Kauanko teidän synnytysten avautumisvaihe on kestäny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nn

Vieras
Onko ollu kerta kerralta nopeampi?

Mulla eka kesti 7h ja toka vain 1,5h. Nyt kolmas syntyy parin viikon sisään ja oon miettiny että onko vieläki nopeempi kuin toi toka. tai siis että onko todennäköisempää että on yhtä nopea tai nopeampi kuin että kestäis pidempään kuin toka.?? Neuvolasta kyllä sanoivat että heti pitää lähteä kun alkaa tuntua että on tosi kyseessä, ettei saa viivytellä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
Onko teillä kirjattu toi johonki ylös? Ku mulla ei oo mitään missään papruissa :/ Osaatteko sanoa, että mistä se lasketaan?

mä sain ainakin sen "synnytyskertomuksen" jossa kerrottiin synnytyksen kulku, ja annetut kivunlievitteet, sekä synnytyksestä toipuminen. Siis ensin lääkäri teki sisätutkimuksen ja tsekkasi tilanteen...

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Onko teillä kirjattu toi johonki ylös? Ku mulla ei oo mitään missään papruissa :/ Osaatteko sanoa, että mistä se lasketaan?

mä sain ainakin sen "synnytyskertomuksen" jossa kerrottiin synnytyksen kulku, ja annetut kivunlievitteet, sekä synnytyksestä toipuminen. Siis ensin lääkäri teki sisätutkimuksen ja tsekkasi tilanteen...

Juu, synnytyskertomus löytyy, tai siis sellainen lomake, johon on mun tiedot täydennetty. Siitä löytyy ajat mm. säännölliset supistukset, lapsivedonmeno, ponnistusvaihe jne mut ei lue mitään "avautumisvaihetta" tms.

Siksi mietin, että lasketaanko noi jostain tietyistä tiedoista tms. Vai onko sulla ihan kirjotettuna, että "avautumisvaihe kesti xx minuuttia"? Synnytin Jorvissa.v

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

neuvolakortissa tulis olla kirjattuna 1. 2. ja 3. vaiheen kestot

ei mun neuvolakortissa oo sanaakaan synnytyksestä. Tai siis on ne kohdat, mut ei mitään on täytetty. Toi olis varmaan siellä sairaalassa pitäny täyttää? Siis että ei neuvolassa? Höh, saakohan noita tietoja jotenki jälkikäteen?

18h kesti. Tuli vielä lisänä infektio kun pysähty toi avautuminen ja se nosti kuumeen. Muistan ulkoo, ei niin hirveetä synnytystä voi vaan unohtaa, parasta oli saada tyttö syliin sen jälkeen.

ei mun neuvolakortissa oo sanaakaan synnytyksestä. Tai siis on ne kohdat, mut ei mitään on täytetty. Toi olis varmaan siellä sairaalassa pitäny täyttää? Siis että ei neuvolassa? Höh, saakohan noita tietoja jotenki jälkikäteen?

kyllä, kätilön tulis täyttää neuvolakortti. Saat sä ne ainakin sairaalasta pyytämällä.

kyllä, kätilön tulis täyttää neuvolakortti. Saat sä ne ainakin sairaalasta pyytämällä.

Nyt mä ehkä tajuanki eli mulle oli siihen kertomukseen merkattu väärät viikot ja tieto "epävarma", vaikka meni neuvolakorttikädessä synnyttämään. Sain neuvolakortin sitte takasin myöhemmin neuvolassa käydessä tms. Oli varmaan hukannu sen mun kortin sinne synnyttämään mennessä ja sit löytäny pari päivää myöhemmin.

Pitäisköhän noita tietoja pyytää sieltä sairaalasta? Hmm...

Yhteistyössä