M
meirami
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja mie-:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tiedän yhden tapauksen, jossa lestaperheen 5.v poika jäi auton alle ja kuoli.. ja reaktio oli perheessä, että se oli ylemmän tahon tahto..
No näinhän he uskovat. Onko jotenkin huono asia, että joku uskoo noin? Uskovalla sureminen voi olla lohdullisempaa, kun asian pystyy uskonnolla "selittämään". Siis että pojan oli määräkin kuolla juuri tuolloin.
No, siis toihan on vaan itsensä suojaamista siltä tosiasialta, ettei pystynyt suojella lastaan. Kyllä tähän välillä törmää, et oma vahinko pistetään Saatanan syyksi tai Korkeimman tahdoksi. Se on semmosta ylihengellisyyttä/ vastuunpakoilemista.
Ei kukaan pysty suojelemaan omia lapsia kaikilta onnettomuuksilta. Itse ainakin pyrin minimoimaan mahdolliset riskit, kuten varmasti lähes kaikki äidit ja isät tekevät. Se, että oma lapsi kuolee onnettomuudessa on varmasti kauhea shokki vanhemmille. Itsesyytökset ovat varmasti kovat. Siinä, että me uskomme jokaisen elinpäivien olevan ennaltamäärätyt (eli siis jokainen kuolee ajallaan) ei ole kyse vastuunpakoilemisesta. Vaan siitä, että Jumala tietää meidän aikamme emmekä me voi sille mitään.
Kommenteistanne saa sellaisen käsityksen, että 5-vuotiasta poikaa ei olisi vahdittu/suojeltu onnettomuuksilta ja että vanhemmat eivät syyttäisi itseään... Tosiasia on, että tapaturmia tapahtuu, vaikka mitä tekisi! Minua ainakin lohduttaa läheiseni kuolemassa se, että uskon hänen elämänsä tulleen täyteen ja että hän kuoli omalla ajallaan...