Onko teillä toinen vanhemmista aina TÄYSIN ILMAN ALKOHOLIA, jos lapset on paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymysys teille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei kumpikaan ota alkoholia lasten nähden, siis jos lapset ovat kotona. Ei edes sitä saunakaljaa tai siideriä. Eikä näin ollen voi kumpikaan olla humalassakaan. Me nautitaan alkoa silloin, kun lapset ovat yökyläilemässä. Eivät ole joka vkloppu, ettei joku pääse tästäkin sanomaan. Nytkin kun pojat oli mökkeilemässä, ei otettu tipan tippaa vaan keskityttiin tähän kodin laittoon. :)

*muoks* Runsaampaa alkon käyttöä n. 2-3 kertaa vuodessa.

mulla on oma mielipiteeni ja siis vain mun mielipide :D
itse en tipan tippaa ota jos poika on kotona, ja ainahan se onkin :D

n. kerran 2kuukaudessa on yöhoidossa

ei mulla oo mitää tarvetta ottaa, mut ei mulla mee paljoo muutenkaa ku ei vaa maistu, 6 alkoholi annosta on suurin määrä mitä koskaan olen kerralla juonu, en siis juo humaltuakseni vaan nauttiakseni illanvietosta

Otetaan yhdessä, en näe yksin juomisessa mitään järkeä. Humalassa ei heiluta mutta jos avataan esim.viinipullo niin kyllä molemmat siitä juodaan.Sairaala on tuossa 500m päässä.

Toivottavasti et ole tosissas? Onkohan luettu sitä hyvän äitiyden kirjaa TAAS VÄHÄN LIIAN KIRJAIMELLISESTI? Sanokaa mulle että tämä on provo, mulla katoaa muuten täysin luottamus palstalaisten oman järjen käyttöön:(

mun tuttavapiiri on varmaan jotenkin erikoista kun näitä vastauksia lukee... Kyllä me voidaan ottaa muutamat lasten paikalla ollessa enkä mä ymmärrä mitä väärää siinä nyt sitten on...

Mun mielestä on myös kummallista, jos on asenne, että "ikinä en pisaraakaan ota jos lapsi on kotona". Ymmärrän, jos ei muutenkaan ota, siis on absolutisti, tai ei vain maistu, mutta jos esim. jättää ruualla viinin ottamatta tai saunaoluen juomatta siksi että lapsi on kotona... Ei tajuu. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti et ole tosissas? Onkohan luettu sitä hyvän äitiyden kirjaa TAAS VÄHÄN LIIAN KIRJAIMELLISESTI? Sanokaa mulle että tämä on provo, mulla katoaa muuten täysin luottamus palstalaisten oman järjen käyttöön:(

Vähän jo odottelinkin, milloin joku lähtee tälle linjalle... :(

En ymmärrä, mitä väärää siinä on, että haluaa toisen vanhemman olevan aina ajokunnossa, jos lapsi on kotona. Tai ettei halua hoitaa humalassa lasta -kuten sanoin, en ole ottanut alkoholia aikoihin ja en tiedä miten parikin siideriä minuun vaikuttaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja kymysys teille:

En ymmärrä, mitä väärää siinä on, että haluaa toisen vanhemman olevan aina ajokunnossa, jos lapsi on kotona. Tai ettei halua hoitaa humalassa lasta -kuten sanoin, en ole ottanut alkoholia aikoihin ja en tiedä miten parikin siideriä minuun vaikuttaisi...

Niin, humalassa ei toki pidä lasta hoitaa. Mutta jos otetaan esim. lasit viiniä ruualla, niin ollaan kyllä ajokunnossa. Ja taksilla sitten, jos sattuu tarvitsemaan kyytiä juuri silloin, kun on ottanut enemmän kuin lasin/pari.

Eikä siinä ottamatta olemisessa mitään väärää ole. Mutta jos syy on se, että lapsi ei saa nähdä juomista tms. niin se on vähän kieroa. Minun mielestäni.

Eikö sinun kanssasi saa olla eri mieltä ilman että lähtee jollekin linjalle? Ei se saunakalja ketään niin humalluta että autoa ei pystyisi ajamaan ja jos lapselle joku hätä tulee niin ambulanssit on keksitty. Jos otat yhden saunakaljan kerran viikossa niin todennäköisyys sille että lapsellesi sattuu jotain juuri tuona aikana on kyllä niin minimaalinen. Jos minä noin paljon pelkäisin elämää niin en lähtis kyllä ulos ollenkaan, siellä kulkee autoja...pelottavaa....

