Onko teillä kaikilla varaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24701916]On varaa, mutta meillä ostetaan ei osteta 150-200 € haalareita.
En pidä kirppismyynnistä tuntuisi oudolta ostaa yhdeksi talveksi tuon hintainen haalari.[/QUOTE]

Hups, siis... ei osteta =)

Minä ostan yleensä aina esim. Ticket to heavenin tai Molon jne, mutta en koskaan täydellä hinnalla, vaan aina ainakin -40 % tai -50 %. Nytkin ostin jemmaan keväthaalarin ja sadepuvun Ticketiltä -50 % alesta. Jälkeenpäin yhden lapsen pitämän puvun voi vielä myydä huutonetissä ja eipä jää enää puvulle paljon hintaa.

On varaa mutta ostan sellaisen, joka on kivan näköinen. Edellinen talvihaalari oli Remu ja välikausihaalari Lassie, nyt aion ostaa jonkun yksivärisen mallin, merkistä en vielä tiedä. Jälleenmyyntiarvoa en mieti, sillä kierrätän vaatteet ihan maksutta.

On varaa niin, että voidaan kaksosille ostaa kaikki mitä tarvitsevat uusina ja laadukkaina. Merkillä ei väliä, mutta kun laadun perässä on menty, on valikoima ollut linjalla Reimatec, Polarn op, Ticket. Meitä on kaksi ihan keskituloista aikuista, eikä tuo tee mitenkään tiukkaa.

Kai sitä varaa olisi, mutta en halua maksaa haalarista mitään 150€. Yleensä ostan alesta tai kirpparilta jos vastaan tulee sopiva eikä mikään susiruma silti saa olla. Mutta mulle ei ole tärkeää että siihen pukuun on präntätty sydän, tähtiä tai onko se just oikeeta sävyä sinistä. Olen jopa niin huoleton etten osta asusteita ja kenkiä sävy sävyyn haalarin kanssa. Kulutuksenkesto ja tietty määrä kosteudensietoa pitää olla, sitten katsotaan hintaa ja etsitään sopiva koko ja kuosi.

Lapsella tällä hetkellä Ticketin ja Reimatecin vk-haalarit. Ne tosin on ostettu alennuksesta, Ticket oli -50% ja Reima tais olla -30%. Talvihaalareita on tällä hetkellä 3, 1 on Ticket ja saatu ilmaiseksi, 1 Pippi ja ostettu kirpparilta 2 eurolla ja sitten ihan Cittarista uutena ostettu Color kids-merkkinen haalari. Eli ei aina ne joilla on "merkkihaalarit" lapsilla, osta niitä täydellä hinnalla. Nyt kun ollaan molemmat töissä, niin luultavasti kirppareilta ja alennuksesta ne vaatteet ostetaan kuitenkin, jos vain sopivaa kokoa löytyy.

Ei ole.
Lapsilla on tällä hetkellä tiketin vk-haalarit ostettu -70% alesta.
Talvikamat ostettu viime vuoden aleista, yhteensä hintaa viidelle puvulle tuli 80e.

Pojalla on käytössä myös lidlistä ostettu (viime vuonna) kura-asu, jossa fleecevuori sisällä. Ihan huippu! Hintaa oli huimat 16e, jos en ihan väärin muista.. Harmi kun en tajunnut näistä ostaa lisää varastoon.

Uutena mielellään kuitenkin ostan, jos hyvään hintaan löydän.

Olen opiskeleva yh useammalle lapsella ja KYLLÄ, mulla on varaa panostaa siihen ulkovaatetukseen. Maksoin kuopuksen vk-vaatteista 155e eikä kirpaissut, ulkoilee paljon ja on kiva tietää että pysyy kuivana ja lämpimänä säällä kuin säällä eikä tarvi erikseen kuriksia tms. Kenkiin meni 40e, alesta kylläkin, ne pitää vettä - ei tarvi kumppareita joka paikkaan.. Yhteensä yhden lapsen vaatteisiin pari sataa, mutta mielestäni hyvään tarkoitukseen ;)

Koululaisille vedenpitävät ulkovaatteet ovat vähintään yhtä tärkeät ja mikään Lassie ei pidä samalla tavoin vettä kuin esim. POP :)

No on kyllä ja ostankin yleensä uutena mutta mieluiten alennusmyynnistä. MIksi maksaa täyttä hintaa kun oikealla ajoituksella samoja vermeitä saa puolta halvemmalla?? varaa siis ois maksaa täysikin hinta mutta en näe mitään järkeä maksaa sitä.

Muoks. niin ja meillä siis 3 lasta joille kaikille ostan suurimman osan ulkovaatteista joka kaudeksi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24702023]Olen opiskeleva yh useammalle lapsella ja KYLLÄ, mulla on varaa panostaa siihen ulkovaatetukseen. Maksoin kuopuksen vk-vaatteista 155e eikä kirpaissut, ulkoilee paljon ja on kiva tietää että pysyy kuivana ja lämpimänä säällä kuin säällä eikä tarvi erikseen kuriksia tms. Kenkiin meni 40e, alesta kylläkin, ne pitää vettä - ei tarvi kumppareita joka paikkaan.. Yhteensä yhden lapsen vaatteisiin pari sataa, mutta mielestäni hyvään tarkoitukseen ;)

Koululaisille vedenpitävät ulkovaatteet ovat vähintään yhtä tärkeät ja mikään Lassie ei pidä samalla tavoin vettä kuin esim. POP :)[/QUOTE]

Opiskeleva yh? Millaiset tulot sinulla on (jos saa kysyä)? Panostatko erityisesti näihin vaatetukseen ja pihistät sitten muualta, vai onko sinulla varaa panostaa muihinkin asioihin (esim harrastuksiin, ruokaan jne).

Ei olisi varaa, mutta esim. Reimatecia saa puoleen hintaan tälläkin hetkellä. Eli todellinen hinta olisi viidenkympin korvilla...

Meillä on pärjätty 50€ ulkoilutakilla + housuilla viime kevät ja nähtävästi myös tämä syksy. Kurikset ollut tietty käytössä välillä myös, mutta nekin melko halvat muistaakseni.

no varaa olisi ostaa vaikka parin sadan haalareita (1 lapsi), mutta en HALUA laittaa älyttömiä summia asuihin, jotka mahtuvat lapselle hetken.
ostan kirppikseltä uudenveroisia tai väh. -50% alesta kaupasta. en suosi mitään merkkiä, ylensä tullut ostettua Jonathania, lassieteciä, reimatecia ym. (paitsi reiman vaatteita en osta periaattesta uusina).
kengät olen ostanut aina uusina kaupasta, yleensä alesta (kumppareita joskus kirpparilta).

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24702057:
Opiskeleva yh? Millaiset tulot sinulla on (jos saa kysyä)? Panostatko erityisesti näihin vaatetukseen ja pihistät sitten muualta, vai onko sinulla varaa panostaa muihinkin asioihin (esim harrastuksiin, ruokaan jne).

Panostan aikalailla lasten vaatetukseen ja sellaisiin välttämättömiin asioihin kuten harrastuksiin, ruokaan ja esim. retkeilyyn :) Mulla ei ole autoa eikä oikeastaan laskujakaan, tarkoituksella elän muuten aika niukasti, esim. puhelin ja netti ovat prepaideja, ylimääräisiä vakuutuksia, lehtitilauksia tms. ei ole. Tulot on ne "normit" kolmen lapsen yh:n tulot toimeentulotukineen.

Yhteistyössä