Onko teistäkin miikkariperheet jotenkin parempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihanaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me asumme ok-talossa, meillä on kaksi autoa ja mies käy töissä. Meillä on 4 lasta emmekä ole lestadiolaisia. Itse olen työtön ja luottotiedot ovat menneet aikoinaan nuorena hölmöillessä.Ja olen ihan vaan ammattikoulun käynyt kaupan kassa. Silti minä pystyn ostamaan Me&I vaatteita ja ostankin, (Visa Electronilla pystyy tilaamaan ihan samalla tavalla kuin sillä Visallakin) ;) Me&I vaatteet ovat kestäviä,päivittäisessä käytössä ja lisäksi ne ovat monikäyttöisia, niin arkeen kuin juhlaan.Meidän lapset ovat aina olleet hoikkaa tekoa ja siksi nämä vaatteet ovat ihania kun niissä on otettu huomioon eri malliset lapset. Ennemmin ostan hieman kalliimpaa ja kestävämpää kuin halpaa ja heikkoa marketeista. Ne eivät kutistu pesussa ja kestävät kuivausrummun käytön. Ja meillä todellakin käytetään myös henkkamaukan ja lindexin yms vaatteita ihan siinä missä miikkareitakin. Meillä minä ostan omilla rahoillani lasten kaikki vaatteet ja tarvikkeet, mies maksaa asumisen ja ruuat. En koe olevani mitenkään muiden yläpuolella. P.s. myös itselläni on muutamia vaatteita Miikkarilta ja ne ovat aivan ihania päällä :)

Ja taas muistuu mieleeni miksi en tällä palstalla ole vuoteen käynyt.

Peräänkuulutan käytötapoja ja muiden ihmisten kunnioittamista! Ei tälläistä solvaamista siitä, minkä merkkisiä vaatteita toiset ostavat.

Ei hyvä h*tti sentään XD Eikö tuo nyt ole se ja sama mitä sitä lapsilleen pukee päälle kunhan eivät alasti juokse. Se on kuitenkin melko marginaalinen joukko joka kuvittelee vaatteilla itselleen jotain statusta saavuttavan. Vähemmistössä ovat myös ne järkensä menettäneet jotka maksavat pieniä omaisuuksia peitoista/tyynyliinoista/pyyhkeistä/pussilakanoista pilvikuosilla. Muut todennäköisesti ostavat Me&I:lta sen yhden ja kaksi paitaa jotka kuosiltaan miellyttävät ja loput kamppeet voikin sitten hankkia Henkkamaukalta. Enemmänkin minua ihmetyttää nämä jotka ostavat puolivuotiaalle yli sadan euron vedenpitävän toppahaalarin että sen kanssa on sitten hyvä vaunuissa pötköttää. Mutta onhan se kätevää toki jos vaikka sattuu satamaan ja vaununkoppa täyttyy vedestä niin ei se Janica-Jessika sitten kastu. Mutta se onkin ihan toinen tarina se.

[QUOTE="tiimarinvihko";27280128]Siellä markettivaatteen ja meandin välissäkin on paljon merkkejä. Ja mä lyön vaikka pääni pantiksi, että useimmissa on parempi hinta-laatu-suhde kuin meandissa. Mä en ymmärrä miksi ostaa ylihintaista ja aina niistä saa lukea, että värit haalistuneet eka pesussa tyyliin. Tokikin se, että joku pässi maksaa niistä käytettynä uuttakin enemmän, tekee ostamisesta ensimmäiselle käyttäjälle hyvinkin järkevää. Koska seuraava käyttäjä maksaa koko hänen lapsen käytön ja ekstraa päälle. Se se vasta kreiseintä on.

Mullakin on mielikuva alemmasta keskiluokasta, joilla on kauhea pätemisen tarve ja siksi tarvitsee vaatteilla koreilla tai elämässä ei muuten ole riittävästi sisältöä.[/QUOTE]

Melkoista yleistystä tämäkin viesti. Eiköhän kuka vaan saa keräillä mitä haluaa, vaikka sitten lasten vaatteita! Melkoisia prosessoreja tällä palstalla kun vaateostoksien perusteella päättelee ihmisten aseman tulot ja elämän sisällön.

