onko teidän mielestä pettämistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mitä olette omassa parisuhteessanne asiasta puhunut? Onko asia esim sellainen että voit sen kumppanillesi kertoa ilman mitään omantunnontuskia? Siitähän sen sitten näkee... pettäminen on niin kovin vaikea määriteltävä. Myös sisimmässään voi kumppaninsa pettää....

Samaa mieltä. Jos ei voi rennosti miehelleen tuota kertoa, niin siinä on sitte jotain einiinkivaa... Ei ehkä ihan pettämistä, mutta jotain. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No, en mä varmaan tykkäisi jos mieheni tekisi noin.

No ei se silti pettämistä ole jos sinä et jostain tykkää. Kai nyt aikuisten ihmisten suhteissa pelkkä puhuminen ei pettämistä voi olla vai voiko :O

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Vois olla se rajojen vetäminenkin vähän vaikeaa.. "kaupassa saat puhua, pihalla et, baarissa et, töissä 5min kerrallaan..."

Joo, menis kyllä vaikeaksi:D Tai itseasiassa eihän siinä ehtisi enää muiden kanssa jutella ainakaan ensimmäiseen viiteen vuoteen, kun kaikki aika menisi keskusteluihin oman miehen kanssa, jotta saataisiin rajat selväksi. Siitä varmaan olisi pitänyt laatia opaskirja, jotta voi tarkastaa, jos unohtuu missä ja mistä ja kenen kanssa ja kuinka kauan saikaan puhua:D

Ei vaan, menisi tosiaan tällaisella hölösuulla elämä todella vaikeaksi, kun on suurimman osan ajasta miesten seurassa. Ja siten tietty suuri osa kavereistakin miehiä.

t. se miesvaltaiselta alalta

Ehkä tuota asiaa ei kannata kertoa jos se loukkaa toista. Olen kyllä silti sitä mieltä että jokaisella on täysi oikeus jutella myös vastakkaisen sukupuolen kanssa ihan siitä mistä itse tykkää, jos kuitenkaan ei pitemmälle mennä eikä todellakaan ole kyse mistään rakastumisesta. Jos viaton juttelu on puolison mielestä pettämistä ja väärin niin en kertoisi tästä mitään. Nimittäin oma ongelmansa se on, ei sinun.

Mieheni saa jutella naispuolisten kanssa ihan mistä tykkää jos kerta puhuminen häntä auttaa, onhan hänellä oikeus hyvänen aika sentään PUHUA. Mitä elämää se sellainen on ettei saa jutella toisen kanssa jos tykkää. Ei se puhuminen kenenkääs suhteelta ole pois, eri asia on jos rakastuu, jutut menee jo henkiseksi pettämiseksi tai sitten ihan fyysiseksikin. Sellainen pitää kertoa, sillä se ilmanmuuta vaikuttaa suhteeseen. Musta menee jo törkeäksi rajoittaa toisen oikeutta keskustella ihmisten kanssa ja luokittelen sen sairaaksi mustasukkaisuudeksi ja omistushaluisuudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellista:

No ei se silti pettämistä ole jos sinä et jostain tykkää. Kai nyt aikuisten ihmisten suhteissa pelkkä puhuminen ei pettämistä voi olla vai voiko :O

Jokainen sitä omat rajansa siinä omassa parisuhteessa määrittelee.

Ei puhumisessa mitään pahaa ole, mutta ihmettelisin kyllä kovasti, jos miehellä olisi tarvetta linnoittautua kahdestaan yöksi jonkun vieraan kanssa maailmaa parantamaan.

Itse en noin tekisi, eikä mun siis tarvitsisi toiseltakaan tuollaista hyväksyä. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Ehkä tuota asiaa ei kannata kertoa jos se loukkaa toista. Olen kyllä silti sitä mieltä että jokaisella on täysi oikeus jutella myös vastakkaisen sukupuolen kanssa ihan siitä mistä itse tykkää, jos kuitenkaan ei pitemmälle mennä eikä todellakaan ole kyse mistään rakastumisesta. Jos viaton juttelu on puolison mielestä pettämistä ja väärin niin en kertoisi tästä mitään. Nimittäin oma ongelmansa se on, ei sinun.

Mieheni saa jutella naispuolisten kanssa ihan mistä tykkää jos kerta puhuminen häntä auttaa, onhan hänellä oikeus hyvänen aika sentään PUHUA. Mitä elämää se sellainen on ettei saa jutella toisen kanssa jos tykkää. Ei se puhuminen kenenkääs suhteelta ole pois, eri asia on jos rakastuu, jutut menee jo henkiseksi pettämiseksi tai sitten ihan fyysiseksikin. Sellainen pitää kertoa, sillä se ilmanmuuta vaikuttaa suhteeseen. Musta menee jo törkeäksi rajoittaa toisen oikeutta keskustella ihmisten kanssa ja luokittelen sen sairaaksi mustasukkaisuudeksi ja omistushaluisuudeksi.

