K
Korvikeäiti
Vieras
En pysty imettämään, joten olen vauvan syntymästä asti pumpannut maidon vauvalle. Kun vauva oli parin viikon ikäinen, en enää pysynyt tahdissa mukana, joten korvikkeet tulivat mukaan kuvioihin. Nyt vauva on viiden viikon ikäinen. En enää viitsisi pumpata tähän tahtiin, sillä aikaa pumppaamiseen menee 5h päivässä, lisäksi sitten pullosta syöttämiset, pullojen ja pumpun pesu, keittäminen... Ja onhan minulla toinen lapsikin, joka tarvitsisi myös äidin huomiota.
Olen siksi päättänyt joko vähentää pumppaamista reilusti tai lopettaa kokonaan. Siksi kysynkin: Onko äidinmaidosta jotain huomattavaa hyötyä, jos vauva saa sitä vain esim. 1dl päivässä? Jos on, niin mitä? Itsellä tulisi mieleen vasta-aineet, mutta täytyisikö maitoa olla enemmän, jotta ne vaikuttaisivat?
Mielipiteitä, kokemuksia ja ajatuksia kaipailisin. Kiitos!
Olen siksi päättänyt joko vähentää pumppaamista reilusti tai lopettaa kokonaan. Siksi kysynkin: Onko äidinmaidosta jotain huomattavaa hyötyä, jos vauva saa sitä vain esim. 1dl päivässä? Jos on, niin mitä? Itsellä tulisi mieleen vasta-aineet, mutta täytyisikö maitoa olla enemmän, jotta ne vaikuttaisivat?
Mielipiteitä, kokemuksia ja ajatuksia kaipailisin. Kiitos!