskettuun aikaan vielä reilu pari kuukautta, ja arpia ei ole paljon lisää tullut, eikä edes tummentuneet. Jospa ne häviäisivät yhtä nopeasti kuin ilmestyivätkin, eli jäisivät synnärille :whistle: ;)
 
Lumikki
Moi,

mulla tuli ekassa raskaudessa rv30 paikkeilla aika inhan näköiset raskausarvet rintoihin. Ja tulivat kanssa ihan yhdessä yössä Sinänsä outoa, sillä tissit ei mitenkään hirveästi kasvaneet tai pingottaneet. Mahaan ei sit onneksi enää tullut.

Noissa raskausarvissahan on se ikävä puoli, et ne ei kerran tultuaan enää lähde eikä siis harmi kyllä jää synnärille.
 
No mutta haaleneehan ne melko näkymättömiin.

Mulla tullut alusta asti ja maha on kyllä ihan alhaalta ylös täynnä viiruja. Ensimmäiset on nyt jo alkanut "haihtua". (laskettuun aikaan ois vielä pari viikkoa)
eihän ne nättejä oo mutta toivottavasti edes sitten vuojen -08 kesällä uskaltas bikinit vetästä päälle ku rannalle lähtee :whistle:
 
Raskausaikana ei raskausarvista tietoakaan masulla tai muuallakaan mutta synnytyksen jälkeen kun maito nousi, niin rinnat oli poksahtamispisteessä ja iho ei jaksanut joustaa ilman arpijälkiä :/

eli näin saattaapi myös käydä. Mut anyway raskausarvethan on vaan merkki ja muisto jostakin ihanasta ja ihmeellisestä mitä uuden ihmisen kasvu, kehitys ja syntymä ovat :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti:
perjaatteessa tyhmä kysymys... ihmiset erillaisia. se riippuu myös koostasi, ihosi venyvyydestä ym!. jos olet 32rv niitä kerkeää ihan hyvin tulla vielä!
Raskausarpia ei voi rasvailemalla ehkäistä, koska ne liittyvät raskauden aikaisiin hormonaalisiin muutoksiin. Ihon mekaaninen venyminen ja hormonien erityksen lisääntyminen muuttavat elastaani -ja kollageenisäikeitä ja saavat aikaan muutoksia iho -ja tukikudoksissa.
Taipumus saada raskausarpia on myös perinnöllinen.
 
Miekin ehdin jo luulla,
että selviän noilla rintoihin ihan alkuraskaudessa tulleilla arvilla,
mutta p-askanmarjat! Nyt ihan viimeisten viikkojen aikana on tuolta jenkkisten kohdalta räsähtänyt. Varsinkin vasemmalta puolen. :headwall:
No ei vaan, eipä niihin maailma kaadu. Elämänmerkkejä, mut oisin kyllä tullut ilman niitäkin merkkejä toimeen. :D

-mennis ja mahan venyttäjä Keke 39+5- <br><br>
 
Otsikko: VS: onko tullut raskausarpia?
Lainaa viestiä
Lainaus:
04.05.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti
perjaatteessa tyhmä kysymys... ihmiset erillaisia. se riippuu myös koostasi, ihosi venyvyydestä ym!. jos olet 32rv niitä kerkeää ihan hyvin tulla vielä!

Raskausarpia ei voi rasvailemalla ehkäistä, koska ne liittyvät raskauden aikaisiin hormonaalisiin muutoksiin. Ihon mekaaninen venyminen ja hormonien erityksen lisääntyminen muuttavat elastaani -ja kollageenisäikeitä ja saavat aikaan muutoksia iho -ja tukikudoksissa.
Taipumus saada raskausarpia on myös perinnöllinen.


mitenkä tää liittyy mun kommenttii???????
 
heips.!

Mullakin on tullut rintoihin jonkin verran vaaleita jälkiä... ei vielä ainakaan muualle ole tullut ja nyr RV38+1 ja perinnöllisiä ne on aiki pitkälle. mun äidillä ei ole tullut ollenkaan, ja siltä se vaikuttaa et mullekkaan ei sit tule niitä. Rasvaillut olen kuitenkin aika reippaasti, venyyhän se iho kuitenkin niin ja kärsii siitä, vaikkei se ehkäisekkään arpia...
 
Vilmis
Mäkin ajattelin, että selviäisin ilman.. Maha on aika valtava ollut jo pitkään, mutta ilmeisesti nyt mentiin sitten jonkun rajan yli, kun 37. viikolla poksahti molemmille sivuille punaiset viirut :/ Tosin ne on aika lyhyet vielä, mutta ehtiihän ne tässä vielä noin kuukauden kasvaa.. Noh, eipä tuo vakavaa ole, mutta olisin voinut olla ilmankin :D
 
Kahdessa raskaudessa ei tullut yhtään arpia (enkä rasvaillut oikeastaan ollenkaan), kolmas raskaus menosssa viikolla 34. Toivon kyllä kovasti, ettei niitä arpia enää tulisikaan, sen verran turhamainen olen, että en osaisi pitää arpia "kunniamitaleina"... :ashamed:

Ei minunkaan maailmani niihin arpiin tietenkään kaatuisi, mutta olen kyllä erittäin iloinen, jos jäävät tulematta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 15:13 vieras kirjoitti:
Otsikko: VS: onko tullut raskausarpia?
Lainaa viestiä
Lainaus:
04.05.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti
perjaatteessa tyhmä kysymys... ihmiset erillaisia. se riippuu myös koostasi, ihosi venyvyydestä ym!. jos olet 32rv niitä kerkeää ihan hyvin tulla vielä!

Raskausarpia ei voi rasvailemalla ehkäistä, koska ne liittyvät raskauden aikaisiin hormonaalisiin muutoksiin. Ihon mekaaninen venyminen ja hormonien erityksen lisääntyminen muuttavat elastaani -ja kollageenisäikeitä ja saavat aikaan muutoksia iho -ja tukikudoksissa.
Taipumus saada raskausarpia on myös perinnöllinen.


mitenkä tää liittyy mun kommenttii???????
Tarkoituksena oli vaan lisätä faktaa sun vastaukseen, ei varsinaisesti kommentoida sitä.
 
MÄ en muista millä viikoilla tuli rintoihin ekat, mutta eivät ole olleet mitään kovin pahoja, ovat näyttäneet lähinnä jotenkin haalenneilta mustelmilta. Kohta on kiertäneet koko tissin ympäri :LOL: Alkoivat nimittäin rinnan yläosasta ja ovat siitä aina vaaletessaan siirtyneet alaspäin ja tulleet uuteen kohtaan. Kuppikoko on kasvanut kahdella joten ei mikään ihme... Mahaan ei ole tullut yhtään, mutta tällä hetkellä se kasvaakin alakäyrän alapuolella.

Hilipatuinen & vaavi 34+1
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 17:06 kesävauva kirjoitti:
Olisin kysellyt joko teille on ilmestynyt raskausarpia? Ja jos on niin millä viikolla ne huomasit. Itse olen nyt rv 32+2 ja vielä ei näy..

EHKÄ TÄMÄ ASIA EI NYT OLE KOVINKAAN TÄRKEÄÄ!! JOKAISEN LUULISI TIETÄVÄN ETTÄ AIKA TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ TULEE EDES JOHONKIN RASKAUSARPIA! (JOTKUT OVAT POIKKEUKSIA) MUTTA KAI SINÄKIN OLET SEN RISKIN OTTANUT ETTÄ NIITÄ EHKÄ SAAT!!!
 

Yhteistyössä