Onko teistäkin miikkariperheet jotenkin parempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihanaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt vasta tajusin!

Näkemäni outo nainen lasten pipo päässään (kirkkaat värit, trikoota, lasten kuviot) oli hitsi miikkarimamma :D :D :D Katselin jo ihan tosissani et onko se jotenkin vammainen, tässä lähellä kun on parikin kehitysvammaisten hoitokotia ja niillä on vähän hassuja juttuja päällä välillä.

Ahhahhah :D lapsilla vielä menee miikkarit, siis muiden lapsilla, mut miks niitä itekin pidetään?

Pidän noita kotikutsutuotteita samanveroisina kuin ostostv:n huijaustuotteita. Kallis hinta, laatu ja tarpeellisuus vähän niin ja näin. Ei kai kukaan oikeasti tilaa ostostv:n mullistavia ja fantastisia keittiö-, siivous- ja kuntoilulaitteita? :D

Pidän kotikutsuihmisiä siis vähän yksinkertaisina, helposti höynäytettävinä, mielipiteissään ehdottomina silloinkin kun ovat vähän väärässä. Siihen sitten liittyy täysi piittaamattomuus oikeista asioista - periaatteessa vastustetaan rikollisuutta, mutta se Teneritvalta ostettu feikki-Mulberry on kuitenkin tosi upee eikä mitenkään liity asiaan. Ajatellaan elämää siitä omasta pikku kuplasta käsin, eikä nähdä isompaa mittakaavaa.
Miikkarimammoilla kai on kuitenkin jotain aivotoimintaa ja elämänsisällön kaipuuta, kun sellaisella intohimolla keskitytään yhteen asiaan. Kanava vaan voisi olla toinen.

Ja jokaisella miikkarimammalla on muumimukikokoelma.

Hauska lukea näitä, mitä mielleyhtymiä ihmisille tulee miikkareista :d

Jos kestien pitäminen kotona on yhtä kuin ydinperheen tunnusmerkkin niin APUA! Tai että vaatettaan lapsensa johonmin tietyyn vaatemerkkiin. Ottamatta kantaa perheeseen ja sen onnellisuuteen...Sanoisin että äiti on kuin narussa vietävä pässi joka kerää ympärilleen lauman muita pässejä joille on yhteinen mielipide (hyvin aivopestynä): NÄÄ ON NIIIIIN IHQUI.

Oikeasti, vaatetus ja kutsujen pito ei kerro mitään perheen taustata. Olen itse DI ja suorastaan pidän typerinä noita kutsuja. KAI SITÄ Voi ystävät MUUTENKIN kutsua kahvittelemaan ja viettämään aikaa kuin pakko oston merkeissä? Toki juurikin tuo pässi/lammaslauma varmaan tuntee suurta yhteenkuuluvuuden tunnette kun kaikkien lapset näyttää samalta....Mä en vaan voi käsittää.

Muutoin on mahdotonta perheen onnellisuutta arvioida kutsujen perusteelle. Tässä kylällä ainakin yhden kutsuaktiivin tunnen, ja hänen miehensä on ihan tunnettu vaimonhakkaaja. Jostain syystä nainen ei vaan osaa/uskalla lähteä. Vaikka häntä on koitettu auttaakin lähtrmisessä.

Mun hyvin rajallisen kokemuksen mukaan miikkarimamma on kotiäiti. Muita harrastuksia ei ole kun lastenvaatteet. Koulutus on max. AMK-tutkinto. Illat istutaan koneella ja metsästetään nettikirppiksiltä uusinta sitä ja sitä siinä ja siinä koossa koska ei ole varaa uutena ostaa. Kutsutkin järjestetään koska saa itse sitten alennusta nääs. Nettipalstoilla kysellään mistä löytyy tähän ja tähän vaatteeseen sävy sävyyn olevat sukkikset/hanskat/pipot/kumpparit. Ihan järjestäen kun nämä mammat on palannut töihin on kutsujen pitänyt loppunut, uusien harrastuksien myötä myös lasten vaatteet alkaneet olla ihan perus h&m, lindex jne ja kun niitä kadoksissa olleita sosiaalisia suhteita on pysynyt taas työelämän myötä luomaan, on ne lapsetkin taas kulkenut vähän missä vaatteissa sattuu :D Huomaa siis ihan selvästi milloin mammalla on ns. liikaa aikaa ja liian vähän muuta sisältöä elämäänsä. Ihmettelen myös niitä kommentteja kun mammat puolustelee näitä vaatteita että "onhan se mukavampaa katsella lasta kauniissa vaatteissa" ihan niin kuin oma lapsi olisi muuten niin ruma et vaatteilla täytyy parannella näkymää ettei silmiin niin kovin satu.

