Onko teidän miehet vastaamatta teille puhelimeen jos ei huvita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nelli"

Vieras
Meillä ollut oikeestaan monta vuotta tuo ongelma,että esim jos on jotain riitaa ollut tai mies on itse tehnyt väärin ei vastaa puh mulle. Esim viime vkon loppuna poikien ilta venähti baariin asti ja aamulla sanoin asiasta niin seuraavana iltana ei vastannut puhelimeen. No olen nyt raskaana ja sanoin hälle et puhelimeen pitää vastata + asioista pitää pitää kiinni.Saunailta on saunailta ei baariilta jos niin ollaan sovittu. Äsken soitin asianperästä ja ei vastannut. Hitto et tuntuu etten jaksa. Muutenkin tekee nykyään ihan mitä lystää,jos on upea keli niin lähtee miesten kanssa veneileen yms. Ennen raskautta pystyttiin asioista neuvotteleen ja sopimaan menoja,nyt menee miten huvittaa. Tuntuupa pahalta ja siihen vielä ettei vastaa puhelimeen,sen se on osannut tehdä aina.

Ei käyttäydy noin. Olemme sopineet että puhelimeen vastataan ja jos ei heti pysty, takaisin soitetaan heti kun mahdollista.

Sun miehes käytös ei meidän perheessä kävis päinsä, se joko loppuis tai meidän suhde loppuis. Karua mut on asioita joista mä en tingi..ja keskustelu on yksi niistä.

Exä teki noin aina. Ei vastannu koskaan puhelimeen jos ei vaan sattunu huvittaa (= oli rikkonut lupauksen/sopimuksen). Ja monta yötäkin valvoin ja soittelin perään jos miestä ei kotiin kuulunut. Enkä soitellut nalkuttaakseni, vaan oli aina huoli jos jotain on sattunut. Kyllä ärsytti.

Nykyinen vastaa onneks aina. Oli tilanne mikä tahansa, hän vastaa. Myös venyneinä peli-iltoina kun onkin vahingossa tultu humalaan, hän vastaa rehdisti puhelimeen ja pahoittelee. Huomattavasti fiksumpi kun mitä exä.. Ja myös tällä lähtee itseltäni huolet pois kun tietää että toinen on kunnossa, jokseenkin vain humalassa.

[QUOTE="meikä";23939753]Ei käyttäydy noin. Olemme sopineet että puhelimeen vastataan ja jos ei heti pysty, takaisin soitetaan heti kun mahdollista.

Sun miehes käytös ei meidän perheessä kävis päinsä, se joko loppuis tai meidän suhde loppuis. Karua mut on asioita joista mä en tingi..ja keskustelu on yksi niistä.[/QUOTE]

tää on mulle niin vaikee asia,en siis ymmärrä. Tiedän ettei ole pahan teossa koska olen sitten joskus ettinyt hänet käsiini jos on ollut tosi tärkeää asiaa. Ja joka kerta olen ihmetellyt miksei voi vastata. En huuda puhelimessa tai muuta sellaista. Mielestäni toinen pitää saada kiinni jos on tarve,eikä toinen voi vain "kiukutella ettei vastaa".

[QUOTE="nelli";23939785]Mielestäni toinen pitää saada kiinni jos on tarve,eikä toinen voi vain "kiukutella ettei vastaa".[/QUOTE]

Tossa käy vielä joku päivä se "poika joka huusi sutta"-efekti, sulle tai lapselle sattuu jotain ja tarviit miehen apua -> se ei vastaa kun ei ennenkään ole tarvinnut. Seuraukset voi olla tosi vakavat. Kannattaa miettiä tarkkaan jatkoa..

Exä teki noin aina. Ei vastannu koskaan puhelimeen jos ei vaan sattunu huvittaa (= oli rikkonut lupauksen/sopimuksen). Ja monta yötäkin valvoin ja soittelin perään jos miestä ei kotiin kuulunut. Enkä soitellut nalkuttaakseni, vaan oli aina huoli jos jotain on sattunut. Kyllä ärsytti.

