Onko teidän tytöillä otsatukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hius kasvaa juuresta, eikä tiedä, leikataanko sitä toisesta päästä, joten hiusten leikkaus ei mitenkään vaikuta niiden kasvamiseen. Luulisi nyt, että pieni lapsikin tuon osaisi ajatella.

No niinhän ajattelinkin, mutta olipas kauniisti sanottu! Meidän mummo on kyllä fiksu ja järkevä ihminen, vanhoilla ihmisillä vaan on joskus tuollaisia omia uskomuksia.. Ja mistäs niiden hiustenkaan sieluelämästä tietää..

No ainakin mä oon ton tiennyt ihan lapsesta asti, ihan vain ajattelemalla. En oo ikinä tajunnut, että joku vois uskoa tolleen. anteeksi, kun sanoin rumasti. :ashamed:

No, enpä kerinnyt tusta loukkaantua =) Ja on tolla mummolla joitakin muitakin uskomattomia "totuuksia" ja välillä en ole uskonu sellaisiakaan juttuja jotka onkin totta, kun on kuitenkin ihan fiksu tapaus eikä mikään höperö..

Minkäslainen muuten se sun tytön vino otsis on? Ja onko millanen tukka muuten?

No sillä on semmonen lapaluihin asti oleva. Nyt se on ihan hyvä, kun ei ole enää ihan niin ohut kuin pienenpänä. Pienenpänä leikkasin sen tukkaa niin, että otin aina yhden tupsun ja leikkasin, en siis tasapitkäksi, koska tukka ei kasvanut vielä tasaisesti.

Meillä esikoisella on otsis, mutta keskimmäisellä ei, koska hänellä on voimakas pyörre keskellä otsatukkaa. Nousisi siis pystyyn jos leikkaisi otsiksen. Keskimmäinen on nyt 3,5v, ja ihan viime kuukaudet on pärjätty ilman pinniä. Kasvatusvaihe oli pitkä ja hermojaraastava, sillä tyttö nypläsi pinniään aina ajatuksissaan ja hukkasi niitä varmaan kymmeniä. Nyt tukka on hyvä, toivottavasti ei neiti saa koskaan päähänsä leikata omia hiuksiaan (en kyllä yhtään ihmettelisi...).

Meillä tytöllä 1,5v on leikattu otsis jo alle 1v kun tukkaa on niin paljon. Siskoni on kampaaja, niin hän sitä aina nipsaisee. Ja vaikka tyttö pitääkin pinniä, niin on kivempi minusta otsiksella.
Ja tuollakin on sellainen kihartuvainen tuo tukka muutoin ja sitä on jo paljon, joten senkin puolesta tuo otsis sopii. Näyttää siten isolta tytöltä eikä vauvalta enää tuon pehkonsa kanssa. :)

Kyllä kai meidän pitää sit tää ärsyttävä pinnivaihekin vielä jaksaa, jotenkin tekis vaan mieli tota siistiä, mutta en kyllä uskalla parturiinkaan viedä, ettei leikkaa sit liikaa.. Mut tosi pörröpää tuo nyt on ja epätasaset kaikin puolin..

Pompuloiden ja pinnien kyllä antaa olla jonkun aikaa..

5 v tytöllä on otsatukka. On ollut tasapitkät hiuksetkin, mutta sitten haluttiin otsis taas vaihtelun vuoksi. Otsatukka sopii tytölle mun mielestä paremmin kuin tasapitkät hiukset.

Hius kasvaa juuresta, eikä tiedä, leikataanko sitä toisesta päästä, joten hiusten leikkaus ei mitenkään vaikuta niiden kasvamiseen. Luulisi nyt, että pieni lapsikin tuon osaisi ajatella.

No niinhän ajattelinkin, mutta olipas kauniisti sanottu! Meidän mummo on kyllä fiksu ja järkevä ihminen, vanhoilla ihmisillä vaan on joskus tuollaisia omia uskomuksia.. Ja mistäs niiden hiustenkaan sieluelämästä tietää..

No ainakin mä oon ton tiennyt ihan lapsesta asti, ihan vain ajattelemalla. En oo ikinä tajunnut, että joku vois uskoa tolleen. anteeksi, kun sanoin rumasti. :ashamed:

No, enpä kerinnyt tusta loukkaantua =) Ja on tolla mummolla joitakin muitakin uskomattomia "totuuksia" ja välillä en ole uskonu sellaisiakaan juttuja jotka onkin totta, kun on kuitenkin ihan fiksu tapaus eikä mikään höperö..

Minkäslainen muuten se sun tytön vino otsis on? Ja onko millanen tukka muuten?

Mutta kyllä se leikkaaminen vaikuttaa hiuksen kasvamiseen. tai näin ainakin sanoi kampaaja.. kun hius alkaa latvasta haperoitua,ja alkaa katkeemaan,niin vaikka hius kasvaa tyvestä,ei se hyödytä kun samaa tahtia se huono katkeaa latvasta. kun leikkaa huonon pois alkaa hius taas kasvaa kun on terve latvastakin.

Ja kysymykseen,mun 3,5veellä on otsis. Ei suostu pahemmin pitämään mitään pinnejä ja pampuloita niin aika mahdotonta vielä kasvattaa otsista pois.

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3690751.jpg

pakko laittaa vaikka kuvassa ei ole etuhiuksia mutta on niin iiiiihanat hiukset

Etuhiuksia oon leikannut jo ainakin 3 kertaa ja tyttö on nyt 1v10kk

paljon ollut hiuksia ihan vauvasta lähtien :heart:

Ihanat hiukset! Meillä samanlaiset kiharat, hiukset vaan paljon hennommat. Meneekö hiukset kiharalle vaikka leikkaakin? Siis mietin, että häipyykö kiharat jos ne leikkaa pois?

Joku taika alle 2 vuotiaan hiukset jos leikkaa, menevät suoraksi.