Mä kerroin meandista mun miehelle eilen näiden ketjujen innoittamana (kotikutsuista, jälleenmyyntihinnoista ja vilauttelin joitakin kohteita huuto.netissä). Mun mies oli ihan "pöyristynyt" ja sanoi, että tämä yhteiskunta tarvitsisi vallankumousta, että ihmiset tulis järkiinsä. Myöhemmin jatkoi vielä aiheesta, että hän on löytänyt jostain brittiläisestä (vai jenkkiläisestä) nettikirjakaupasta hyviä kirjoja, joita haluis tilata. Yksi kertoo siitä miten selvitä, kun tämä yhteiskunta romahtaa. Sanoi että mun miikkarivanhemmista kertoman perusteella se kirja tulisi pian tarpeeseen :DD

Minä taidan olla aloittajan asteikossa alinta yhteiskunnan alinta pohjamutaa, kun vielä muutama päivä sitten jouduin googlaamaan sanan "miikkari". Ei taida siihen auttaa selittelyt akateemisista loppututkinnoista tai sen ja sen tason varallisuudesta... :D

Alkuperäinen kirjoittaja eilöydymeiltä;27279482:
Mun hyvin rajallisen kokemuksen mukaan miikkarimamma on kotiäiti. Muita harrastuksia ei ole kun lastenvaatteet. Koulutus on max. AMK-tutkinto. Illat istutaan koneella ja metsästetään nettikirppiksiltä uusinta sitä ja sitä siinä ja siinä koossa koska ei ole varaa uutena ostaa. Kutsutkin järjestetään koska saa itse sitten alennusta nääs. Nettipalstoilla kysellään mistä löytyy tähän ja tähän vaatteeseen sävy sävyyn olevat sukkikset/hanskat/pipot/kumpparit. Ihan järjestäen kun nämä mammat on palannut töihin on kutsujen pitänyt loppunut, uusien harrastuksien myötä myös lasten vaatteet alkaneet olla ihan perus h&m, lindex jne ja kun niitä kadoksissa olleita sosiaalisia suhteita on pysynyt taas työelämän myötä luomaan, on ne lapsetkin taas kulkenut vähän missä vaatteissa sattuu :D Huomaa siis ihan selvästi milloin mammalla on ns. liikaa aikaa ja liian vähän muuta sisältöä elämäänsä. Ihmettelen myös niitä kommentteja kun mammat puolustelee näitä vaatteita että "onhan se mukavampaa katsella lasta kauniissa vaatteissa" ihan niin kuin oma lapsi olisi muuten niin ruma et vaatteilla täytyy parannella näkymää ettei silmiin niin kovin satu.

olin työelämässä tai äitiyslomalla niin lapseni eivät kulje missä sattuu vaatteissa. Ne ei tarvitse olla merkkivaatteita vaan puhtaita, ehjiä ja siistejä. Tykkään pitää itsenikin huolitellun näköisenä, miksi en siis lapsianikin?

Ihan järkyttävää yleistystä koko ketju. Kenenkään älykkyysosamäärää tai varallisuuttaa ei kerro se että on me&i vaatteita. Tähän samaan syssyyn voidaan sitten alkaa parjamaan esim. ne kamalat reimatecin käyttäjät!!

Itse suosin toimivia ja kauniita lasten (ja aikuisten) vaatteita. Pystyn myös osallistumaan kutsuille ilman että ostan mitään. Ymmärrän mitä tuolla pakko-ostolla tarkoitetaan mutta itse en koe että minun pitäisi tehdä päätös lauman mukana. Ja en todellakaan näe järkeä ostaa esim. 50e muovikippoa tai 100e kynttilänjalkaa.

Tässä keskustelussa vasta äly loistaa. Toisia ihmisiä, ja heidän lapsia, haukutaan vaatteiden takia. Ilkeiden kommenttien lisäksi mukana on sentään muutana hauskakin juttu, esim. nuo "miikkariperheitä" pongaavat. Hyvin te tiedättä joka ikisen miikkarikuosin vaikka ette itse käy kutsuilla tai osta niitä vaatteita... :D

En arvota perheitä lasten vaatemerkkien mukaan.

Mutta mua jo kyllästyttää kun niitä siili-, auto-, pilvi- ymv. kuvioisia trikoopaitoja (siis ihan yksinkertaisen mallisia, mutta kankaassa se kuvio) näkee niin paljon. Jos ei miikkareissa niin sitten itsetehtynä. Kangaskaupoistakaan ei tunnu enää lapsille muita kuviokankaita löytyvän.

[QUOTE="hmmm";27279274]öööö ja hop: miltä alalta ne tutkinnot on? kauppatieteet ja kasvatustieteet on mulle sama kuin amk.[/QUOTE]

Jep, sellaiset koulutukset, joihin itsellä ei ole kiinnostusta/taitoa on tietenkin alempaa kastia. hmmm on varmaan ihan tähtitieteellisen korkealla kouluttautunut ja sydämestään sivistynyt älymystön edustaja :)

Kuinkahan moni Me&I:ta käyttävä perhe pitää itseään "miikkariperheenä" tai äiti "miikkarimammana" ?

