Onko teistä oikeutettua mieheltä lyödä takaisin jos nainen lyö ensin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
jaa, no yleensä täällä vedotaan siihen että nainen on miestä heikompi ja siksi mies ei saa lyödä takaisin.

eipä taida sitten olla niin joten kyllä, ukko saa lyödä takaisin kun kerran naisellakin on oikeus käydä päälle. reilu peli kunniaan :snotty:

Ero on siinä, että mies ei tarvii kaukosäädintä tai murtunutta kylkiluuta saadakseen mut liikkumaan. Se otti kiini ja heitti ku räsynuken jos siltä tuntu. Mä taas käytin noita kikkoja päästäkseni uhkaavasta tilanteesta pois kun en enää nähny muita vaihtoehtoja.

Mutta onko se itsepuolustusta jos lyö jotta pääsee pakoon? Kun ei se (just sillä kerralla) ollu mulle mitään tehny, halusin estää sellasen tilanteen, joten yritin lähteä pois. Jos tilanne olis ollu toistepäin, eli minä siinä oven edessä, niin exähän olis voinu vaikka kävellä mun yli jos olis huvittanu.

Onko teistä oikeutettua lyödä miestä, jos se lyö ensin?

Pitkään alistuin hullun exäni väkivaltaan ja alistamiseen. Tieni pois tuosta suhteesta alkoi silloin, kun päätin että yhtäkään iskua en enää vastaan ota ilman että se sika saa kärsiä myös. Uskotteko, että ukko ei enää läheskään niin montaa kertaa käynyt päälle, kun huomasi että saa siinä samalla ite turpiinsa, kun purin, kynsin, raavin, potkin, löin.

Enkä edes kadu.

Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Siis typeräähän väkivalta on, löipä kuka tahansa ensin jne.
Mutta olenko ainoa, joka lähinnä huvittuu naisten parkumisesta että "mies löi", jos nainen itse on ensin alkanut pahoinpidellä miestään? Minusta naisen väkivalta miestä kohtaan on yhtä väärin kuin miehen väkivalta naista kohtaan, siitäkin huolimatta että yleensä mies on fyysisesti kuitenkin ylivoimaisempi.

Itse olen ollut kamala nuoruudessani ja hakannut miestäni. Ihan surutta. Joskus jopa pahoin. (Yllättänyt hänen nukkuessaan tms.) Silloin mies on käynyt minuun käsiksi saadakseen minut rauhoittumaan - ei ole koskaan lyönyt, mutta on kyllä tehnyt helvetisti pahaa paiskaamalla mut lattiaan tai puristamalla käsistä, kasvoista.

Se nyt on vähän niin, että lyöminen ei ole sallittua keneltäkään. Näihin keskusteluihin ei jouduttaisi, jos kaikki pitäisivät sen mielessään. Miehen on kuitenkin pakko puolustautua, jos nyt esim. yöllä käydään kimppuun ja esim kuristetaan, niin on pakko käyttää voimaa, että saa toisen irti itsestään. Kyllä se suurin vika on aina siinä aloittajassa ja kaikista naurettavinta on juurikin sellainen salaa yllättäminen. Ja normaalissa parisuhteessa tuollaisiin tilanteisiin ei edes jouduta.

Kaikkea en lukenut, minulla mies turvallisuusalalla ja sanoo että asenne että naista ei saa koskaan lyödä on oikeasti ongelma. Vaikka mies olisi kaksikertaa niin painava kuin nainen, niin nainen voi olla niin hysteerinen/aineissa tms, että voimankäyttö on oikeasti tarpeen. Esimerkiksi tuttavaperheessä nainen sai kerran, yhden ainoan kerran ihan psykedeelisen mustasukkaisuuskohtauksen, aluksi huusi, sitten heitti tavaroita ja sitten kävi miehen kimppuun kahden veitsen kanssa. Kun mies sai napattua naisen käsistä kiinni, nainen viilsi. Ja juoksi makuuhuoneeseen, veitset yhä kädessään ja otti lapsen ihmiskilveksi huitoen veitsillä. Oikeudessa mies sai tuomion pahoinpitelystä, oli napannut niin lujaa käsistä että mustelmat tulivat ja ottanut naisen kuristusotteeseen kun oli ensin saanut lapsen pois mutta eukko huitoi yhä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Surkea mies, jos ei pärjää lyövälle naiselle muuten, kuin lyömällä tai satuttamalla. Surkea mies, joka elää semmosessa suhteessa.

Ai, että siinä naisessako ei sitten ollutkaan mitään surkeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Surkea mies, jos ei pärjää lyövälle naiselle muuten, kuin lyömällä tai satuttamalla. Surkea mies, joka elää semmosessa suhteessa.

Ai, että siinä naisessako ei sitten ollutkaan mitään surkeeta...

Moni nainenhan on tänä päivänä lähes 180-senttinen, 70-80 kiloinen, mahdollisesti urheiluakin harrastanut. Kun tällainen nainen tulee hirveällä raivolla päälle, saa siinä mies olla melkoinen fakiiri, tai pikemminkin judomestari, että pystyy torjumaan naisen aiheuttamatta tälle edes mustelmaa. Moni mies nukkuu avioliitossaan omassa huoneessaan lukkojen takana, koska pelkää saavansa esim. sakset kurkkuunsa nukkuessaan.Näistä vain ei puhuta ja miehen lähtö johonkin turvakotiin on vielä paljon isomman kynnyksen takana kuin naisella.

