[QUOTE="vieras";25157941]Minä kyllä ymmärrän sen toisenkin näkökulman. Sinkkukin saattaa haluta lomailla silloin kun muilla on lomaa, esim just jouluna tms. Lastenhoito-ongelmat mitä perheellisille tämä aiheuttaa, ei kuitenkaan ole sinkun aiheuttamia.
Mua risoi tämä asia tosi paljon silloin kun olin perheetön ja vaikka on perhekin niin ymmärrän että työpaikalla ei pitäisi arvottaa toisten loman ajankohtia sen perusteella onko perhettä ja mitä aikoo lomallaan tehdä. Kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia tässä asiassa. Ei niin että samat ihmiset on aina lomalla hiihtoloman, syysloman, joululoman ja aloittaa kesälomansa juhannukselta.
Mutta sinkkuna tosiaan voi valita vähän edullisemman lomamatkan ajankohdan jos haluaa. Kyse on kuitenkin siitä että sinkku saa ihan samalla tavalla haluta sen lomansa jouluna, tai sitten johonkin muuhun ajankohtaan. Ei perheellisillä ole mitään etuajo-oikeutta. Sitäpaitsi perheellisetkin voi ihan yhtä hyvin lomailla muulloin kuin koulujen loma-aikoina.[/QUOTE]
Olen lomalla joulun aikaan, pakon sanelemana. 7-vuotiasta ei voi jättää yksin kotiin, eikä sukulaisia asu lähellä.
Noille koulujen lomille voisi tehdä jotain... viikko syyslomaa, 2 viikkoa joululomaa. Puhumattakaan kesälomasta jota ei edes kahden aikuisen täysin eri aikaan pitämä loma kata.
Mikis perheellisen pitäisi lomailal eri aikaan kuin koulujen lomat ovat? Ei käsitä, ensin lapsi on kuukaisi tolkulla kotona ja sitten koulun alettua otetaan lisää lomaa.
En minä niistä koulujen pakkolomista mitenkään nauti, lähinnä strssaan kun pitää yrittää sovittaa aikaa niin että lapsi ei joutuis olemaan yksin kotona.
Sinkkukin voisi katsoa muuallekin kuin omaan napaansa.