Onko teijän lapset liian usein hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan kun tuntuu että yks sun toinen valittaa että on tosi tylsää kun lapset on hoidossa viikonlopun? onko teillä lapset liian usein hoidossa? Mulle ei tulis mieleenkään laittaa lapsia hoitoon mikäli en hoitoapua tarvis... Meillä tulee esim. kavereiden juhlista, pikkujouluista, parista yhteisestä lomaviikonlopusta miehen kanssa ym. sen verran menoja että lapset viettää ehkä sen viikonlopun kuussa tai kahdessa isovanhempien luona eikä muulloin ole tarvetta edes....

no joskus on.. tosin lapsi on myös isällään joten sinänsä hoitoahan se ei ole..
osan kerroista alpsi itse haluaa mennä yökylään joten en mä sitä estä siksi että mulle tulee tylsää

Ei noi mun mielestä mitenkään lkiian usien ole. Joskus on tarvetta ja joskus taas varsinaisesti ei. Haluuvat vain yökyläillä. Niin mäkin halusin pienenä; joko isovanhemmilla tai kaverilla.

Keskimäärin jokatoinen vk-loppu ja se tuntuu välillä paljolta. Toisaalta lapset ovat täysin kotihoidossa, teemme molemmat työmme niin, että aina on jompikumpi tai jopa molemmat kotona. Isovanhemmat kuitenkin ovat mielestämme osa perhettä ja saavat pyytää lapsia kylään milloin haluavat.

Onhan lapset aina välillä pois kotoa, mutta en mä ajattele, että on hoidossa jos mummot haluaa yökylään ottaa. Musta sit vasta on hoidossa jos ollaan itse ne sijoitettu omien menojen tähden. Meillä siis useampi lapsi ja aina välillä joku on poissa. Lapsellehan se on täysin ekstraihanaa aikaa olla mummon silmäteränä, kun kotona joutuu aina vanhempien huomion jakamaan sisarusten kanssa.

Meillä on päivittäin 06.30-15.30, valitettavasti ollaan miehen kanssa molemmat vuorotyössä ja joskus menee vuorot päällekkäin niin voivat ollaan myöhempään, mutta ei ole vielä montaa sellaista kertaa tullut, koska pyrtiään järjestämään molemmille eri vuorot, mutta siksi ovat vuoropäiväkodissa.
Enkä tunne että lapset ovat liikaa, vanhempien kuuluu käydä töissä. Eli en minäkään laita heitä kuin pakon edessä 2v ja 5v

siis onhan ne joka arkipäivä päiväkodissa/koulussa, mutta viikonloppuisin ei.
Onneksi sairastapauksissa mummo on päässyt apuun, että saan pysymään töistä poissa olot säädyllisissä määrissä. Työnantaja kun vaatii lääkärintodistuksen ja tuntuu tosi tyhmältä viedä tavan flunssainen mehiläiseen...

Mutta siis että menisin miehen kanssa johonkin kahdestaan? Tapahtuu 2-3 kertaa vuodessa, ja nekin keskellä päivää.

Mummoilla on oma elämä (ja toisella koira), ei paljon puhuta mistään yö-kyläilystä...

Valitettavasti nykyään on. Joudumme pakosta asumaan mieheni kanssa eri paikkakunnilla, noin 600 kilsaa on välimatkaa. Lapsemme on 5 päivänä viikossa 6-7 tuntia päiväkodissa ja se on kyllä viisivuotiaalle liikaa. Yökylässä hän ei ole koskaan vielä ollut. Mutta kunhan aika kuluu, saa hän olla taas enemmän kotona ja olemme kaikki yhdessä. Menoja meillä ei ole.

Päivähoidon lisäksi ovat hoidossa ehkä neljänä viikonloppuna vuodessa sekä yhden viikon kesällä (tämä viikko on mummon erítyinen toive). Ei ole minusta liian paljon tämä.

Meillä on liian harvoin. Ollaan oltu 2x 2tuntia poissa kahden vuoden sisään. Pitäs yrittää lähtee enemmän yhdessä ja laittaa lapsi hoitoon kun siihen kuitenkin säännöllisesti olisi mahdollisuus.