Lyödä ei pitäisi, mutta itseään saa toki puolustaa. Eikä mies automaattisesti ole vahvempi kuin nainen, meidän taloudessa muija antaisi mulle takuulla helpommin pataan kuin minä sille, jos nyt olisimme niin tyhmiä, että käyttäisimme väkivaltaa.

Esim kerran yksi nainen kävi kadulla päälle, potki munille ja jaloille ja mahaan, löi turpaan jne. Syynä se, etten halunnut lähteä panemaan sitä kun sattuu toi omakin muija olemaan. Lopulta annoin sille avarin naamaan, kevyemmin kuin se oli lyönyt mua. Minkä jälkeen se alkoi huutaa kuin sika, että miten VOIN lyödä naista. Samaan seurueeseen kuulunut tuttavamies yritti sitten vetää mua turpaan, koska "naisia ei lyödä perkele". Vitun naurettavaa. Totta kai mies saa lyödä takaisin, jos muita keinoja rauhoittaa tilannetta ei ole. Ei mulla ainakaan olisi riittänyt voimat "pitää aloillaan naista" siinä tilanteessa, sori vaan.

Ja ne jotka on sitä mieltä että on hyväksyttävää kun nainen lyö naista "koska on heikompi". Yleensä tilanne menee niin että ensin äiti lyö poikaansa, sitten tyttöystävä lyö poikaystävää, ja lopulta mies lyö vaimoaan. Minkä jälkeen saadaan itkeä mediassa kuinka väkivaltaisia miehet on. Naisten syytä se on. Lakatkaa läpsimästä lapsianne ja poikaystäviänne, koska sillä tavalla teette miehistä väkivaltaisia naisvihaajia.

Eihän miehillä voi käydä kipeetä, vaikka nainen löisi o.O. Itseä saa puolustaa. Joskus voi olla, ettei siitä naisesta saa kunnon otetta, vaikka kuinka mies yrittäisi. Mitäs silloin pitäis tehdä?
Naiset ei ole reppanoita ja voimattomia vastustajia, vaan heijän lyöntinsä käy myös kipeää.

en ymmärrä. Onko kaikki naiset täällä keijukaisia ja heidän miehensä lihaksikkaita hongankolostajia?

Nimittäin meillä kyllä ollaan sen verta tasaväkisiä että kyllä me painiottelussa vuoronperään voitetaan (kokeiltu siis hauskuusmielessä) ja toisaalta kyllä ruumiillista työtä tekevänä naisena osaan myös mojauttaa ilmat pihalle.

Juuri näin niin kuin kolme viimeistä kommenttia sanoo. Naisen lyönti sattuu ihan yhtä lailla. Kun joku nappaa vaikka nenään, kurkkuun, munille tai muuhun herkkään ruumiinosaan niin kyllä se sattuu eikä tarvi käyttää voimaakaan. Eikä kaikki miehet automaattisesti osaa tapella. Mä en ole tapellut koskaan leikilläni enkä tappele. Kerran mut hakattiin kadulla (miehet hakkas) enkä osannut panna vastaan. Varmasti moni nainen osais tapella paremmin. Sitä paitsi moni nainen on nykyään käynyt ainakin jonkun alkeiskurssin karatea, krav magaa tai muuta itsepuolustuslajia. Sellainen kun lyö kerran, ei siinä tarvi kysyäkään onko miehellä oikeus lyödä takaisin kun mies makaa sairaalassa tai ruumishuoneella.

Ja tosiaan naiset kyllä hakkaa lapsiaan usein eli kattokaa peiliin vaan kun lapsi on kasvanut aikuiseksi ja alkaa antaa vaimolle pataan. Tehän sen ootte opettanut tavoille.

Mä annan tässä kirjallisen luvan mun miehelle että saa muksauttaa mua turpiin heti kun minä oon häntä vetänyt daijuun ensin. Miks mies ei sais lyödä jos nainenkin on katsonut oikeudekseen motata miestä?!
Mut ylipäätään oon sitä mieltä että idiootti on se joka puolisoaan pahoinpitelee mitenkään ja idiootti on myös se joka sellaiseen suhteeseen jää.

Kyllä saa, olen kerran miestä lyönyt mutta mies ei minua koskaan. Olisi saanut lyödä silloin takaisin! Toisaalta tulipahan itselleni kovempi katumus kun ei mies sitä samaa tehnyt.

Mies ei missään nimessä saa lyödä naista!!! Se on todella säälittävää ja jos mies lyö naista hän ei ole enää mies ainakaan minun silmissäni!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:
Kenelläkään ei ole oikeutta lyödä toista, ei ensin eikä toisena.

Kyllä vaan on, jo ihan lain puolesta. Mutta vain sen jos muuta vaihtoehtoa ei ole eikä pääse tilanteesta muuten pois. Kotoaan ei kuitenkaan tarvitse poistua. Eli lyödä saa kunhan ei lyö enää kun toinen lopettaa oman lyömisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies peräkorvesta:
Mies ei missään nimessä saa lyödä naista!!! Se on todella säälittävää ja jos mies lyö naista hän ei ole enää mies ainakaan minun silmissäni!!!

Yhtä säälittävä kuin nainen joka tekee miesten hommia. Naiset eivät ole heikompi astia, he pystyvät samaan mitä miehet.