Nykyinen vastaa onneks aina. Oli tilanne mikä tahansa, hän vastaa. Myös venyneinä peli-iltoina kun onkin vahingossa tultu humalaan, hän vastaa rehdisti puhelimeen ja pahoittelee. Huomattavasti fiksumpi kun mitä exä.. Ja myös tällä lähtee itseltäni huolet pois kun tietää että toinen on kunnossa, jokseenkin vain humalassa.

näin minäkin,soittaakseni onko kaikki hyvin,monelta tulee yms. Meilläkin tohon liittyy paljolti se onko mies rikkonut sitä ennen lupauksensa esim tulla kotiin saunaillasta suoraan eikä vasta pilkun perästä tms. Käy harvoin baarissa,mutta usein ovat jätkien kaa saunomassa tai mökillä. Toi on niin kunnioituksen puutetta tai jotain hänen häpeetään. Mutta en tiedä jaksanko tätä. Jos oisin pitänyt siis suuni kiinni viime vkonloppu ja antanut herra mennä niin hän vastais nyt puhelimeen. ( niin ja on nyt työmatkalla siksikin olisi hyvä saada kiinni)

[QUOTE="meikä";23939801]Tossa käy vielä joku päivä se "poika joka huusi sutta"-efekti, sulle tai lapselle sattuu jotain ja tarviit miehen apua -> se ei vastaa kun ei ennenkään ole tarvinnut. Seuraukset voi olla tosi vakavat. Kannattaa miettiä tarkkaan jatkoa..[/QUOTE]

just tai synnytys käynnistyy niin ei vastaa puhelimeen kun ei huvittanut :( mitä mä teen puhe ei ole auttanut?!

Mun mies ei jätä vastaamatta puhelimeen. Aina vastaa, vaikka olisi riitakin menossa. Kerran nimittäin kävi niin että mä naputin, naputin ja naputin. Mies kyllästyi ja lähti kävelemään koiran kanssa. Kymmenen minuuttia siitä meidän pojan sormet jäivät oven väliin tosi pahasti. Soitin miehelle joka vastasi ja se juoksi kotiin vahtimaan muita lapsia että pääsin päivystykseen pojan kanssa.

Säikäytti molemmat pahasti, koska tahansa voi käydä niin että toinen ON SAATAVA kiinni tilanteesta huolimatta.

Mun mies ei jätä vastaamatta puhelimeen. Aina vastaa, vaikka olisi riitakin menossa. Kerran nimittäin kävi niin että mä naputin, naputin ja naputin. Mies kyllästyi ja lähti kävelemään koiran kanssa. Kymmenen minuuttia siitä meidän pojan sormet jäivät oven väliin tosi pahasti. Soitin miehelle joka vastasi ja se juoksi kotiin vahtimaan muita lapsia että pääsin päivystykseen pojan kanssa.

Säikäytti molemmat pahasti, koska tahansa voi käydä niin että toinen ON SAATAVA kiinni tilanteesta huolimatta.

Kyllä mun elämässäni on sellaisia hetkiä, jolloin saatan olla viisikin tuntia tavoittamattomissa. SILTI luotan kyllä ihan siihen, että jos jotain tapahtuu niin mies on sen verran älykäs olento että osaa vaikka soittaa ambulanssin tai - esimerkkitapaukseesi viitaten - pakata muut mukulat autoon ja ajaa sairaalaan. En kestäisi elää niin että mun pitäisi olla jatkuvassa hälytysvalmiudessa ja siinä pelossa että mies on niin käsi ettei osaisi hoitaa hankalia tilanteita.

Ei,kyllä miun mies vastaa puhelimeen,jos vaan kuulee puhelimen äänen ja soittaa takaisin ellei heti ehdi vastaamaan.

Kyllä mun elämässäni on sellaisia hetkiä, jolloin saatan olla viisikin tuntia tavoittamattomissa. SILTI luotan kyllä ihan siihen, että jos jotain tapahtuu niin mies on sen verran älykäs olento että osaa vaikka soittaa ambulanssin tai - esimerkkitapaukseesi viitaten - pakata muut mukulat autoon ja ajaa sairaalaan. En kestäisi elää niin että mun pitäisi olla jatkuvassa hälytysvalmiudessa ja siinä pelossa että mies on niin käsi ettei osaisi hoitaa hankalia tilanteita.

Mä en taas ajattelis noin, että mies olis käsi ettei osais hoitaa tilanteita.
Jos lapsille sattuis jotain, niin haluaisin ehdottomasti tietää siitä. Siinä vaiheessa keskinäiset riidat jää toissijalle. Ja eihän koskaan päivystyksessä ole kivaa, saati sitten koko koplan kanssa..

peesi!

