Onko teistä kohtuullista pyytää 40e käytetystä lastenpyörästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu nyt kovasti pyörästä ja sen kunnosta, itse olen ostanut lapsilleni kaksi käytettyä pyörää, toisesta olen maksanut 70 euroa ja toisesta 100 euroa. Mutta noi oli kyllä isompia pyöriä.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mä annoin naapurille samankokoisen ilmaiseksi. eikä edes kiitosta tullut :/

jotkut ei osaa arvostaa. joillekin on kuin itsestäänselvyys jos jotakin saa. mua kismittää kanssa sellainen. kyllä jonkinsortin kiitollisuutta pitäisi osata osoittaa, se kuuluu ihan perustapoihin!

no riippuu merkistäkin, joku hyvä merkki saattaa maksaa reilun 150 kymppiäkin uutena, jos pyörä on hyvä ja toimiva ja kaunis, niin miksei :) Mutta kahden lapsen käyttämä huonokuntoinen sekä rumahko pyörä 40 on paljon, silloin pyytäisin max 30 :ashamed:

Paljon riippuu siitä, onko merkkifillari vai pilipalipyörä eli onko uuden hinta ollut 70e vai 200e. Kyllä mä voisin hyvän käytetyn fillarin ostaa 40e, mutta mielummin jalalla kuin appareilla enään isompia kokoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenny:

jotkut ei osaa arvostaa. joillekin on kuin itsestäänselvyys jos jotakin saa. mua kismittää kanssa sellainen. kyllä jonkinsortin kiitollisuutta pitäisi osata osoittaa, se kuuluu ihan perustapoihin!

Mä olisin sentään tarjonut edes ne kahvit tai käynyt vaikka yöhemmin viemässä suklaata tai jotain.
Tääpyörä oli nii hyvässä kunnosa että siitä olsi vonut pyytää vielä 20, mutta ajattelkin auttaa yh-äitiä. tosite en anna mitään ilmaiseksi naapurille

Mä olisin sentään tarjonut edes ne kahvit tai käynyt vaikka yöhemmin viemässä suklaata tai jotain.
Tääpyörä oli nii hyvässä kunnosa että siitä olsi vonut pyytää vielä 20, mutta ajattelkin auttaa yh-äitiä. tosite en anna mitään ilmaiseksi naapurille
Ei kannatakaan antaa, jos ei edes kiitosta kuulu. Mielummin minäkin myyn vaikka nimelliseen hintaan jollekin tuntemattomalle, kun annan ilmaiseksi tutulle joka ei kiitosta suustaan saa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jenny:

no, ei kannata silti yleistää. kyllä se että auttaa jotakuta, tuo ainakin mulle hyvän mielen jo itsesssään. mutta ymmärrän,tottakai tuntuu kurjalta kun ko. ihminen ei osannut arvostaa sitä mitä sai.
kyllä tarvitsevalle on mukava antaa, mutta ensin kannattaa tosiaan olla selvillä onko se saaja sen "arvoinen"

Itse ostin juuri käytetyn 12" pyörän tukipyörillä ja työntötangolla 60 eurolla. Nopsa merkkinen. Ei mun mielestä ollut kallis. Pyytävät käytetyistä hirveitä summia. Tuo oli ollut yhdellä yhden kesän käytössä. Kaupassa vastaava uutena oli 139 euroa.

Yhteistyössä