Onko teidän miehet vastaamatta teille puhelimeen jos ei huvita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mä olen se, joka ei vastaa puhelimeen jos ei huvita. En siis vastaa kenenkään puheluun, jos katson, ettei soittajalla ole kiirellistä asiaa. Jos esim. olen kaupassa, mies voi soitella muutaman minuutin välein ihan vain huvikseen ym.

[QUOTE="nelli";23939736]Meillä ollut oikeestaan monta vuotta tuo ongelma,että esim jos on jotain riitaa ollut tai mies on itse tehnyt väärin ei vastaa puh mulle. Esim viime vkon loppuna poikien ilta venähti baariin asti ja aamulla sanoin asiasta niin seuraavana iltana ei vastannut puhelimeen. No olen nyt raskaana ja sanoin hälle et puhelimeen pitää vastata + asioista pitää pitää kiinni.Saunailta on saunailta ei baariilta jos niin ollaan sovittu. Äsken soitin asianperästä ja ei vastannut. Hitto et tuntuu etten jaksa. Muutenkin tekee nykyään ihan mitä lystää,jos on upea keli niin lähtee miesten kanssa veneileen yms. Ennen raskautta pystyttiin asioista neuvotteleen ja sopimaan menoja,nyt menee miten huvittaa. Tuntuupa pahalta ja siihen vielä ettei vastaa puhelimeen,sen se on osannut tehdä aina.[/QUOTE]

OT, mut mä oon kyllä aina aatellu et saunailta = baari-ilta. En siis koskaan oleta, että mies pysyis jossain tietyssä paikkaa koko illan. Eikä sillä oo mun mielestä mitään väliä, hilluuko mun mies saunassa, baarissa vai jossain tien risteyksessä, en mä sitä kuitenkaan oota kotiin ennen seuraavaa aamua. Enkä myöskään oleta sen seuraavan silloin puhelintaan. Soittaa kyllä takasin jos huomaa puhelun tulleen, mutta tosi harvoin soitan jos on tiedän sen olevan viihteellä. Vapaailta on vaapaailta. Ja pelaa myös toisinpäin.

No joo, eihän sekään ole koskaan kivaa jos jotakin sattuu, mutta silti joskus sattuu. Ja mikäli jotain vakavaa tulisi eteen, olisi vaikkapa jonkun henki uhattuna, niin kyllähän mut saisi kaivettua jostain kuitenkin käsiin. En siis ole missään Nevadassa kuitenkaan, ja menonikin sen verta pitkälle etukäteen suunniteltuja että mies kyllä tietää missä olen - että soitteleeko koululle jos olen vaikkapa tentissä, ym. Jos taas tulisi tilanne että lapsi saisi haavan käteensä ja lähtisi tikattavaksi, ja mies hälyttäisi mut tärkeästä tentistä pois sen takia, niin kyllä: pitäisin sitä kädettömänä tapauksena, hyvin avuttomana.

Eli voiko tästä nyt ajatella että sä pidät mua kädettömänä kun soitin miehen apuun kun lapseni loukkasi kätensä? Eli että mun olisi vaan ilmoittamatta pakata kaikki lapset autoon tai soittaa ambulanssi ja lahteä koko köörin kanssa sinne päivystykseen, vaikka paljon helpommalla päästiin niin että mies juoksi kotiin vahtimaan muita?

Kyllä mä osaan soittaa ambulanssin ja osaan lähteä kaikkien lasten kanssa asioille jos sellainen tilanne on.. Mutta nyt tosiaan puhuttiin siitä että onko miehellä oikeus olla vastaamatta puhelimeen jos EI HUVITA! Ja mä sanoin että meillä EI ole koska kyse voi olla meidän lapsista joista mieskin kantaa huolta ja vastuuta siinä missä minäkin. Kyse EI OLLUT tilanteista jossa mies EI PÄÄSE vastaamaan puhelimeen!!

[QUOTE="shihtzu";23939927]Exä oli just tuollainen, vastasi jos huvitti, yleensä ei huvittanut ja jos yritin sitten useamman kerran peräkkäin, niin saattoi vastata todella vihaisena, että pitääkö koko ajan rimputtaa. Asiasta tapeltiin meilläkin ja sain aina kuulla, että en ole hänen äitinsä jne.[/QUOTE]

No ihan totta, et ollutkaan hänen äitinsä. Se nyt vaan on toisten mielestä ärsyttävää roikkumista jos pitää soittaa 150 kertaa perään kun lähdet vaikka tuulettamaan päätäsi lenkille jonkun riidan jälkeen.

