[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27483672]Ihan tasa-arvon nimissä: olisi ok. En ole mikään innokas sekasaunoja, mutta juuri viime kesänä kävin saunassa miehen kavereiden kanssa. Olin (autolla) viemässä heille ylimääräisiä vuodevaatteita, kun sattuivat mökkeilemään meillä päin. Tyypit kysyivät, että lähdenkö saunaan, ja minä vastasin että mikä ettei, kun hikinen olo oli.
Kun olin riisunut vaatteet, huomasin että uikkarit olivat jääneet kotiin, enkä jaksanut alkaa enää uudestaan pukea. Niin että nakuna mentiin. Tunnelma oli kyllä kaikkea muuta kuin rietas. Kuuntelimme hartaina kuin kirkossa, kun yksi miehistä avautui eroprosessistaan.
Ja ajatella, vieläkin oma mies minua rakastaa.[/QUOTE]
No onhan tuo nyt vähän eri asia, kuin mennä työkavereiden kanssa pikkujouluhuuruissa sekasaunomaan... En tiedä, itse en edes kehtaisi mennä sekasaunaan ilman pyyhettä, uikkaria tms. Oon sitten varmasti todella rajoittunut.
Hauska verrata tätä suomalaisten alastomuuskulttuuria vaikkapa keski-eurooppalaisten tai jenkkien vastaavaan. Muualla kun tuntuu olevan noloa näyttäytyä alasti jopa samaa sukupuolta olevien seurassa
En tiedä miten sitten hoitavat vaikkapa uimahallissa käymisen jne.