Mua jäi jälkeenpäin hävettämään se meidän keskustelu. Mä siis lohduttelin kun kaveri kertoi kuinka sitä oli arvosteltu ja sille oli tullut paha mieli. Sit kun se rupesi sanomaan että kyllähän kaikki äidit tossa vaiheessa haluaa juhlimaan niin mä yritin olla sanomatta mitään. Sit kun kaveri kysyi koska mä kävin eka kertaa ulkona istumassa iltaa vauvan syntymän jälkeen niin vastasin rehellisesti että silloin kun se oli vuoden. Kaveri meinasi sitten jo alkaa haukkumaan mun miestä kun se ei ole päästänyt mua ulos ja mä yritin sanoa ettei se ollut siitä kiinni.
Kaveri sitten rupesi vielä kyselemään että kyllähän mä kuitenkin olisin halunnut juhlimaan jo aiemmin, mihin mä rehellisesti vastasin että en. Et mulle tuli se halua lähteä ulos vasta tossa vaiheessa ja silloin sitten menin.
Kaveri sitten tulkitsi ton niin että mä arvostelin sitä ja haukkui mutkin marttyyriäidiksi joka ei voi myöntää omia haluja ja tarpeita. Et kyllähän kuka tahansa pystyy väkin olemaan kotona vauvan kanssa vuoden ja sitten v*****a muille, mut lapsellista valehdella ettei muka olis halunnut minnekään aiemmin. Mä yritin vielä selittää että kyllä mä olin omaa aikaa saanut, päässyt päivällä käymään kaverin luona kahvilla, shoppailemassa tai yksin lenkillä tai uimassa. Mut että mulla ei vaan ollut tarvetta minnekään bilettämään lähteä tai olla yötä pois vauvan luota. Kaverin mielestä mä vaan valehtelen.
Paha maku jäi koko puhelusta enkä tiä kuuluuko mun nyt pyytää anteeksi vai odottaa siltä yhteydenottoa. Mitä mun olis ylipäätänsä pitänyt tossa sanoa?