Sinulla ei taida olla kokemusta tälläisestä.

Kysyttiin onko mies vastaamatta, vastasin siihen että ei. Eli meillä vastataan puhelimeen, puolin ja toisin, ilman että on tarvetta nipottaa tai kytätä tai tulisi tunne että toinen tekee niin. Minä en myöskään voi sille mitään että meillä ei tarvitse riidellä menemisistä tai menemättä jättämisistä.

Jos joutuu miettimään miksi toinen ei vastaa puhelimeen, on paras aloittaa katsomalla peiliin.

Eli voiko tästä nyt ajatella että sä pidät mua kädettömänä kun soitin miehen apuun kun lapseni loukkasi kätensä? Eli että mun olisi vaan ilmoittamatta pakata kaikki lapset autoon tai soittaa ambulanssi ja lahteä koko köörin kanssa sinne päivystykseen, vaikka paljon helpommalla päästiin niin että mies juoksi kotiin vahtimaan muita?

Kyllä mä osaan soittaa ambulanssin ja osaan lähteä kaikkien lasten kanssa asioille jos sellainen tilanne on.. Mutta nyt tosiaan puhuttiin siitä että onko miehellä oikeus olla vastaamatta puhelimeen jos EI HUVITA! Ja mä sanoin että meillä EI ole koska kyse voi olla meidän lapsista joista mieskin kantaa huolta ja vastuuta siinä missä minäkin. Kyse EI OLLUT tilanteista jossa mies EI PÄÄSE vastaamaan puhelimeen!!

Ajattele ihan kuten haluat, saivarreltu versiokin sopii, samapa tuo mulle.

[QUOTE="Vieras";23939923]No ihan ensinnäkin, sinä suivaannuit minun mielestäni AIVAN turhasta. Poikien saunailta=baari-ilta, ja jos et sitä tiennyt, niin kyllä tuollainen nyt silti pitää hyväksyä ja ymmärtää. Joskus venähtää, kun on kivaa. Ei vastaa sinulle ilmeisesti juuri siksi, kun ei jaksa kuulla nipotusta turhasta. Meillä ollaan sen verran asiallisia keskenämme, ettei ota pannuun toisen puheluun vastaaminen.[/QUOTE]

öö no kyllä sovitusta pitää pitää kiinni,koska jos esim itsellä työaamu niin ei kauheen kiva että mies jossain vielä aamuyöstä ja ei titetoa onko kunnossa tai edes tulossa kotiin,mutta jos olisi vastannut puhelimeen olisin saanut tietää että ilta jatkuu aamuun. En suivaantunut turhasta.

Ajattele ihan kuten haluat, saivarreltu versiokin sopii, samapa tuo mulle.

No en mä mielestäni saivartele jos mä korjaan että sä lähdit vähän väärälle jäljelle.. Koska kyse ei tosiaan ollut siitä että suututteko jos teillä on miehellenne asiaa ja hän ei pääse vastaamaan puhelimeen, vaan kysymys oli että jättääkö teidän miehet vastaamatta puhelimeen jos ei heitä huvita... Silloin on musta turha lähteä (saivartelemaan) puhumaan että kyllä on kädetöntä jos ei osaa asiaa hoitaa ilman miestä. :kieh:

[QUOTE="viiru";23939759]samanalainen mun ukko jos ottanut jotain ja lähtenyt yksikseen tai kavereiden kanssa ulos.[/QUOTE]

Miks pitää vastata tai miksi soittelet, jos mennyt kavereiden kanssa aikaa viettämään?

[QUOTE="nelli";23940006]öö no kyllä sovitusta pitää pitää kiinni,koska jos esim itsellä työaamu niin ei kauheen kiva että mies jossain vielä aamuyöstä ja ei titetoa onko kunnossa tai edes tulossa kotiin,mutta jos olisi vastannut puhelimeen olisin saanut tietää että ilta jatkuu aamuun. En suivaantunut turhasta.[/QUOTE]

Miten ne liittyy mitenkään toisiinsa, siisi sinun työaamusi ja miehen kotiintuloaika? Aikuiset ihmiset voi päättää ihan itse mihin aikaan tulevat kotiin. En minä ainakaan valvo odottamassa, että koska mies palaa sauna-illasta. Toisinaan on mukavaa ja ilta venähtää aamuun, niin minullekin voi käydä. Kyllä sen yleensä kuulee kun mies tulee kotiin.