[QUOTE="Jeps";27278015]parempia? ehkä jollain tapaa, tulee mieleen sanat siisti, puhdas, hygieeninen, tiptop, bioluvil, sh, lto, farmari, säännöllinen päivärytmi, palstamamma, puistomamma,perhekerhomamma, avoinpäiväkotiaktiivisuus, sosiaalisuuskin, kuten joku jo totesi, myös lapsilähtöisyys.

negatiivisenä mielikuvana keskinkertaisuus laumasieluisuus ja kaikki siihen liittyvät ikävät ihmisen piirteet, kuten juoruilu[/QUOTE]

^^ Taitaa sullakin sitten tolla kuvauksella olla aika monta miikkaria kaapissa?? :DD "palstamamma", "juoruilu", "laumasieluisuus", jne... Eiköhän tää 2+ palstailu ole sitä palstailua ja nykypäivän juoruilua parhaimmillaan?

Miten tällainen asia voi ketään ottaa päähän ja ärsyttää? :O

Varmasti kaikki Me&I-vaatteita jatkuvasti ostavat ovat tykästyneet merkkiin ja todenneet sen itselle/ omalle perheelle sopivaksi. Niitä ei varmastikaan ole ostettua sinua tai ketään muuta ärsyttämään tai kenenkään varakkuutta osoittamaan. Ne on yksinkertaisesti kivoja ja käyttökelpoisia vaatteita, joihin kaikilla yhteiskuntaluokkaan ja varallisuuteen katsomatta on varaa. Olen toki samaa mieltä siitä, että aina hinta-laatu suhde ei ole kohdannut. Mutta en ole myöskään vielä löytänyt vaatemerkkiä, josta en olisi joskus joutunut toteamaan samaa asiaa, kaikilla merkeillä tulee joskus huonolaatuista kappaletta myyntiin. Erääseenkin joka kaupungista löytyvään vaatekauppaan jouduin juurikin kahteen kertaan palauttamaan vaatteet samasta viasta, kolmatta en enää ottanut, vaan vaihdoin vaatetta ja se olikin sitten jo hintansa arvoinen laadultaan. Kyseessä siis lapsen vaate ja hinnaltaankin oli ihan miikkaria vastaava.

Itse tunnen sekä Siwan kassoja että korkeakoulutettuja, sinkku-,ydin- ja uusioperheitä ja koti- ja uraäitejä, jotka kaikki liputtavat Miikkarin puolesta. Ja sitten jos ko merkistä ei tykkää niin eihän niitä ole pakko pukea itsellen /lapselle.

Jos minun haluni pukea silloin tällöin lapseni pöllömekkoon tai nallehousuihin on jollekin asia, josta alkaa savu nousemaan korvista,en voi muuta kuin nauraa sellaiselle typeryydelle. Varmasti musta jätesäkki voisi tyttövauvaa sinun mielestäsi pukea hyvin mutta minusta suloiset kuosit ja hyväntuntuiset materiaalit ovat kuitenkin parempi vaihtoehto. Ja Miikkarit meillä ainakin käyttö- ja arkivaatetta, joiden kanssa opetellaan syömistä ja ryömitään pitkin lattiaa. Kaapista löytyy toki sitten muutamia muita merkkivaatteita, joita käytetään "paremmissa tilaisuuksissa" mutta ei senkään ole tarkoitus edustaa pröystäilyä, arki- ja pyhävaatteet on vain minun perheessäni ollut tapana erottaa. En itsekään laita vaunulenkille samoja vaatteita kuin tädin 70-vuotis juhlakahville, joten miksi lapseni pitäisi niin tehdä?

molempia jonkin verran opiskellut, ja ihmisiä noissa tiedekunnissa en pidä yliopistointelligentsiaan kuuluvana.

Aivan tosissanko vielä joku puhuu intelligentsiasta?

OT, mitä tahansa alaa hetken verran opiskellessa muodostunut kuva lienee vääristynyt ottaen huomioon, että kaikki ovat alussa hieman hukassa. Totta kai älykkyys ihmisestä näkyy, mutta eiköhän se varsinainen älymystö muodostu, kun on myös sitä tietoa karttunut.

