[QUOTE="vieras";25158032]Minun mielestä lapsettomalla on oikeus samalla tavalla pyytää sitä hiihtolomaviikoa ja vaikka katsoa kotonaan leffoja ja syljeskellä kattoon sen koko viikon ajan. Ei ole toisten ihmisten asia arvottaa mitä kenenkin pitää lomallaan tehdä.
Eri asia on jos lapseton itse ajattelee että hänelle on sama viettää lomaa tällä tai ensi viikolla, kun ei ole enää se suosituin lomaviikko.
Mutta ei perheelliset ihmiset päätä siitä mikä on riittävän vahva perustelu siihen että sinkku voi lomailla juuri tällä viikolla ja mikä ei.[/QUOTE]
En minä tekemisestä puhunutkaan, jokainen tehköön lomalla mitä haluaa. Kysyinkin mikä juuri siinä tietyssä viikossa on niin ihmeellistä, että se täytyy tasa-arvon nimissä saada?
Minä ymmärrän tasa-arvoisen työyhteisön vähän eri tavalla. Minusta tasa-arvoisessa työyhteisössä joustetaan ja pyritään siihen, että kaikilla on hyvä olla. Lomien ajankohtatoiveissa on monenlaisia syitä miksi joku haluaa juuri tiettyyn aikaan lomaa. On omia juhlia, suvun juhlia, matkoja, lasten lomia ymym joiden mukaan lomia toivotaan. Omalla työpaikallani ei ole ikinä ollut ongelmia näiden kanssa. Eikä lapsettomat/aikuisten lasten vanhemmat ahdistu vaikkeivat saaakkaan lomaa juuri koulujen talviloma viikolle. Ihan varmasti ahdistuisivat jos heillä on joku syy saada loma johonkin aikaan eikä toteude.
Joulut, kesät ja pääsiäiset ovat sitten taas ihan oma lukunsa. Niinkuin uusivuosikin! Tosin meillä on tietyt ihmiset mielellään jouluna töissä ja uutenavuotena vapaalla. Eikä ole ongelmia. On vain tyytyväinen työyhteisö!