Meillä on molemmilla sellainen työ, että aina ei ole hyvä hetki vastata ja toisaalta jos esim. olen kaverin kanssa kahvilla tai vastaavaa, en välttämättä vastaa puhelimeen. Me olemme sopineet, että jos jotain todella tärkeää on niin sitten soitetaan uudelleen heti perään, jolloin toinen näkee, että nyt syytä soittaa pika pikaa takaisin. Jos lapselta murtuu käsi, niin silloin kyllä kannattaa soittaa ensin ambulanssi ja vasta sitten miehelle. Niin ellei mies sitten satu olemaan lääkäri.

No en mä mielestäni saivartele jos mä korjaan että sä lähdit vähän väärälle jäljelle.. Koska kyse ei tosiaan ollut siitä että suututteko jos teillä on miehellenne asiaa ja hän ei pääse vastaamaan puhelimeen, vaan kysymys oli että jättääkö teidän miehet vastaamatta puhelimeen jos ei heitä huvita... Silloin on musta turha lähteä (saivartelemaan) puhumaan että kyllä on kädetöntä jos ei osaa asiaa hoitaa ilman miestä. :kieh:

Joojoo, joojoo :D

Minkä takia ei voida sitten vastaa siihen puhelimeen ja sanoa että ilta venyy nyt aamuyön pikkutunneille saakka?
Kun että jätetään kokonaan vastaamatta, kertomatta yhtään että mikä on meno ja millon ajatteli tulla kotiin. Eihän toki silloin tarvitsekkaan soitella, jos tietää, että mies on jäämässä rilluttelemaan pidemmäkskin aikaa.

Väännetään vähän vielä, pointtini oli siis se, että minua ei huvita vastata riidan jälkeen puhelimeen jos mies soittaa. Silloinkin saattaa kuitenkin olla tilanne että joku on hätänä (lapsihan voi katkaista kätensä vaikka riidan jälkeenkin, mun ollessa tuulettamassa päätäni pururadalla), mutta en todella aio viettää arkeani stressaten moista vaan haluan - ja onneksi voinkin - luottaa siihen että mies osaa tällöin hoitaa tilanteen.

Minkä takia ei voida sitten vastaa siihen puhelimeen ja sanoa että ilta venyy nyt aamuyön pikkutunneille saakka?
Kun että jätetään kokonaan vastaamatta, kertomatta yhtään että mikä on meno ja millon ajatteli tulla kotiin. Eihän toki silloin tarvitsekkaan soitella, jos tietää, että mies on jäämässä rilluttelemaan pidemmäkskin aikaa.

Voisi varmasti. Mutta sanotaan vaikka näin, että jos mä olen tyttöporukalla mökillä saunomassa ja istumassa iltaa, niin EI, en halua että mies soittaa ja kysyy että "mitä kuuluu ja koskas tuut?" :D En siltikään, vaikka olisin muutaman tunnin myöhässä kotiintuloajastani :D

Voisi varmasti. Mutta sanotaan vaikka näin, että jos mä olen tyttöporukalla mökillä saunomassa ja istumassa iltaa, niin EI, en halua että mies soittaa ja kysyy että "mitä kuuluu ja koskas tuut?" :D En siltikään, vaikka olisin muutaman tunnin myöhässä kotiintuloajastani :D

Ihan kamalaa jos mies kehtaa sua häiritä :O Aattele, menee ainakin puoli minuuttia kun kerrot että on kivaa ja tulet jossain vaiheessa. Kohtuutonta vaatia sua raisttamaan kättäs niin kauan että nostaisit puhelimen pöydältä.

Väännetään vähän vielä, pointtini oli siis se, että minua ei huvita vastata riidan jälkeen puhelimeen jos mies soittaa. Silloinkin saattaa kuitenkin olla tilanne että joku on hätänä (lapsihan voi katkaista kätensä vaikka riidan jälkeenkin, mun ollessa tuulettamassa päätäni pururadalla), mutta en todella aio viettää arkeani stressaten moista vaan haluan - ja onneksi voinkin - luottaa siihen että mies osaa tällöin hoitaa tilanteen.