Mä toivoisin että meidän lapsille olis paikka jonne viedä ne. Kolme lasta ja minnekkään en saa niitä kaikkia kerralla. Muutenkin isovanhemmat ei jaksa kahta isompaakaan lasta ottaa yökylään kun max kerran vuodessa. Tulevat kyllä kotiin hoitamaan jos jotain menoa, mutta joskus haluis olla vaan kotona menemättä mihinkään ja nukkua pitkään jos lapset ois muualla.

Musta ehkä kerran kahdessa kuussa ois ihanne :)

Eivät ole. Meillä lasten hoitoonsaantimahdollisuudet rajoittuvat tätä nykyä päiväkotiin ja kotiin palkattuun hoitajaan. Jälkimmäistä käytetään paitsi pakkotilanteissa, myös joskus jotta päästäisiin vaikka kaksin ulos syömään tms. Vuorotöiden ansiosta ollaan myös pidetty omia yhteisiä vapaapäiviä lasten ollessa hoidossa.

Meiltä puuttuu siis kokonana tuo mahdollisuus viedä lapset jonnekin mummolaan tms hoitoon. Olisi kuitenkin ihanaa jos tuollainenkin mahdollisuus olisi olemassa. Ihan pientä en hoitoon veisi vasten omaa haluani, mutta sanotaan että jos vähän isompi lapsi jo itse haluaisi mummolaan ja mummo lasta sinne pyytäisi niin en sitä menisi kieltämäänkään vaikka tiedossa olisi itselleni vähän tylsä viikonloppu. Sitten vaan pitäisi keksiä jotain muuta tekemistä tai ottaa ihan levon kannalta. En usko että tuossa kuitenkaan ihan tylsyyteen kuolisin.

Viimeksi lapsilla oli yöhoito vuosi sitten kesällä. Ja seuraavan kerran oli hoitaja meillä joulun alla eikä silloinkaan tarvinnut koko yötä olla. Mielestäni eivät ole paljoakaan hoidossa, ja voisivat mun puolesta olla paljon enemmänkin. Mutta minkäs teet kun ei ole innokkaita hoitajia tarjolla.

Vaikeaa tulee olemaan kun tässä keväällä on kahdet messut joilla joudutaan olemaan kummatkin torstaista sunnuntaihin ja yksi messumatka Saksaa (menee ainakin yksi vuorokausi, pakostakin...) ja ei meillä ole oikein hoitajia lapsille. Nuorin kuitenkin alle kolme joten ei voi ihankeskenäänkään jättää. Mutta ehkäpä me läydetään joku kiva ja luotettava maksullinen hoitaja. Täytyy alkaa vaan nyt jo etsimään. Meillä nimittäin tulee jatkossakin noita messuja jotka vievät aikaa enemmän kuin mitä tarhassa lapset voi olla....

[QUOTE="vieras";23022886]siis onhan ne joka arkipäivä päiväkodissa/koulussa, mutta viikonloppuisin ei.
Onneksi sairastapauksissa mummo on päässyt apuun, että saan pysymään töistä poissa olot säädyllisissä määrissä. Työnantaja kun vaatii lääkärintodistuksen ja tuntuu tosi tyhmältä viedä tavan flunssainen mehiläiseen...

Mutta siis että menisin miehen kanssa johonkin kahdestaan? Tapahtuu 2-3 kertaa vuodessa, ja nekin keskellä päivää.

Mummoilla on oma elämä (ja toisella koira), ei paljon puhuta mistään yö-kyläilystä...[/QUOTE]

Meillä ei isovanhemmat riennä apuun edes jos lapsi sairastuu. Meidän on vaan pakko sumplia keskenämme miten työt järjestetään ja hoidetaan.... Onneksi voidaan ottaa lapsia mukaan töihinkin, voivat siellä vaikka askarrella tai puuhailla jotain. Siis jos ei ole kuumetta vaan joku flunssa tai yskä vaan. Ton nuorimman kanssa siellä saa kyllä olla aika varovainen, on kuitenkin kaikenlaisia koneita ja tavaraa joka voi kaatua.... mutta esim mun työkopperossa on ihan turvallista. Kaikkein vaarallisinta on painavat tilimapit :)

Yhteistyössä