Miten kauan teidän synnytykset on kestäny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
8,5 h, 4,5 h ja 2h 50 min. Joten elokuun lopussa päivystämään sairaalan ovelle.

Mulla, kuten kirjoitin, viimeksi kesti 2h josta toinen tunti meni ponnistamiseen ja istukan irrottamiseen. Avautumisvaihe siis tosi lyhyt. Oon kans miettiny että pitääkö tässä jo mennä päivystämään sairaalan ovelle :D tosin meillä sairaalaan matkaa vain 3km joten ei niin kauhea paniikki oo :D

Mulla ainakin 30 km...

8,5 h, 4,5 h ja 2h 50 min. Joten elokuun lopussa päivystämään sairaalan ovelle.

Mulla, kuten kirjoitin, viimeksi kesti 2h josta toinen tunti meni ponnistamiseen ja istukan irrottamiseen. Avautumisvaihe siis tosi lyhyt. Oon kans miettiny että pitääkö tässä jo mennä päivystämään sairaalan ovelle :D tosin meillä sairaalaan matkaa vain 3km joten ei niin kauhea paniikki oo :D

Mulla ainakin 30 km...

No sit varmaan kannattaa päivystää ovella jo ajoissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
muistatteko te oikeesti ulkoo noin tarkasti minuutilleen vai tarkistatteko neuvolakortista?

Mä ainaki tarkistin neuvolakortista. Mutta kyllä toi toka synnytys on jääny elävästi mieleen jo sen takia kun kaikki meni niin äkkiä ja ponnistusvaihe alkoi niin nopeasti että kätilökin säikähti. Just oli sanonu mun miehelle että kyllä tässä vielä muutama tunti menee ja samantien kiljaisin että nyt se tulee :D tarkisti äkkiä kohdunsuun ja totes että se oli muutamas minuutis auennu vaikka miten paljon ja sain alkaa ponnistaa.

muistatteko te oikeesti ulkoo noin tarkasti minuutilleen vai tarkistatteko neuvolakortista?

Mä muistan. Ja senkin tiedän jälkikäteen että eka olisi voinut olla 1,5 h lyhyempi jos kätilöillä olis vaan ollu mullekkin aikaa...

Mä muistan. Ja senkin tiedän jälkikäteen että eka olisi voinut olla 1,5 h lyhyempi jos kätilöillä olis vaan ollu mullekkin aikaa...

Miten näin??

15 tuntia. en varmaan uskaltais ottaa epiduraalia enää kun mua tökittiin selkään moneen kertaan ja touhu oli sen näköistä kuin sikaa tapettais. loppujen lopuks sain sitä maksimimäärän mut kauheet se oli. en tiiä uskaltaisinko enää.

Alkuperäinen kirjoittaja mismina:
1. 6 h
2. 5 h 57 min
3. 5 h 54 min
4. 6 h 5 min

Kahdella ekalla ikäero 2v 2 viikkoa, kahdella seuraavalla 2 v 2 kk ja kahdella viimeisellä ikäeroa 2 v 6kk.

Huvittavan samanmittasia synnytyksiä sulla ollu... : )

Miten näin??

En tunne ponnistamisen tarvetta, mutta kakkosen synnytyksen yhteydessä tajusin että olisin ykkösestäkin voinut tuolloin ruveta jo ponnistamaan.

Mä en edes tiedä kuinka kauan mun viimeiset synnytykset kestivät, en lainkaan teidä milloin synnytykset on alkaneet. Kun viikkoja/kuukausia on supistellut, niin missä vaiheessa lienee on synnytyssupparit alkaneet

:/

Mutta kuitenkin ensimmäinen oli pitkä n. 13h ja loput merkittynä 2,5-3h.

Ekan synnytys kesti 24h56min. Toivottavasti joulukuussa toisen synnyttäminen ei kestä läheskään niin pitkään. Mitkään lääkkeet eivät auttaneet. Ehkä avautuminen kesti niin kauan kun lapsi syntyi käsi poskella.

Mä ainaki tarkistin neuvolakortista. Mutta kyllä toi toka synnytys on jääny elävästi mieleen jo sen takia kun kaikki meni niin äkkiä ja ponnistusvaihe alkoi niin nopeasti että kätilökin säikähti. Just oli sanonu mun miehelle että kyllä tässä vielä muutama tunti menee ja samantien kiljaisin että nyt se tulee :D tarkisti äkkiä kohdunsuun ja totes että se oli muutamas minuutis auennu vaikka miten paljon ja sain alkaa ponnistaa.

mulla kävi kans kolmannessa niin, että mentiin sairaalaan ja oli 4cm auki (oli supistellu säännöllisesti muistaakseni tunnin tai kaks, en kauheen kipeä vielä edes ollut), sitten tuli yksi ihan järjettömän pitkä ja kipeä supistus, oli taju lähtee :| sen supistuksen aikana aukes siitä neljästä sentistä täyteen kymppiin ja sain alkaa ponnistaa :) ponnistusvaihe kestikin sitten 25min...
nyt vähän jännittää että kuinka nopeeta neljäs tulee :D jos tosiaan kotona jo kerkeää tulla tuollanen järjetön supistus niin kotiin syntyy! :| että missävaiheessa sitä ymmärtää lähteä sairaalaan?

1. 3h ja 15min
2. 7h ja 35min
3. Ei saatu minkäänlaista aikaa ku tuli niin hopusti...

Nyt tätä 4. odottaessani jännitän millä vauhilla kuopus päättää tulla maailmaan sitte :X Edellinen synty viime kesänä ja kohta on tulevan aika käsillä.

Eka 38 tuntia, toka 12 ja kolmas 6 tuntia. Lisäksi kaksi sektiota. Ei synnytysten kestot ainakaan mulla korreloineet kivuliaisuuden kanssa. Eka synnytys oli vähiten tuskallinen.

Yhteistyössä