Onko teillä synnytykset ollu kerta kerralta nopeampia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
itteä jännittää tää kolmas raskaus, toinen synnytys kesti tasan 2 tuntia ja oon ihan kauhuissani, että jos seuraava on sitä nopeampi, ehdinkö ees sairaalaan...

Kyllä on. Viimeisin pari tuntia, eka 9h ja muut siltä väliltä. Vesien menon jälkeen vauva oli jo suoraan ulos punnerrettavissa ja kätilö sanoikin, että jos vedet ois menneet aiemmin, olisin voinut kotisynnyttää. Mutta onhan niitäkin sitten, joilla nämä nopeutumislait ei ole päteneet ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun kannattaa varautua siihen, että tunnissa tulee...

apuva... mua hirvittää eniten se, etten ehdi sairaalaan asti. olis kauheeta ähkiä jossain vessassa ja isommat muksut vieressä tai oven takana. niille jäis varmaan trauma asiasta...en oo ennen pelänny synnytyksiä mutta nyt pelkään, lähinnä sitä, että ehdinkö ajoissa sairaalaan. Meillä kumpiki lapsi syntyny vielä etuajassa,että mahdollisesti tääkin pukkaa pihalle aiemmin kuin on laskettu aika??? Mitä teen jos mies on vielä töissä enkä ehdi soittaa sitä hätiin, oon 2 leikki-ikäisen kans yksin kotona ja synnytys alkaa...? pitäiskö parkkeerata synnärin eteen jo pari viikkoa ennen laskettua aikaa... :D

Ap, heti kun huomaat että sun supistukset tulee säännöllisesti, vaikkei niitä ois tullu ku muutama, niin järkkäät ittes liikkeelle.
Onko mahdollista kysyy vaikka naapurista, voiko niitä hälyttää hätiin, jos tulee tosipaikka?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, heti kun huomaat että sun supistukset tulee säännöllisesti, vaikkei niitä ois tullu ku muutama, niin järkkäät ittes liikkeelle.
Onko mahdollista kysyy vaikka naapurista, voiko niitä hälyttää hätiin, jos tulee tosipaikka?

meillä ei oo sellasia naapureita joille vois luottaa lapsia hoitoon.isovanhemmat asuu 350km päässä.Ku toinen lapsi syntyi niin oli niin hyvä säkä että anoppi matkusti meille just edellisenä iltana ku seuraavana synnytys alkoi.JOs ei olis tullu nii olis mieheltä jääny toisen lapsen synnytys kokematta kun olis joutunu jäädä lapsenvahdiksi kotiin.Jos synnytys kovin äkkiä alkaa ja etenee niin ei auta ku tilata ambulanssi ja ottaa muksut mukaan, ei hääviä...toivottavasti mies saa kesälomansa niin, että olis jo lomalla, sitte ei ole huolta isommista lapsista.

Mulla molemmat edelliset synnytykset alkanu sillä että on menny lapsivesi viikkoa ennen laskettua aikaa ja siitä 10min sisällä alkaneet säännölliset supistukset.En tiedä meneekö tää kolmas samalla kaavalla mutta kaks ekaa meni hyvin samalla tavoin, lukuunottamatta aikaa, jonka synnytys kesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vähä teilläki on nopeita synnytyksiä...miten sitä selviää jostain 50 minsan synnytyksestä??ehdittekö ees sairaalaan asti te, kellä on kestäny alle tunnin?

Ei kai muuten ois ehtiny ajoissa jos ei ois menny nopeeta heti ekasta kipeestä supparista.Mua ainaki jännitti tuon nelosen jälkee tuleva viides synnytys että ehinkö vai en kun kätilötki sano että varaudu siihe että seuraava voi tulla viel nopeampaa.Mut ei onnex tullu ja iha hyvin ehdin,onneksi.Heti oon päässy oikeestaa jo ponnistaa noissa 2,3,4 ja 5 kohalla ku sairaalaa pääsin.

Yhteistyössä