Onko teillä toinen vanhemmista aina TÄYSIN ILMAN ALKOHOLIA, jos lapset on paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymysys teille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä kyllä toimii noin, siis jos mies ottaa saunasiideriä niin mä en sitten ota... joskus vitutttaa kun itellä tekis mieli ja mies juo jo toista tai kolmatta... :(
lähinnä siis meillä on sen takia niin että kun väösyneenä juon yhdenkin siiderin niin nukun sikeämmin... ja jos mies on juonut jo kolme taikka neljä niin se vasta sikeasti nukkuukin...
kyllä kait muuten nyt yhden siiderin voisikin ottaa, autoa kuitenkin pystyy ajamaan senkin jälkeen vaikka hätä tulisikin..

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Oletuksena tietenkin on, että ilman alkoholia suomalainen on estoinen juro murjottaja ja sitten kun saa pari, kolme juomaa, niin käyttäytyminen muuttuu IHAN erilaiseksi kuin normaalisti :D . Tai että hauskaa ei voi pitää ja hullutella ilman alkoholiakin. Meillä ei näin ole, vaan pari juomaa voi ihan hyvin kotona ottaa. Ja selvin päinkin hassutellaan, nauretaan jne., eli lapselle ei tule kuvaa, että vain alkoholin kanssa voi irrotella ja tehdä hassuja asioita..

Taksit ja ambulanssit on keksitty jos jokin hätätilanne tulisi. Riippuu tietenkin missä korvessa asuukin. Mutta näin taajamassa on aika turvallista, koska etäisyydet eivät ole pitkiä avun saamiseen.

Peesi tähän.
Kyllä me voidaan vähän juoda lasten aikaan, se antaa vaan terveen kuvan alkoholin käytöstä. Ja tosiaan, eihän kaikilla ole edes autoa, eli jotkut menee hätätilanteessa joka tapauksessa taksilla/ambulanssilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Meillä ollaan molemmat AINA ilman alkoholia :wave:

Miten mulle aina tosta Heila nimimerkistä tulee mieleen se syrjähyppypippely polliisin kanssa. :) :) ei tarvii ku jossain lukee heila niin se polliisi vaan mieles välkkyy :)

Nyt raskaana ollessa olen alkoholittomalla linjalla.. Mutta muuten kyllä meilläkin juodaan joskus ruualla lasilliset viiniä, lasten ollessa paikalla. Ja saunkaljat tai siiderit ottavat molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja kymysys teille:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kymysys teille:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti et ole tosissas? Onkohan luettu sitä hyvän äitiyden kirjaa TAAS VÄHÄN LIIAN KIRJAIMELLISESTI? Sanokaa mulle että tämä on provo, mulla katoaa muuten täysin luottamus palstalaisten oman järjen käyttöön:(

Vähän jo odottelinkin, milloin joku lähtee tälle linjalle... :(

En ymmärrä, mitä väärää siinä on, että haluaa toisen vanhemman olevan aina ajokunnossa, jos lapsi on kotona. Tai ettei halua hoitaa humalassa lasta -kuten sanoin, en ole ottanut alkoholia aikoihin ja en tiedä miten parikin siideriä minuun vaikuttaisi...

Eikö sinun kanssasi saa olla eri mieltä ilman että lähtee jollekin linjalle? Ei se saunakalja ketään niin humalluta että autoa ei pystyisi ajamaan ja jos lapselle joku hätä tulee niin ambulanssit on keksitty. Jos otat yhden saunakaljan kerran viikossa niin todennäköisyys sille että lapsellesi sattuu jotain juuri tuona aikana on kyllä niin minimaalinen. Jos minä noin paljon pelkäisin elämää niin en lähtis kyllä ulos ollenkaan, siellä kulkee autoja...pelottavaa....

*huokaa syvään* :(

MItä sä huokailet siinä.
Omituista jos i voi yhtä saunakaljaa tai lasia viiniä ottaa....meneekö se lapsi jotenkin siitä pilalle, että näkee vanhempansa juovan siiderin, oluen tai viini lasillisen.
Me otetaan kumpikin joskus parit kun muksut nukkuu. Istutaan kahdestaan, kuunnellaan musiikkia ja pelastetaan maailmaa.

Oletuksena tietenkin on, että ilman alkoholia suomalainen on estoinen juro murjottaja ja sitten kun saa pari, kolme juomaa, niin käyttäytyminen muuttuu IHAN erilaiseksi kuin normaalisti :D . Tai että hauskaa ei voi pitää ja hullutella ilman alkoholiakin. Meillä ei näin ole, vaan pari juomaa voi ihan hyvin kotona ottaa. Ja selvin päinkin hassutellaan, nauretaan jne., eli lapselle ei tule kuvaa, että vain alkoholin kanssa voi irrotella ja tehdä hassuja asioita..

Taksit ja ambulanssit on keksitty jos jokin hätätilanne tulisi. Riippuu tietenkin missä korvessa asuukin. Mutta näin taajamassa on aika turvallista, koska etäisyydet eivät ole pitkiä avun saamiseen.
minä en hulluttele humalassa sen enempää kuin selvin päinkään.olen suht samanlainen.

