[QUOTE="vieras";25096996]Miten niin SINÄ maksat kaikkien kotihoidontuet? Salli mun nauraa.....
Edelleen, sun maksamista veroista menee varmaan muutama hassu sentti niihin varoihin millä tuetaan kotihoitoa.
Toisekseen, ne kotona olevatkin ovat usein työelämässä ennen sekä jälkeen kotihoitoajan, joten ihan samalla tapaa ovat rahoittaneet järjestelmää maksamalla veroja. En mäkään intä että vanhusten tukeminen rahallisesti pitää lopettaa, koska itse satun olemaan nuori enkä vanhus. Jokainen meistä kuluttaa niitä muiden maksamia verovaroja jossain muodossa, jokaisessa elämänvaiheessa.
Kolmannekseen, suomi tarvitsee lisää veronmaksajia, Suomessa ei liene järkevää rajoittaa syntyvyyttä ja pitäisi panostaa entistä enemmän lasten ja nuorten hyvinvointiin, jotta he ovat kykeneviä jonain päivänä tekemään töitä ja maksamaan veroja. Kotihoito on monelle lapselle sitä ihan parasta hoitoa. Lapsiperheiden tukeminen on tärkeää yhteiskunnalle.[/QUOTE]
Tämä mantra siitä miten suomi tarvitsee lisää veronmaksajia = vauvoja voitaisiin jo lopettaa. Maapallo on liki ylikansoitettu, ei niitä veronmaksajia tarvitse kaikkia itse tehdä. Lapsiperheiden tukemien on toki tärkeää yhteiskunnalle mutta miten määrittelet sen että tämä olisi tärkeämpää kuin vanhustenhoito, kunnallinen päivähoito jne?
Tuolla jo aiemmin mainitsin että minun mielestäni kotihoidontuen kuntalisä saisi olla kaikissa kunnissa. Sen enempää en tukea kuitenkaan korottaisi. Kyseessä on vapaaehtoinen valinta, ja useimmilla äideillä työssäkäynti + verojen maksaminen hyödyttää yhteiskuntaa enemmän kuin se että hoitaa kotona OMAA lasta.
Monin paikoin on mahdollista toimia yksityisenä perhepäivähoitajana ja ottaa sen oman naperon lisäksi jonkun toisen lapsi/lapsia laadukkaaseen kotihoitoon. Siitä saa ihan palkkaa. Tämä mahdollistaa pidemmän kotonaolon, jos kokee että kotihoidontuki ei riitä.
Mutta se että ainoastaan yhden lapsen hoitamisesta kotona maksettaisiin kovin paljon enemmän ei ole taloudellisesti järkevää, eikä tässä suhdannetilanteessa mitenkään mahdollista. Meillä ei ole rahaa edes näihin palveluihin, mitä nyt käytämme.