Miten parisuhteessa voi olla kullakin omat ongelmat, ilman että ne koskettaisi toista?

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellista:

Jokainen sitä omat rajansa siinä omassa parisuhteessa määrittelee.

Ei puhumisessa mitään pahaa ole, mutta ihmettelisin kyllä kovasti, jos miehellä olisi tarvetta linnoittautua kahdestaan yöksi jonkun vieraan kanssa maailmaa parantamaan.

Itse en noin tekisi, eikä mun siis tarvitsisi toiseltakaan tuollaista hyväksyä. Piste.

Niin määrittelee. Ja mä olen juuri pääsemässä ulos tästä helvetin vankilasta, kun toinen kielsi puhumasta muille miehille / sai raivarin jos olin puhunut yms. vastaavaa. Joo, on muitakin ongelmia taustalla, mutta kyllä toi mun mielestäni oli jo kovin epänormaalia :(

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hmh, meniköhän tässä nyt sekaisin puhuminen ja kahdestaan hytissä koko yön viettäminen puhuen?

No sitähän just funtsittiin, että miten ne rajat sitten menisi...ettei tulisi riitoja tai väärinkäsityksiä? Että missä saa puhua ja miten kauan, onko oltava silminnäkijöitä jne... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:

Miten parisuhteessa voi olla kullakin omat ongelmat, ilman että ne koskettaisi toista?

Tietysti ne aina koskettaa mutta joskus ne ongelmat on sellaista laatua että parempi välttää kertomasta jotain asioita toiselle. Esimerkiksi parisuhdeväkivalta ja sairaanloinen mustasukkaisuus. Se saattaa olla monen miehen (tai naisen ) ongelma, joku saattaa saada turpiinsa jatkuvasti pelkästään siitä että sattuu kaupassa katsomaan vastakkaista sukupuolta päin. Pitäisikö tässä toisen, terveen osapuolen alkaa elää sosiaalisesti rajoittunutta elämää vain siksi että saa mieheltään mustan silmän kun käy kaupassa. Monesti siis kannattaa antaa toisen pitää ongelmansa ihan iitsellään ja olla kertomatta jotain mikä turhaan lietsoo tätä toista jolla se ongelma on, ei itsellä....

Hmh, meniköhän tässä nyt sekaisin puhuminen ja kahdestaan hytissä koko yön viettäminen puhuen?

No missä sitä olis saanut puhua ja mistä. Jos tapaa ihmisen jlle on helppo ja mukava jutella mutta ei kuitenkaan niitä henkilökohtaisia asioita silti ihan julkisella paikalla kaikkien kuullen jutella. Eikö sitä saa mennä vaikka hiljaiseen hyttiin istumaan ja juttelemaan rauhassa missä ei ole häiriötä melusta ja muista korvapareista. Ja miten se eroaa onko päivä vai yö. Päivälläkö saa jutella ja yöllä ei saa?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

No missä sitä olis saanut puhua ja mistä. Jos tapaa ihmisen jlle on helppo ja mukava jutella mutta ei kuitenkaan niitä henkilökohtaisia asioita silti ihan julkisella paikalla kaikkien kuullen jutella. Eikö sitä saa mennä vaikka hiljaiseen hyttiin istumaan ja juttelemaan rauhassa missä ei ole häiriötä melusta ja muista korvapareista. Ja miten se eroaa onko päivä vai yö. Päivälläkö saa jutella ja yöllä ei saa?

No ehkä se sitten ei eroa teillä.

Meillä eroaa. Selkeästi.

Mutta tosiaan, kukin tekee tavallaan, ei mua haittaa yhtään vaikka muut tekisivät niin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

No ehkä se sitten ei eroa teillä.

Meillä eroaa. Selkeästi.

Mutta tosiaan, kukin tekee tavallaan, ei mua haittaa yhtään vaikka muut tekisivät niin. =)

No ehkäpä miehesi onneksi itse tietä mitä asioita jättää kertomatta sinulle ettei aiheuta turhaa päänvaivaa tyhjästä ja hyvä niin jos se jutteleminen sinusta muuttuu pettämiseksi ruotsinlaivalla päivän sijasta yöllä :) Ja jos ne samat jutut muuttuu pettämiseksi baarin nurkkapöydän sijasta hytissä.

