Onko terapia oikeasti hyödyllistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........

Vieras
Olen nyt toipumassa/kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta jo useamman vuoden. Ollut sairaalassakin hoidossa. Olen käynyt juttelemassa psyk.sairaanhoitajan kanssa ainakin 2v. Nyt pitäisi hakeutua terapiaan. Tänään ensi käynti. Nyt mietin onko siitä oikeasti hyötyä? Miten terapiasta saa energiaa ja tyytyväisyyttä elämään? Onko se sen monen tuhannen euron arvoista?

Kyllä siitä on hyötyä, jos kemiat menee yksiin terapeutin kanssa ja suostuu olemaan asiakkaana. Mitä motivoituneempi olet hyödyntämään terapiaa sen enemmän saat apua. Suurin ongelma terapiasuhteen epäonnistumisessa on siinä, etteivät ihmiset luota terapeuttiin ja käyttävät tapaamisaikansa pelkäämällä koettaako terapeutti manipuloida asiakkaan mieltä. (Sama kuin ryhtyisi epäilemään lääkäriä, joka koettaa hoitaa irti leikkaantunutta sormea ja koko ajan hokisi mielessään ompeleekohan tuo sormen väärinpäin takaisin paikalleen.)

Jos et tykkää terapeutista etsi uusi.

Minulla on ollut loistoterapeutit, mutta olin myös innokas ja motivoitunut saamaan tuloksia. Tervehtyminen alkoi tapahtumaan nopeassa tahdissa suostuessani kuntelemaan terapeutin ehdotuksia ja toiminaan niin. Kävin siis kognitiivisessa terapiassa, mikä oli minulle sopivin hoitomuoto. Elämäni sai yli kymmenen vuoden masennuksin jälkeen ihan uuden suunnan ja voin väittää eläväni nyt hyvää elämää.

Jaa-a, no siinä mielessä hyvä että on kirjottanut lausuntoja sinne ja tänne tarvittaessa. Muuten välillä tuntuu että onko siitä hyötyä.. Millään hoitsulla en suostuis edes käydä. Niitä ei oi terapeutin kanssa edes mielestäni rinnastaa keskenään.

[QUOTE="vieras";29119648]Kyllä siitä on hyötyä, jos kemiat menee yksiin terapeutin kanssa ja suostuu olemaan asiakkaana. Mitä motivoituneempi olet hyödyntämään terapiaa sen enemmän saat apua. Suurin ongelma terapiasuhteen epäonnistumisessa on siinä, etteivät ihmiset luota terapeuttiin ja käyttävät tapaamisaikansa pelkäämällä koettaako terapeutti manipuloida asiakkaan mieltä. (Sama kuin ryhtyisi epäilemään lääkäriä, joka koettaa hoitaa irti leikkaantunutta sormea ja koko ajan hokisi mielessään ompeleekohan tuo sormen väärinpäin takaisin paikalleen.)

Jos et tykkää terapeutista etsi uusi.

Minulla on ollut loistoterapeutit, mutta olin myös innokas ja motivoitunut saamaan tuloksia. Tervehtyminen alkoi tapahtumaan nopeassa tahdissa suostuessani kuntelemaan terapeutin ehdotuksia ja toiminaan niin. Kävin siis kognitiivisessa terapiassa, mikä oli minulle sopivin hoitomuoto. Elämäni sai yli kymmenen vuoden masennuksin jälkeen ihan uuden suunnan ja voin väittää eläväni nyt hyvää elämää.[/QUOTE]

Tämä on niin totta. Suosittelen käymään useamman terapeutin luona enne hoitosuhteen vakiinnuttamista.

Uusimmat

Yhteistyössä