onko teistä normaalia että 23-vuotias asuu vielä kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
vanhempien kanssa...
ilman mitään "syytä"
käy töissä ja tienaa hyvin, joten rahasta ei kyse.
kunhan asuu kotona kuin hotellissa, ei siis pese edes pyykkejään saati tee ruokaa, kun äiti tekee.
mitä vanhempien mielestäsi kuuluisi tehdä tälläisessä tilanteessa?

:laugh: Mä tiiän yhen yli 40-veen joka asuu täyshoitolassa, eli vanhempien luona :D käy töissä jne. se on niin helppoo olla kotona :whistle:
Ja mun veli 27-vee asuu kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Mun mielestä ei oo normaalia, samaa oon ihmetelly omasta kaverista, joka on tyttö ja täyttää tänä vuonna 26-vuotta. Mutta kukin tyylillään.... :D

Ei satu asumaan Porvoossa tuo tyttö? Tai onhan niitä muitakin kuin yksi ja sama.

ei mustakaan... mun pikkuserkku (poika) täyttää tänä vuonna 24 ja pikkuveljensä 22, molemmat asuu porukoillaan... ja niille rempattiin viel alkuvuodesta omat huoneet! wtf?!

saahan siinä säästettyä kivat säästöt ku asuu kotona vuosia ja käy töissä. Saa helpommin sit lainan ku on omaa "pääomaa" ja siten oman asunnon. Mut muutappa pois kotoa ja käytä kaikki rahasi elämiseen...

ai mitä vanhempien pitäisi tehdä?

riippuu siitä mitä mieltä he itse tilanteesta on, jos äitiä ärsyttää hoitaa aikuista lastaan, niin käskee muuttaa pois, mut jos asia on kaikille ok, ni asia ei sit muille kuulukkaan :D

mä voisin kuvitella, et meillä lapset sais asua pitkään kotona (toki saisivat osallistua kotihommiin) ja esim säästää omaa asuntoa varten rahaa, päästäkseen sit omaan asuntoon kun pois muuttavat, tai esim maksaisivat mahdollisen opintolainan pois ja sitten muuttaisivat pois..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun esimies on 37, ja asuu vanhempiensa kanssa, ihan normaalijärkiseltä se vaikutta, eipä kai se muuten esimiestehtävissä olisi

Mun vanhempien naapurissa asuu ihan samanlaisesti, mutta on 35v.

Niin joo ja toisessa naapurissa asuu kuuskymppinen tytär vanhan äitinsä kanssa. Tyttärellä on avioton lapsi, joka myös asui samassa talossa yli kolmikymppiseksi. Tytär siis asunut koko ikänsä äitinsä (ja edesmenneen isänsä ) kanssa.

no en mä osaa ajatella et se mitenkään kamalaa olis, mut en mä olis edes halunnut asua niin kauan kotona. 23-vuotiaana asuin eron jälkeen puol vuotta vanhempieni luona lasten kaa ja vaik tuki ym oli kivaa niin kyl se vaan alkaa kiristämään. kuitenkin esim ex asui kotonaan siihen asti et muutti mun kaa yksiin, oli silloin 23v. siskonsa asuu edelleen kotona ja on 30 mut istuukin pyörätuolissa.

mä muutin 16v pois ja pidän sitä ihan luonnollisena :)

nojaa.. kun itse on lähtenyt aikaisin niin tuntuis aika oudolta, jos mä olisin asunnut himas viel 23v.. ääk kamalaa :laugh:

mutta jokaisen omat valinnat...

totta tuokin, että jos asuis himas vielä 25v ja olis käynyt duunissa ja ei olis tarvinut maksaa vuokraa niin olis varmaan saanut säästettyä rahaa oman asunnon ostamiseen.. mikä sinänsä ihan kiva juttu..

mutta, kyllä mä omia lapsia alkaisin jo potkimaan pihalle jos yli 20v asuis himassa... ei lasten kuulu ikuisuuksiin elää mamman helmoissa, vaan elää omaa elämää omassa luukussa...

No ei. Mulla ainakin veli asuu edelleen äidin kanssa (isä kuoli vuosi sitten ) ja ihan siitä syystä, että hän osti vanhempieni talon, jossa äidillä ja isällä on/oli oikeus asua niin kauan kin elävät.
Tilaakin on joten miksi ihmeessä heistä kumpikaan mihinkään muuttaisi?

Yhteistyössä