Onko teillä toinen vanhemmista aina TÄYSIN ILMAN ALKOHOLIA, jos lapset on paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymysys teille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kymysys teille

Vieras
Siis esim. ettei moelmmat voi kotona ottaa saunakaljaa? Tai jossain juhlissa lasillista? tms... Mietin vaan, kun tekis mieli joskus ottaa saunan jälkeen siideri tai kaksikin, mutta kun ukkokin ottaa, niin en halua, että molemmat juodaan -vaikkei humalssa oltaiskaan -kun lapsi on kotona. Lapsi on vauva vasta enkä ole hänen syntymänsä jälkeen ottanut ollenkaan alkoholia. Mies ei voi olla kyllä ottamatta, jos minä otan. Kerran ihan sovittiin, että tällä kertaa minä saan juoda saunasiiderin... mutta miespä ehtikin sitten jo unohtaa lupauksensa ja korkkasi pullon. Eli mulla jäi sit saunajuomat ottamatta. Ei tuohon ukkoon kyllä voi luottaa.

Mites te muut, uskallatteko ottaa vaikka sen saunakaljan/-siiderin, jos lapsi on kotona..?? Ja mieskin juo...

kuulostaa vähän (tai tosi paljon) neuroottiselta. ota nyt hyvä ihminen se siideri ja rauhotu. ei se tarkoita sitä että olisi humalassa. humalassa ei lasta pidäkään hoitaa, mutta että 1-2 siideriä....

Kyllä meillä on aina selvä aikuinen lasten kanssa AINA. No siis myös meillä se olen minä :) Mut valinta on mun ja lapset tarvitsee selvän aikuisen. Eikä tee tiukkakaan olla ilman sitä alkoa, vaikka lapsettomassa porukassa saatan ottaakkin (tai olla ottamatta).

jep.

*muoks* valehtelin, on meillä joskus toinen ottanut myös yhden lasin viiniä. Mutta siis ajokunnossa toisen oltava. Saunakaljoja ei juoda. Viiniä ruoan kanssa kyllä. ja humalassa ei lasten edessä olla.

Yhden voi ottaa, ei enempää. Vaikka tulen kyllä siitä yhdestäkin nykyään sen verran huppeliin hetkeksi etten tunne oloani mukavaksi lasten seurassa. Eli jos otan yhden, otan sen useimmiten vasta kun lapset nukkuvat.

Meillä ei kumpikaan käytä alkoholia, ikinä. Mutta luulisin, että sun miehes ei ole saunakaljan jälkeen kyvytön hoitamaan lapsia ja uskoisin, ettet säkään ole humalassa yhden tai kahden siiderin jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Yhden voi ottaa, ei enempää. Vaikka tulen kyllä siitä yhdestäkin nykyään sen verran huppeliin hetkeksi etten tunne oloani mukavaksi lasten seurassa. Eli jos otan yhden, otan sen useimmiten vasta kun lapset nukkuvat.

sama periaate, lasteni edessä en juo sitä yhtäkään

No kyllä me molemmat otetaan (silloin harvoin kun otetaan) se saunasiideri molemmat, tai viiniä/olutta ruuan kanssa. Ei minusta tuota voi mihinkään ryyppämiseen liittää!
Jos joudaan oikein juomalla ja humaltumistarkoituksessa niin silloin ei tietenkään ole lapset paikalla, ei silloinkaan jos vaan toinen on juovuksissa

kyllä mä otan yhden tai muutaman vaikka mieskin ottas, ihan yllätyin tämmösestä kysymyksestä, miten niin ei vois ottaa? Ja ihan lapsen hereillä ollessa, miks sitä pitäs salassa ottaa? :o

Meillä ei vauva vielä syntynyt, mutta ollaan puhuttu, että toinen meistä aikuisista on AINA selvinpäin. Ja lapsen läsnäollessa ei olla humalassa. Lapsen ollessa hoidossa, voidaan sitten halutessa ottaa reilummin. No, me ei kyllä muutenkaan harrasteta rentoutumisoluita iltasella tai saunassa...

Meillä on ollut sellainen periaate että toisen vanhemmista tulee olla toimintakykyinen mm. sen varalta että jotakin sattuu. Yhden oluen tai siiderin olen ottanut jos mieskin on ottanut

Juu onneksi on taxit olemassa, koska ite en omista ees ajokorttia ni tarkottas sitä ettei mies sais koskaa ottaa ku korkeintaa yhen. Tai no on sen verran isomies et tarvitsis varmaan kymmenen tölkkiä kaljaa ennenku alkomittarin viisari heilahtas ees vähäsen :D Mutta ei tuo siis mihinkään (onneksi) suostu ajamaan jos on yhtään enemäpää ku yhen pienen tölkin juonu.

Kyllä meillä ainakin illalla kun lapsi on käynyt nukkumaan voi molemmat ottaa sen yhen ja jos toinen ottaa muutaman enempi ni sit toinen ei ota:D
Ja jos käydään grillaamassa kesällä tai joissain juhlissa ni yleensä sovitaan et toinen voi sen yhden juoda ja toinen saa ottaa useamman..
Tietenkään kumpikaan ei ole missään "räkäkännissä" jos lapsi on mukana.

Yhteistyössä