Eikö sinun kanssasi saa olla eri mieltä ilman että lähtee jollekin linjalle? Ei se saunakalja ketään niin humalluta että autoa ei pystyisi ajamaan ja jos lapselle joku hätä tulee niin ambulanssit on keksitty. Jos otat yhden saunakaljan kerran viikossa niin todennäköisyys sille että lapsellesi sattuu jotain juuri tuona aikana on kyllä niin minimaalinen. Jos minä noin paljon pelkäisin elämää niin en lähtis kyllä ulos ollenkaan, siellä kulkee autoja...pelottavaa....

*huokaa syvään* :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Otetaan usein esim. ruualla lasit viiniä - joskus kaksikin :o
Ja lapset istuu saman pöydän ääressä :o :o *avaa sateenvarjon*

:D

Heh meillä ihan samoin, siis silloin kun en ole raskaana. edellis joulunakin molempien vanhemmat olivat täällä aattona ja kaikki joivat ainakin yhden lasin viiniä/oluen. Loput sitten snapsitkin. Ja meistä molemmat. Lapset sillo vajaa 2v ja vajaa 3v.

En näe mitään syytä juoda sivistyneesti piilossa lapsilta.

Mä en tajua mitä väärää siinä on jos ollaan vaikka lapsen kummien luona käymässä..saunotaa ja grillataan jos siinä esim kummisetä ja isi ottaa olutta ruuan kanssa tai vaihtoehtoisesti kummitäti ja äiti pari lasii viinii..
Ku me vähän niinku vuorotellaa,ettei toinen aina joudu olee se joka ajaa...
Mulle se on tärkeetä,et kännissä ei kumpikaan ajele,eli sen mukaan mennään..jos joudun ajaa en ota..
Mä en ole ainakaan saanut mitää traumoja vaikka olenkin nähnyt äitini joskus juovan siiderin tai kaksi...
Lapseni nähden en mitään "räkäkännejä" edelleenkään vetäisi..
tai ottaisi lastani mukaan jonnekkin missä joku on räkäkännissä

Kyllä meillä molemmat voivat kohtuullisesti juoda lasten ollessa kotona. Kuitenkin niin, että minä juon yleensä max 2-3 annosta alkoholia eli en ole kännissä. Ei alkoholista tehdä meillä mitään kamalaa tabua ja ehdotonta asiaa. Ruuan kanssa voi juoda lasin viiniä ja juoda saunakaljan saunan jälkeen. Ei siitä tehdä sen isompaa numeroa, vaan meillä on ihan terve suhde juomiseen. Känniin en ole itseäni juonut en muista milloin viimeksi ja silloin kyllä olen pois lasten silmistä ja lapset mummilassa tai isän kanssa kotona.

Meillä käytetään viiniä, olutta ja siideriä ihan normaalina ruokajuomanakin joskus. Enkä näe siinäkään mitään ongelmaa, jos molemmat haluaa esim. juoda iltapalan kanssa tai saunan jälkeen jotain alkoholipitoista. Mä juon siideriä ja viiniä siksi, koska tykkään niiden mausta.
Jos joudun ajamaan, niin sillon en ota mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
mun tuttavapiiri on varmaan jotenkin erikoista kun näitä vastauksia lukee... Kyllä me voidaan ottaa muutamat lasten paikalla ollessa enkä mä ymmärrä mitä väärää siinä nyt sitten on...

Ei siinä mitään kummallista olekaan, mutta kun tietää että suvusta löytyy tätä enempi ja vähempi juotavia, niin miksi sitten itse juoda. En halua vaan, että meijän lapset on heti sitä näkemässä. Ehtivät kyllä kun hieman kasvavat. Jos ovat yökylässä mun vanhemmilla, ottaa esim. mun äiti sen saunaoluen ja isä. En laita sitä pahaksi, koska he nauttivat harvoin suurempia määriä.. Toisin on tuolta miehen puolelta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
mutta toi oli just se pointti et miksi pitäisi sivistyneesti juoda piilossa...?

Niinpä. Ellei alkon kanssa ole mitään ongelmaa, ei siitä tarvitse mitään hirvittävää peikkoa tehdä. Eivät ne lapset traumoja saa jos ne näkevät kotona viinilasin tai olutpullon :laugh: Siitä tietenkin voi saada jos ollaan umpikännissä tai että alkoholista yleensä tehdään sellainen tabu/ salailtava (ja silloin usein sitäkin kiinnostavampi) juttu.

Yhteistyössä