Toki kullakin on omat ohjenuoransa kaikessa arvionnissa, mutta itselleni ei tulisi mieleenkään hyljeksiä kenenkään toisen koulutusta.

Harvempi varmaan tokaisisi Martti Ahtisaarelle ettei tätä valitettavasti ikinä voi kutsua älymystön jäseneksi koulutuksensa vuoksi. Lisäksi on todettava, että opettajathan väkisinkin luotsaavat jokaista suomalaista älymystön edustajaa jossakin vaiheessa.

Siis nehän on ihan kamalan näkösiä ja siihen nähden järjkyttävän hintasia. Meillä duunissa on näitä, eivät sentään ite pukaudu miikkariin, mutta leuhottavat kutsuista. Oksettaa.

Ja oikeesti vituttaa, kun mua ei kutsuttu, vaikka mullakin on lapsi :)

^Ottaa päähän ettei sua kutsuttu kutsuille, joissa myydän sun mielestä kamalan näköisiä vaatteita? Hmm, onkohan nyt katkeruus kuitenkin se mikä puhuu?

[QUOTE="heh";27279590]Veikkaan että ne korkeimmin koulutetut eivät ole kaksplussalla kertomassa mitä vaatteita käyttävät. Mitä se kertoo kaikista meistä :D[/QUOTE]

Komppi!

Luulenpa, ettei täällä näissä käytöstavat nurkkaan jättäneissä ja toisia vaatteiden takia haukkuvissa ole montaakaan yliopistoja käynyttä :D Ihmiset haloo, ei tää ole näin vakavaa! Jos joku pukeutuu Me&I:n kuteisiin niin sit pukeutuu!

Ja taas vauhkotaan Miikkarimammoista. Eikös se ole jo aika koluttu aihe? Vuoron voisi antaa välillä vaikkapa Tupperimammoille tai Blingomammoille. Tai miten olisi Partylitemammat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27280705:
Täähän on paras aihe aikoihin :)
Niin on.

Tupperit on jo ihan vanha juttu. Partylitet on vauhkottu pari talvea sitten. Blingo tulee nousemaan lähiaikoina, luulen ma, mutta nyt on Miikkareiden vuoro olla parrasvaloissa.

Juu, sossun rahat käytetään ruokaan ja lasten hyvinvointiin, palkkarahat käytetään vaikka miikkareihin ruoan oston jälkeen.

Ja pelottava, ehkä. Mä kannatan valtion puuttumista asioihin enemmän. Ilmeisesti mielipiteeni lähentelevän jollain tasolla kommunismia, joka ei Venäjällä toiminut.

Lapsille pitää ostaa myös vaatteita niillä sossun rahoilla. On se kamala jos sossun tukia saavan lapsilla on vaikkapa yksi miikkaripaita. Iik.

Niin on.

Tupperit on jo ihan vanha juttu. Partylitet on vauhkottu pari talvea sitten. Blingo tulee nousemaan lähiaikoina, luulen ma, mutta nyt on Miikkareiden vuoro olla parrasvaloissa.
Khyllä! Piristävää vaihtelua! Ja sinne sypy-palstalle, jonne tää ketju oli linkitetty, semmoiset terveiset, että ihan samanmoisia kauhisteluketjuja teillä on siellä pyöriny, kun ei oo ollu lapsella nätit vaatteet päällä...että pata kattilaa :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27280737:
Khyllä! Piristävää vaihtelua! Ja sinne sypy-palstalle, jonne tää ketju oli linkitetty, semmoiset terveiset, että ihan samanmoisia kauhisteluketjuja teillä on siellä pyöriny, kun ei oo ollu lapsella nätit vaatteet päällä...että pata kattilaa :)
Joo, ja sellaisiakin terkkuja, että ei kantsi ottaa niin vakavasti. Ei oo tarkoitus loukata kenenkään uskontoa, vaikka tästä huumoria revinkin - ja samalla nauran myös itselleni, koska totuushan on se, että mun vauvan on pakko saada siilijumppis & yrmishaalarit.

