Onko teistä epäreilua, että sinkku ei saa viettää lomiaan koulujen loma-aikoina?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Ei se minusta ole sinkkutyökavereiden vastuulla, että EllaMaarialla ja NicoPetterillä on äippä lomalla hiihtoloman ajan. Pitäisi kehittää lapsiperheille enemmän edullisia palveluja koululaisten lomien ajaksi. Kuten nyt on jo kaupunkien ja seurakuntien järjestämiä päiväleirejä ym. Tietty olisi kivempaa lomailla perheen kesken, mutta ainakin ratkaisuna siihen, ettei kenenkään pikkukoululaisen tarvitsisi olla yksin.

Itse olen ollut työpaikassa, jossa on vaikea saada lomia kkoululaisten loma-aikojen ULKOPUOLELLE. Todellakin mieluummin olisin lomaillut silloin, kun kaikkialla on hiljaista, rauhallista ja edullista. Toki lapset olivat minusta kivoja jo ennen omien saamista, mutta en silti väenvängällä tarvitse koululaisinvaasiota laskettelurinteen tai vesiliukumäen jonoon. Varsinkaan jos siitä jonottamisesta saa maksaa tuplahinnan muuhun ajankohtaan verrattuna.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";25157909]On epäreilua, mutta elämä on. Sinkut maksaa kuitenkin kaikesta enemmän, niin eihän tuo lomahomma enään tunnu siinä konkursissa.[/QUOTE]

Kyllä se tuntuu, enkä olisi työssä jossa ei saa itse vaikuttaa loman ajankohtaan. Poikkeuksena kiertävä lomasysteemi joka on oikeudenmukainen.
Eikö perheelliset tosiaan tajua että esim. sinkkujen omaisilla voi olla loma silloin kun koulujen loma on, eivätkä muuten näe toisiaan. Jotkut perheelliset kuvittelevat että sinkut elävät yksinään maailmassa, jossain omassa saarekkeessaan ja saavat päättää itse kaikki menonsa ja niiden ajankohdat.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";25159357]Kyllä se tuntuu, enkä olisi työssä jossa ei saa itse vaikuttaa loman ajankohtaan. Poikkeuksena kiertävä lomasysteemi joka on oikeudenmukainen.
Eikö perheelliset tosiaan tajua että esim. sinkkujen omaisilla voi olla loma silloin kun koulujen loma on, eivätkä muuten näe toisiaan. Jotkut perheelliset kuvittelevat että sinkut elävät yksinään maailmassa, jossain omassa saarekkeessaan ja saavat päättää itse kaikki menonsa ja niiden ajankohdat.[/QUOTE]

Ne sinkut ovat aikuisia... kai.

"vieras"
Ihan kummissani tätä kirjoittelua luin :D Jostain syystä oikeassa elämässä en ole moiseen keskusteluun törmännyt. Ilman lapsia tein usein töitä joulun pyhinä ja varsinkin heinäkuussa. En edes halunnut lomailla ruuhka-aikaan, mutta toisaalta en pyydellyt anteeksi kahden-kolmen viikon lomia muina aikoina. Pääsin matkustamaan omilla lomillani kauemmas. Nyt lapsiperheenä lomat on ajoitettava toisella tavalla, mutta onneksi työporukassa on lapsettomia, jotka mielellään tekevät heinäkuussa ja joulunakin töitä. Ikinä ei ole työpaikka jäänyt tyhjäksi tai jouduttu kohtuuttomiin säätöihin. Aina on jollekin sopinut ja aina kaikki ovat olleet järjestelyihin tyytyväisiä. Kun jonkin kohdan on joustanut on toisen saanut. Ja nytkin sinkkineito kävi marraskuussa Nepalissa kolne viikon vaelluksella ja tekee nyt mieluusti joulun pyhät töitä. Onneksi mun työporukkaan ole osunut niuhoja tyyppejä :D

"vieras"
Mun edellisessä työpaikassa oli naisia, joiden lapset oli jo teinejä ihan kuin meilläkin. Siitä se hirmu haloo nousi, kun lomaa olisi pitänyt saada se neljä viikkoa just silloin heinäkuussa, kun mies on lomalla. Viikonkin loma eri aikaan oli kuin maailmanloppu. Minä sitten monesti joustin ja vietin lomani ihan eri aikaan kuin oma mies.

Yhden naisen mies oli opettaja ja ja se normi neljän viikon kesäloma ei tälle naiselle riittänyt. Marinaa riitti, kun hänen pitää olla töissä eikä lomaa ole tarpeeksi.

Pienten lasten vanhempien kanssa ei ollut läheskään niin paljon marinaa.

Yhteistyössä