Niin meillä ei eroa kyllä eikä normaalisti kellään, ainoastaan jutut on pettämistä jos sellaista suunnittelee ja rakastuu toiseen. Kai sellaisen nyt terveessä suhteessa toiselle kertookin jos on jotain omallatunnolla, minä luotan siihen että jos näin käy niin mulla on oikeus kuulla tästä, ei tarvitse kenenkään pelätä että tulee päin näköä jos vain juttelee vastakkaiselle sukupuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:
Mä en tykkäis jos mun mies tekis noin, joten en tekis itsekään. Jos tossa ei ois mitään ihmeellistä, niin tuskin kyselisit täällä onko se pettämistä...

Niin tai sit jos kotona saa päin näkä kun juttelee toisen kanssa niin voi kokea pettävänsä kun jo katsoo toistapäin. Onhan siinä oltava jotain ihmeellistä jos kerta on syyllinen olo vai johtuisko joskus siitä että elää sairaan kanssa joka saa tuntemaan syylliseksi ilman omaa osuutta. Poteehan moni hakattukkin syyllisyyttä ja raiskattu vaikka toinen on sairas, ei se vääryyttä kokenut.

En mä nyt pettämisestä puhuisi, mutta ainakin toisen loukkaamisesta. Itse jos mietin mieheni tuohon asemaan niin olisin kyllä surullinen.
ITse kuitenkin olen oikein avoimin mielin tutustumassa uusiin ihmisiin ja mulla on paljon miespuolisia ystäviä, mutta jos vähänkään olisi tunteet pelissä niin en olisi jäänyt varmastikaan siihen hyttiin....

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:
Mä en tykkäis jos mun mies tekis noin, joten en tekis itsekään. Jos tossa ei ois mitään ihmeellistä, niin tuskin kyselisit täällä onko se pettämistä...

Niin tai sit jos kotona saa päin näkä kun juttelee toisen kanssa niin voi kokea pettävänsä kun jo katsoo toistapäin. Onhan siinä oltava jotain ihmeellistä jos kerta on syyllinen olo vai johtuisko joskus siitä että elää sairaan kanssa joka saa tuntemaan syylliseksi ilman omaa osuutta. Poteehan moni hakattukkin syyllisyyttä ja raiskattu vaikka toinen on sairas, ei se vääryyttä kokenut.

Meillä ainakin se meni just ja nimenomaan noin! Sisimmässään sitä tietää että jokaisella on oikeus puhua toiselle ihmiselle (kun siinä ei todellakaan ollut mitään muuta kuin sanoja koulutuksesta ja elämästä yleensä), mutta potee syyllisyyttä sitten kun saa paskaryöpyn kumppaniltaan....

No meillä se olisi.
Miksi pitää mennä hyttiin kahdenkesken juttelemaan? Mitä sellaista puhutte ettei muiden korvat sitä kärsi kuulla? Henkinen pettäminen on mun mielestä ainakin yhtä pahasti loukkaavaa kuin fyysinenkin.

Oot asian ytimessä!

Miksi ihmeessä ängetä hyttiin jonkun oudon ihmisen kanssa ja jauhaa siellä juttua.
Jos on parisuhteessa oleva henkilö niin ei ole soveliasta upottautua toista sukupuolta olevan ihmisen kanssa henkeviin keskusteluihin,ei oudon eikä tutunkaan kanssa.
Ja joka ei tätä ymmärrä,ei ymmärrä parisuhteen arvostusta ja tarkoitusta!

Alkuperäinen kirjoittaja hioke:
No meillä se olisi.
Miksi pitää mennä hyttiin kahdenkesken juttelemaan? Mitä sellaista puhutte ettei muiden korvat sitä kärsi kuulla? Henkinen pettäminen on mun mielestä ainakin yhtä pahasti loukkaavaa kuin fyysinenkin.

Kaikkien ihmisten kanssa ei juttu luista, joskus harvoin voi tavata sellaisen ihmisen jolle tekee mieli PUHUA. Tarkoittaako se että sitä kuuluu silloin jutella kaikkien kuullen. Mitäs jos tämä toinen on vaikka psykiatri ammatiltaan ja siksi hänelle on helppo jutella :D Kuuluuko ne jutut jokaisen korville??! Onko henkistä pettämistä jutella ruotsin laivalla sille ihmiselle vai työaikana sen vastaanotolla... Sama asia henkisesti, jos sen kummempaa ei tunne kun helpotusta ja mielenkiintoa jutella. Miksi tämä on niin vaikea sulattaa jonkun, sairasta.

Yhteistyössä