Onko teillä koskaan gynekäynnillä kosketeltu nännejä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meritähti

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
3 722
0
36
Tampere
Tuli mieleen tuosta nänniä imeneestä lääkäristä...en siis sano että tämä minun juttuni olisi pätkääkään sama asia, mutta kiinnostaisi tietää onko muita joille on tehty näin:

Kun aikoinaan menin ekaa kertaa gynelle, niin hän hiplasi mun nännejä ihan varoittamatta ja tokaisi vaan testaavansa että ne reagoi normaalisti (siis sillain ns. supistuu). Olin hämilläni, mutta koska kyseessä oli naislääkäri, en ajatellut siitä mitään kummempaa.

Kavereiden kanssa jutellessa selvisi että kellekään ei oltu tehty vastaavaa.
 
No huh, eipä kovin normaalilta kuulosta. Meillä Englannissa miespuolinen gyne ei tee mitään tutkimuksia ilman chaperonia, eli sairaanhoitajaa läsnä. Ja siksi kun kaikenmaailman hörhöt alkaa väittämään, että gyne tykkäsi kopeloimisesta vähän liian paljon. Sh leimaa potilaan tietoihin, ja allekirjoittaa, että oli läsnä. Eipä pääse gyne imeksimään mitään nännejä.
 
On joo, ihan rintasyöpäjuttuihin käsittääkseni liittyy. Ja yhden kerran mulla on myös puristettu, kokeili että heruuko maitoa (lapsettomuustutkimuksissa tapahtui tämä, kuulemma kertoo jos joku hormonituotanto on jäänyt päälle, joka estää uuden raskauden).
 
Mulla on täysin sisäänpäin kääntyneet nännit (kuten sillä imutuksen kohteeksi joutuneella ilmeisesti). KOSKAAN ei ole kukaan imeskellyt tai edes koskenut varsinaisesti nänneihin. Rinnat (siis syövän suhteen) tunnustellaan eri tavalla. Ja edes silloin kun olen kysynyt nänneihin liittyen asiaa ("voiko näillä imettää" yms.) ei olla kuin kumarruttu katsomaan lähemmin.

Kokemuksia on useista nais- ja mieslääkäreistä.
 
No huh, eipä kovin normaalilta kuulosta. Meillä Englannissa miespuolinen gyne ei tee mitään tutkimuksia ilman chaperonia, eli sairaanhoitajaa läsnä. Ja siksi kun kaikenmaailman hörhöt alkaa väittämään, että gyne tykkäsi kopeloimisesta vähän liian paljon. Sh leimaa potilaan tietoihin, ja allekirjoittaa, että oli läsnä. Eipä pääse gyne imeksimään mitään nännejä.

Juu, brittimalli menee äärimmäisyyksiin. Kun hyppäsin makuulle ilman pöksyjä papaa varten niin papaa ottava hoitaja kauhistui. Olis nääs pitänyt laitta joku kaapu päälle :headwall:

Ja piti tulla Suomeen gynelle kun ikäiseni miespuolinen lääkäri kirjoitti pillerireseptin. Mittasi veranpaineen ja kysyi suunnilleen, että "onko kaikki ok?", Resepti kouraan ja menox. Eli tarvinut housuja riisua.
 
mulla on vauvakuumeen aikaan tutkittu, tuleeko eritettä rinnoista, koska silloin vauvakuumeessa on itse saanut kehon uskomaan että olis jo raskaana ja siksi ei voi tulla raskaaksi. Selitti siis tämän naisgyne ennenkuin puristi nänniä ja pahoitteli että tuntuu ikävältä. Kosketuksessa ei ollut mitään seksuaalista, vaan täysin hyväksyttävältä tuntui minusta.
 
no ei ole, enkä antaisi edes koskea millään rutiinikäynnillä omiin rintoihini.

olen saanut joskus vuonna matti ja teppo teineinä sellaiset kirjalliset ohjeet miten rinnat tunnustellaan joka kuukausi. tunnistan kyllä ihan itse jos on jotakin ihmeempiä muutoksia tai vastaavia.
 
Ja piti tulla Suomeen gynelle kun ikäiseni miespuolinen lääkäri kirjoitti pillerireseptin. Mittasi veranpaineen ja kysyi suunnilleen, että "onko kaikki ok?", Resepti kouraan ja menox. Eli tarvinut housuja riisua.

Mäkin olin ihan hoomoilasena, kun ekan kerran täällä hain pillerireseptin. Hyvä kun en jo ehtinyt heittää housuja nurkaan, kun resepti tuikattiinkin käteen ja toivotettiin hyvät päivänjatkot.

(Mulle kyllä tällainen sopii.)
 
mulla on vauvakuumeen aikaan tutkittu, tuleeko eritettä rinnoista, koska silloin vauvakuumeessa on itse saanut kehon uskomaan että olis jo raskaana ja siksi ei voi tulla raskaaksi. Selitti siis tämän naisgyne ennenkuin puristi nänniä ja pahoitteli että tuntuu ikävältä. Kosketuksessa ei ollut mitään seksuaalista, vaan täysin hyväksyttävältä tuntui minusta.

Minulla tulee rinnoista maitoa jos puristan. Edellisen imetyksen lopetuksesta on jo aikaa melkein 2,5 vuotta. Haluttais vauva, mutta ei tärppää. Keskenmeno oli vajaa vuosi sitten.
 

Yhteistyössä