onko tullut raskausarpia?

  • Viestiketjun aloittaja kesävauva
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:11 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 17:06 kesävauva kirjoitti:
Olisin kysellyt joko teille on ilmestynyt raskausarpia? Ja jos on niin millä viikolla ne huomasit. Itse olen nyt rv 32+2 ja vielä ei näy..

EHKÄ TÄMÄ ASIA EI NYT OLE KOVINKAAN TÄRKEÄÄ!! JOKAISEN LUULISI TIETÄVÄN ETTÄ AIKA TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ TULEE EDES JOHONKIN RASKAUSARPIA! (JOTKUT OVAT POIKKEUKSIA) MUTTA KAI SINÄKIN OLET SEN RISKIN OTTANUT ETTÄ NIITÄ EHKÄ SAAT!!!
ihmeen kiukkunen tyyppi :D
Tuskinpa monikaan odottaja pitää raskausarpia raskautensa tärkeimpänä asiana, mutta minusta on vaan tervettä miettiä välillä itseään ja ulkomuotoaan kun stressata siitä, onko mahassa kaikki hyvin. Saapahan ajatukset välillä tyhjennettyä kun pohtii ns. pinnallisia turhanpäiväisyyksiä :) !
Mielestäni oman ulkonäön pohtiminen on luonnollista.
Itseäni kiinnostaisi tietää että onko esim. weledan öljystä ollut hyötyä arpien ehkäisyssä verrattuna esim. pelkän kosteusvoiteen käyttöön.
Eli onko täällä raskausöljyjä käyttäneitä, joille silti ilmestynyt suuretkin arvet?
 
MM-
Minullakin repesi alavatsaan heti viikolla 6-7 2 raskausarpea. Kyllä korpee. Rasvattu on vatsaa ja tissejä oikein urakalla. Vichyn arpirasvaa aion ostaa heti kun tilaisuus koittaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:15 wilmuri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti:
perjaatteessa tyhmä kysymys... ihmiset erillaisia. se riippuu myös koostasi, ihosi venyvyydestä ym!. jos olet 32rv niitä kerkeää ihan hyvin tulla vielä!
Raskausarpia ei voi rasvailemalla ehkäistä, koska ne liittyvät raskauden aikaisiin hormonaalisiin muutoksiin. Ihon mekaaninen venyminen ja hormonien erityksen lisääntyminen muuttavat elastaani -ja kollageenisäikeitä ja saavat aikaan muutoksia iho -ja tukikudoksissa.
Taipumus saada raskausarpia on myös perinnöllinen.
Mitäs toi vieras muka sanoi rasvaamisesta, kun siitä huomautat?

Mä luin, että jos on paksu ja tumma iho, raskausarpia ei tule niin helposti. Mun kohdalla ainakin pitää paikkansa. Kolmas lapsi tulossa, eikä arpia ole tullut.
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:15 wilmuri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti:
perjaatteessa tyhmä kysymys... ihmiset erillaisia. se riippuu myös koostasi, ihosi venyvyydestä ym!. jos olet 32rv niitä kerkeää ihan hyvin tulla vielä!
Raskausarpia ei voi rasvailemalla ehkäistä, koska ne liittyvät raskauden aikaisiin hormonaalisiin muutoksiin. Ihon mekaaninen venyminen ja hormonien erityksen lisääntyminen muuttavat elastaani -ja kollageenisäikeitä ja saavat aikaan muutoksia iho -ja tukikudoksissa.
Taipumus saada raskausarpia on myös perinnöllinen.
No oletko kuullut että näillä rasvoilla nimenomaan on tarkoitus vaikuttaa niihinkollageenisäikeisiin, että niitä muutoksia ei tulisi iholle. Jossain määrin rasvat auttavat, mutta jos arpia on tullakseen niin niitä tulee. Mutta rasvaamalla voi yrittää minimoida mahdollista vahinkoa.
 

Yhteistyössä