Meillä on joitakin Me&I vaatteita, joista vain pari uutena ostettuja, loput käytettynä. Kutsuilla en ole ikinä ollut enkä pitänyt niitä, ehkä joskus sit. :)

Meillä esikoinen nukkui perhepedissä ja imetin pitkään, kuopus nukkuu omassa sängyssä, ei oo farmaria eikä koiraa, okt on kohta, mutta sekään ei oma. Muumimukeja ei ole ainuttakaan, eikä kummallakaan meistä vanhemmista ole korkeamman asteen koulutusta. Kaksi lasta on kyllä, mutta lisää saa tulla! (Ei olla kyllä lestadiolaisia).

Ainiin, ja mulla tulee ihan tavallinen (tai oikeestaan minkälainen vaan) perhe mieleen sellaisista jotka käyttää me&i vaatteita, en luokittele ihmisiä vaatemerkkien perusteella, enkä muutenkaan.

mitenkään parempia, enkä usko olevan perhekeskeisempiä tms.,
Itse olen vuosien varrella pitänyt useammat kutsut, mukana on ollut äitejä, jotka ovat olleet kiinnostuneita lastenvatteista. On ollut mukava rupatella ja kahvitella (ja plussaa myös se, että on pitänyt siivota! :D)
Vanhimmat lapseni eivät suostu enää me&i vaatteita käyttämään (paitsi nuortenmallistosta), nuorimmalla on monta puseroa vain ja ainoastaan sen vuoksi, että kuosit ovat lapselle sopivia; siili, kaivuri, paloauto, moottoripyörä jne. En halua pukea lastani mustaan pääkalloaiheiseen puseroon. Samoin housuja löytyy vähän joka värisiä, koska ne sopivat laihahkolle lapselleni.
En pidä vaatteita kalliina, sen kalliimpina kuin muitakaan meille ostettuja; Hilfigeriä, Gantia, Guessia... isommille lapsille urheilumerkkejä... ihan perustyöntekijän palkalla niitä ostetaan...

Meidän lasten ja mun omasta vaatekaapista löytyy miltei ainoastaan Me&i:ta. Olen hoitovapaalla, vähän tyhmä ja huonosti kouluttautunut. Tuskin näillä avuilla taivaspaikkaa aukeaa? :P

Me&I kutssut on mukava tapa nähdä kavereita ja ystäviä samalla kun ostaa vaatteita lapsilleen. Toiset ostavat vaatteita myös itselleen. Ihan tavallista touhua ilman mitään yhteiskunta asettelua. Itse olen työssäkäyvä, reilu kolmetonnia tienaava, mieheni tienaa hieman enemmän. Kutsuillani on väkeä kotiäidistä uraohjuksiin.

Itse ostan vaatteita koska ovat mielestäni kivan näköisiä mutta ostan myös monenlaisia muitakin vaatteita. Meidän käytössä Me&I vaatteet ovat osoittautuneet kestäviksi ja laadukkaiksi. Siksi olen niistä valmis maksamaan hieman markettivaatteita enemmän. Olen vaan laskenut että päiväkotivaatteena (paljon kulutusta ja pesukertoja) me&i on edullisempi kun markettivaatteet.

Kannattaa käydä kutsuilla ennen kuin niitä haukkuu. Ihan mukavaa yhdessäoloa. Kaikki ei tosiaan ehkä tälläisestä toiminnasta tykkää, mutta ehkä nyt ei ole aineksia leimata miksikään friikiksi jos pitää. Ja vaatemakujakin on niin erilaisia että tuskin nyt me&i vaatteiden ostajat mitenkään eroavat joukosta.

Enkä kyllä näe mitään syytä edes kadehtia me&i vaatteiden ostajia. Tavallisia vaatteita ja niitä pitää ihan tavalliset ihmiset.

Siellä markettivaatteen ja meandin välissäkin on paljon merkkejä. Ja mä lyön vaikka pääni pantiksi, että useimmissa on parempi hinta-laatu-suhde kuin meandissa. Mä en ymmärrä miksi ostaa ylihintaista ja aina niistä saa lukea, että värit haalistuneet eka pesussa tyyliin. Tokikin se, että joku pässi maksaa niistä käytettynä uuttakin enemmän, tekee ostamisesta ensimmäiselle käyttäjälle hyvinkin järkevää. Koska seuraava käyttäjä maksaa koko hänen lapsen käytön ja ekstraa päälle. Se se vasta kreiseintä on.

Mullakin on mielikuva alemmasta keskiluokasta, joilla on kauhea pätemisen tarve ja siksi tarvitsee vaatteilla koreilla tai elämässä ei muuten ole riittävästi sisältöä.

Yhteistyössä