Joo, ja sellaisiakin terkkuja, että ei kantsi ottaa niin vakavasti. Ei oo tarkoitus loukata kenenkään uskontoa, vaikka tästä huumoria revinkin - ja samalla nauran myös itselleni, koska totuushan on se, että mun vauvan on pakko saada siilijumppis & yrmishaalarit.
No se! Meille ei yrmiksiä tuu, mutta siilejä kyllä...ja teistä moni on tehny mun kanssa kauppoja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27280767:
No se! Meille ei yrmiksiä tuu, mutta siilejä kyllä...ja teistä moni on tehny mun kanssa kauppoja ;)
Oliskohan meillä se itselleen nauramisen jalo taito, joka joiltain puuttuu, kun pitää niin kovasti suutahtaa ja/tai kateuskorttia esiin kaivella? :)

Siilipipokin vois olla jees...voisikohan joku miikkariprofeetta kertoa mulle, mitä kokoa kantsii tilata vauvaikäiselle? Eskarilaiselle aattelin sellaisen jalkkismyssyn metsästää ja ehkä t-paidankin jos niitä sais ilman The Tyypillistä Haalistumaa.

Oliskohan meillä se itselleen nauramisen jalo taito, joka joiltain puuttuu, kun pitää niin kovasti suutahtaa ja/tai kateuskorttia esiin kaivella? :)

Siilipipokin vois olla jees...voisikohan joku miikkariprofeetta kertoa mulle, mitä kokoa kantsii tilata vauvaikäiselle? Eskarilaiselle aattelin sellaisen jalkkismyssyn metsästää ja ehkä t-paidankin jos niitä sais ilman The Tyypillistä Haalistumaa.
Tuo kateuskortti on kans vähä niinku lääst siison..ja se vaatteiden jälleenmyyntiarvo, se antaa aika erikoisen kuvan ihmisestä, joka kertoo ostavansa lapsilleen jotain vaatetta, hyvän jälleenmyyntiarvon toivossa.. Jokainen toki tyylillää, vaikka mun korvaan onkin vähän erikoisen kuuloista.

Tulkaa toki ihan sinne sypyn ketjuun juttelemaan ja vaihtamaan näitä mielipiteitä, eikä täällä kasvottomana=) Mä en ole vielä tähän mennessä törmännyt yhteenkään haukkumisketjuun tuossa ryhmässä, mitä nyt tähän ketjuun täysin mauttomasti kommentoineita on arvosteltu :D Itseasiassa siellä suurin osa suhtautuu hyvinkin isosti huumorilla koko lastenvaate-touhuun, myös laadusta keskustellaan ihan oikeilla sanoilla eli silloin kun se kusee, se kusee. Ja monenlaista ihmistä mahtuu joukkoon, itse en joitain me&i kuoseja ottaisi edes ilmaiseksi, jotkut taas on söpöjä ja "pakko saada". Samoin suhtaudun kyllä myös vaikka Lindexin vaatteisiin, merkillä ei oo minkään valtakunnan merkitystä...
Eli asioista voi keskustella ja niille voi naureskella hyvin monella eri tyylillä..

Siis onko nämä me&i -vaatteet joku ihme symboli jostakin? Ei ne nyt ihan halpoja ole, mutta samoissa hinnoissahan nuo on melkein kaikki postimyyntiliikkeidenkin vaatteet, ainakin mitä itse olen tilannut. Ja samantyyppisiä kuoseja on Lindexistä lähtien, en minä edes erota että mikä on kenenkin. Hyvälaatuisia tuntuvat olevan. Ja kuten sanottu, vaivaton tapa hankkia vaatteita - mun kokemuksen mukaan siellä käy etupäässä semmosita porukkaa joiden on hankala ehtiä luutuamaan kaupoissa, joko siksi että on ihan pieniä lapsia tai siksi ettei vaan (töiltä yms.) ehdi.

Minä ennemminkin hämmästelisin, jos pihan lapsukaisilla olisi päällä Hilfigeriä, Ralph Laurenia tai Timberlandia. Miikkareita tosiaan tuntuvat pitävän "alemman keskiluokan" lapset, joiden mammat kuvittelevat olevansa jotain kovin hienoa. Kuten joku mainitsi, miikkarit kuuluvat sarjaan "ostos-tv" . Noloja.

Yhteistyössä