Voi elämä... No tottakai on tilanteita joissa ei voi vastata puhelimeen. Ja on tilanteita joissa voi vastata puhelimeen mutta ei pääse avuksi. Kyse oli nyt tilanteesta jossa avuksi pääsi, hätätilanne ei ollut (ambulanssia ei tarvittu ja helpompi oli lähteä ilman muita lapsia ja tiesin että mies pääsee avuksi), mutta jos ei piruuttaan olisi vastannut puhelimeen niin olisi kuullut kunniansa (ja mies sai vahvistuksen ajatukselleen että vaikka olisin kuinka raivostuttava välillä niin siihen puhelimeen kannattaa vastata koska kyse voi olla lapsista joista miehellä on yhtälainen huolehtimisvelvollisuus)...

Ööö, ei? Miksi pitäisi soitella perään jos mies on esim. saunaillassa tai kavereiden kanssa jossain? Miksi on niin maailmanloppu jos se saunailta venähtääkin baari-illaksi?

Mä en taas ajattelis noin, että mies olis käsi ettei osais hoitaa tilanteita.
Jos lapsille sattuis jotain, niin haluaisin ehdottomasti tietää siitä. Siinä vaiheessa keskinäiset riidat jää toissijalle. Ja eihän koskaan päivystyksessä ole kivaa, saati sitten koko koplan kanssa..

No joo, eihän sekään ole koskaan kivaa jos jotakin sattuu, mutta silti joskus sattuu. Ja mikäli jotain vakavaa tulisi eteen, olisi vaikkapa jonkun henki uhattuna, niin kyllähän mut saisi kaivettua jostain kuitenkin käsiin. En siis ole missään Nevadassa kuitenkaan, ja menonikin sen verta pitkälle etukäteen suunniteltuja että mies kyllä tietää missä olen - että soitteleeko koululle jos olen vaikkapa tentissä, ym. Jos taas tulisi tilanne että lapsi saisi haavan käteensä ja lähtisi tikattavaksi, ja mies hälyttäisi mut tärkeästä tentistä pois sen takia, niin kyllä: pitäisin sitä kädettömänä tapauksena, hyvin avuttomana.

No ihan ensinnäkin, sinä suivaannuit minun mielestäni AIVAN turhasta. Poikien saunailta=baari-ilta, ja jos et sitä tiennyt, niin kyllä tuollainen nyt silti pitää hyväksyä ja ymmärtää. Joskus venähtää, kun on kivaa. Ei vastaa sinulle ilmeisesti juuri siksi, kun ei jaksa kuulla nipotusta turhasta. Meillä ollaan sen verran asiallisia keskenämme, ettei ota pannuun toisen puheluun vastaaminen.

No joo, eihän sekään ole koskaan kivaa jos jotakin sattuu, mutta silti joskus sattuu. Ja mikäli jotain vakavaa tulisi eteen, olisi vaikkapa jonkun henki uhattuna, niin kyllähän mut saisi kaivettua jostain kuitenkin käsiin. En siis ole missään Nevadassa kuitenkaan, ja menonikin sen verta pitkälle etukäteen suunniteltuja että mies kyllä tietää missä olen - että soitteleeko koululle jos olen vaikkapa tentissä, ym. Jos taas tulisi tilanne että lapsi saisi haavan käteensä ja lähtisi tikattavaksi, ja mies hälyttäisi mut tärkeästä tentistä pois sen takia, niin kyllä: pitäisin sitä kädettömänä tapauksena, hyvin avuttomana.

No tietty eri jos on jotain tenttejä.
Sain käsityksen, että voisit olla viisikin tuntia tiellä tuntemattomalla.

Exä oli just tuollainen, vastasi jos huvitti, yleensä ei huvittanut ja jos yritin sitten useamman kerran peräkkäin, niin saattoi vastata todella vihaisena, että pitääkö koko ajan rimputtaa. Asiasta tapeltiin meilläkin ja sain aina kuulla, että en ole hänen äitinsä jne.

[QUOTE="vieras";23939917]Ööö, ei? Miksi pitäisi soitella perään jos mies on esim. saunaillassa tai kavereiden kanssa jossain? Miksi on niin maailmanloppu jos se saunailta venähtääkin baari-illaksi?[/QUOTE]

Sinulla ei taida olla kokemusta tälläisestä.

[QUOTE="vieras";23939917]Ööö, ei? Miksi pitäisi soitella perään jos mies on esim. saunaillassa tai kavereiden kanssa jossain? Miksi on niin maailmanloppu jos se saunailta venähtääkin baari-illaksi?[/QUOTE]

Jos on tärkeää asiaa ei se katso onko saunailta vai työpäivä. Ja jos asia ei voi odottaa tarttee se puhelimella hoitaa. Silloin myös täytyy sen toisen osapuolen vastata puhelimeen.

Yhteistyössä