Eli sinä et vastaa puhelimeen jos sinua ei huvita, asia selvä. Mun mies vastaa ja tulee apuun jos hänestä apua on, mutta jos hän ei pääse niin hoidan tilanteen silloin itse ja samoin tietty tosin päin. Ja kenenkään ei tarvitse stressata ja kumpikin voi myös luottaa että lasten kanssa pärjätään myös silloin kun toinen ei pääse apuun. Mutta halusta se ei saa meillä olla kiinni jos kyse on lapsista, vaikka se muiden parisuhteissa olisikin sallittua..!!

Yleensä mies vastaa aina, jos vain voi. Tai soittaa heti takaisin. Kerran riidan jälkeen teki niin, että lähti kävelemään ja kun yritin soittaa, niin ei vastannut moneen tuntiin vaikka huomasin mun soittavan. Kerran on ollut ns. läheltä piti tilanne - mies meni kaverinsa polttareihin, muut polttariporukan jäsenet ottivat kaikilta kännykät pois, eikä mies kehdannut sanoa ettei saa ottaa, kun piti olla koko ajan tavoitettavissa siltä varalta että synnytys käynnistyy. No, tokihan se just sillä hetkellä käynnistyi ja en saanut mitenkään miestä kiinni, täytyi soittaa sataan eri numeroon, jotta sain mökkinaapurin lopulta kiinni (onneksi tiesin minne menivät juhlimaan) ja hän juoksi polttariseurueen luokse mökille kertomaan mun asiani... kyllä oli jännät paikat. Hävetti soitella tuntemattomille ihmisille, mutta oli pakko. Tämän jälkeen mies on aina vastannut puhelimeen, oli tilanne mikä tahansa.

Eli mies ei saa yhdellä soitolla varmistaa että sulla on kaikki hyvin ja että oot vain myöhässä etkä makaa raiskattuna ja pahoinpideltynä jossain ojassa. Okei..

Ihan kamalaa jos mies kehtaa sua häiritä :O Aattele, menee ainakin puoli minuuttia kun kerrot että on kivaa ja tulet jossain vaiheessa. Kohtuutonta vaatia sua raisttamaan kättäs niin kauan että nostaisit puhelimen pöydältä.

Siis jos mä sanon jo kotoa lähtiessäni, että tulen jossain vaiheessa, niin eikö se nyt ole silloin selvää että TULEN JOSSAIN VAIHEESSA? :D

Oikeesti mä en käy koskaan ikinä milloinkaan yhtään missään, eikä mulle tarvitse soitellakaan tästä syystä, MUTTA jos kävisin niin en haluaisi että holhoava/mustasukkainen ukko rimpauttelisi perään :xmas:

Eli sinä et vastaa puhelimeen jos sinua ei huvita, asia selvä. Mun mies vastaa ja tulee apuun jos hänestä apua on, mutta jos hän ei pääse niin hoidan tilanteen silloin itse ja samoin tietty tosin päin. Ja kenenkään ei tarvitse stressata ja kumpikin voi myös luottaa että lasten kanssa pärjätään myös silloin kun toinen ei pääse apuun. Mutta halusta se ei saa meillä olla kiinni jos kyse on lapsista, vaikka se muiden parisuhteissa olisikin sallittua..!!

Sanotaanko nyt vaikka näin, että ymmärsin kyllä jo mitä tarkoitat, sinun ei tarvitse enää toistaa itseäsi.

Siis jos mä sanon jo kotoa lähtiessäni, että tulen jossain vaiheessa, niin eikö se nyt ole silloin selvää että TULEN JOSSAIN VAIHEESSA? :D

Oikeesti mä en käy koskaan ikinä milloinkaan yhtään missään, eikä mulle tarvitse soitellakaan tästä syystä, MUTTA jos kävisin niin en haluaisi että holhoava/mustasukkainen ukko rimpauttelisi perään :xmas:

Ai, mä en tiennyt että sun ukkosi on mustasukkainen ja holhoava. No sit mä ymmärrän ettet halua vastailla.

Mies teki joskus niin, että ei vastannut, yleensä kun oli vähän riitaa. nykyään vastaa kyllä aina kun soitan ja muutenkin menee paremmin kaikinpuolin kun aikoinaan :)

Yhteistyössä