Jos mieheni ottaa enempi, otan itse korkeintaan yhden ja senkin usein kun lapsi nukkuu. Mielestäni lapsella on oltava aina jompikumpi vanhemmista turvallinen, eli melkein vesiselvä, jos jotain sattuu ja ihan muutenkin, ettei oo turvaton olo. Itsellä tästä lapsen turvattomuudesta alkoholianauttineiden seurassa on. Omat vanhempani eivät juoneet nimeksikään lapsuudessani, mutta suvussa on ollut suurkäyttöä, joka loi turvattomuutta lapsena yhteisissä tilaisuuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja xMarilynx:

minä en hulluttele humalassa sen enempää kuin selvin päinkään.olen suht samanlainen.

Mäkin oon suht samanlainen selvin päin ja muutaman oluen juoneena. Voin siis hullutella tai olla hulluttelematta. Pointtini juuri se, että käytökseni ei muutu mihinkään, joten lasten ei tarvitse sitä ihmetellä. En tarvitse alkoholia irrotellakseni/ hullutellakseni tms, voin tehdä sitä myös ilman. Joskus vain drinksu, pari rentouttaa ja esim. saunaolut on vain tosi herkkua kun istuu kuistilla saunan jälkeen kesäiltana.. "kesärituaali"..

Mie olen aatellut asian niin, että jos kotona jottain sattuisi, niin miusta tai miehestä ei olisi auton rattiin selvinpäinkään. Hättääntynyt immeinen ratissa voi olla vallan vaarallinen, ainakin jos se on yhtä hyvä kuski kuin mie :xmas:

Ja hyvästä punaviinistä en hevillä kieltäydy, mutta humalaa karttelen kuin ruttoa. Mies ehkä voisi humalatkin tempasta, mutta sil on kovin kärttyinen akka, ei se uskalla :D

Mäkin oon suht samanlainen selvin päin ja muutaman oluen juoneena. Voin siis hullutella tai olla hulluttelematta. Pointtini juuri se, että käytökseni ei muutu mihinkään, joten lasten ei tarvitse sitä ihmetellä. En tarvitse alkoholia irrotellakseni/ hullutellakseni tms, voin tehdä sitä myös ilman. Joskus vain drinksu, pari rentouttaa ja esim. saunaolut on vain tosi herkkua kun istuu kuistilla saunan jälkeen kesäiltana.. "kesärituaali"..

näinpä

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Mie olen aatellut asian niin, että jos kotona jottain sattuisi, niin miusta tai miehestä ei olisi auton rattiin selvinpäinkään.

Peesaan. Lähdin kerran viemään lasta (ei omaa) sairaalaan vakavan tapaturman seurauksena. En päässyt kuin vähän matkaa ni tajusin, ettei mun kantti kestä ajaa sairaalaan asti. Palasin kotiin ja jatkoin matkaa lapsen kanssa ambulanssin kyydissä. Siellä sai sentään heti ensiapua ja varmuuden, ettei kyseessä ollut kuolemanvaara.

Melkeinpä aina on toinen vanhemmista ilman alkoa, sillä minulle ei maistu... :o

Ehkä tuli nuorempana juotua ihan tarpeeksi... :snotty:

En tiedä sitten, kun lapset tästä kasvaa ja aikaa taas kuluu, jospa sitten alkaisi taas tuntua kivalle edes yksi pullo siideriä... :kieh:

Meillä ei kumpikaan pahemmin juo. Joskus harvoin voidaan ottaa lasi viiniä tai pullo olutta kumpainenkin, muttei enempää. Eikä tämä lasten takia vaan sen takia, että kumpikaan meistä ei perusta kamalasti alkoholista.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
mutta toi oli just se pointti et miksi pitäisi sivistyneesti juoda piilossa...?

Niinpä. Ellei alkon kanssa ole mitään ongelmaa, ei siitä tarvitse mitään hirvittävää peikkoa tehdä. Eivät ne lapset traumoja saa jos ne näkevät kotona viinilasin tai olutpullon :laugh: Siitä tietenkin voi saada jos ollaan umpikännissä tai että alkoholista yleensä tehdään sellainen tabu/ salailtava (ja silloin usein sitäkin kiinnostavampi) juttu.

Juuri näin! Kotonani alkoholi oli karmea peikko/synti/tabu...ja aika huonot muistot siitäkin jäi...äiti oli aivan hysteerinen jo ajatuksesta alkoholi:( ja isä sitten veti aina todellakin perseet olalle muutaman kerran vuodessa ja sitä sai sitten tosissaan pelätä kun se reissuiltaan tuli kotiin, niin sekaisin se oli ettei voinut tietää mitä se saa päähänsä:(

Nyt on omat lapset kouluikäisiä ja ei meillä piilotella ja kauhistella alkoholia: lastenkin nähden voi ottaa pari olutta tai pari lasillista viiniä, kännejä nyt ei todellakaan lasten läsnäollessa tarvitse vetää (ne vedetään sitten kun lapset on yökylässä tai ollaan reissussa ilman lapsia:) ) Mielestäni tämä tapa on paljon normaalimpi kuin lapsuudenkodissani, sellaista en tahdo lasteni joutuvan kokemaan!

lasillisen voi ottaa , mutta me ei olla muutenkaan humalasa niin aika vaikee kysymys. toki otan boolilasillisen jos tarjotaan ja satan keran vuodessa ottaa sen siiderin tai kaks, mutta nin mieksin ja samaan aikaan .

Yhteistyössä