Onko teistä abortti murha sanan varsinaisessa merkityksessä?

  • Viestiketjun aloittaja vieraS
  • Ensimmäinen viesti
vieraS
Hesarissa oli tänään, että pelkästään Kiinassa tehdään 13 MILJOONAA aborttia VUODESSA. http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=198679&messageID=3641835&#3641835

Oletko itse tehnyt abortin, ja oletko valmis kertomaan sen omalla nikilläsi..?

 
No onhan se harkittu. Mutta kukas sitten olisi murhaaja, ei se nainen vaan se hoitava lääkäri.
En ole tehnyt aborttia, yksi keskenmeno kyllä.

Minusta abortti ei saisi olla oikeus vaan sitä pitäisi hakea.
 
tilhi
en pidä aborttia murhana, ja itselle on sellainen tehty.. välillä tilanne on vain sellainene ttä on kaikkien kannalta parempi että lapsi ei synny, monelle syntyneellekkin se olisi ollut parempi..
 
kypsä näihin ketjuihin
Sikiö ei ole oikeuskelpoinen suomen lain mukaan paitsi tietyissä tapauksissa perntöoikeudellisessa mielessä. Ilmeisesti tähänkin perustuen ei raskaudenkeskeytystä pidetä murhana Suomen lain mukaan eikä sitä ole kriminalisoitu. En pidä minäkään murhana.
 
Harkittu teko kyllä, mutta en silti murhana pitäisi. Itselle ei ole tehty enkä siihen varmaan pystyisi ellei jomman kumman henki olisi vaarassa. Hyväksyn sen tietyissä tapauksissa - raiskauksen seurauksena raskautuneille, hengen vaaraan joutuville yms. mutta en ehkäisykeinona enkä niille, kellä "ohoh, kumi unohtui"...
 
hmmm
Olen tehnyt muutaman. En ole valmis kertomaan omalla nikillä. En saisi ymmärrystä kuitenkaan ja en tarvitse haukkuja =) ! En pidä murhana. Enää en voisi tehdä kun on oma lapsi joka on toivottu. Mietin joskus yhtä aborttia jonka tein nykyisen mieheni ja mun sikiölle.. Se oli huono elämäntilanne. Mutta en murru siitä tai mieti iltaisin.
 
vieras
Minusta abortti on armomurha. Lasta armahdetaan syntymästä perheeseen, johon häntä ei haluta tai armahdetaan rakkaudettomasta elämästä. Joskus armomurha tehdään, koska sikiö on niin sairas, että kuolisi myöhemmin raskauden aikana, ja tällöin turvataan myös äidin terveys. Kiinan aborteista en sitten tiedä... voiko tuota touhua enää sanoa muuksi kuin murhaamiseksi, jotta elossa olevat voisivat hyvin. Mikä sitten on oikein ja mikä ei... en osaa sanoa.
 
Beep
En pidä murhana, vaan jollain tasolla jopa ihmisen pelastamisena. Äiti joka haluaa mistä tahansa syystä abortin, ei halua lasta, ja lapsi jota ei haluta, haluaako se oikeasti syntyä?
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En ole tehnyt ja tekisin vain, jos saisin tietää odottavani vammaista lasta.
huh, oletko tosissasi?!!
Ja tässä oli ongelmana?
Joku jolla on vammainen lapsi voi loukkaantua. Kehno peruste abortille.
Anteeksi, mutta sanoin vain mielipiteeni. Jos vamma paljastuisi vasta synnytyssalissa, niin asia olisi tietysti eri ja lasta rakastaisi varmasti niin kuin noita kahtakin. Mutta mä en tietoisesti halua odottaa ja synnyttää vammaista lasta. Olisi liian kova paikka mulle ja miehelle varmasti kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En ole tehnyt ja tekisin vain, jos saisin tietää odottavani vammaista lasta.
huh, oletko tosissasi?!!
Ja tässä oli ongelmana?
Joku jolla on vammainen lapsi voi loukkaantua. Kehno peruste abortille.
Mun mielestä taas paras mahdollinen. Mulle tehtiin toisessa raskaudessa lapsivesipunktio, joka ei siis selvitä syntyykö terve lapsi, vaan poissulkee yleisempiä vammoja. Ja aivan pomminvarmasti olisin tehnyt abortin jos olisin esim Down-lasta odottanut, ja ihan siitä syystä etten olisi jaksanut yksinhuoltajana hoitaa vammaista lasta.
Olisi ollut oma elämä ja lasten elämä pilalla.
 

Yhteistyössä