Onko teidän lapsilla kaikilla samanväriset silmät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Ajattelin vaan kysäistä, kun meidän kaksipäisessä lapsilaumassa tää silmienvärijutska on semmottos että tytöllä on siniharmaat silmät ja pojalla vihertävänruskeet, eikä mun yks kaveri nyt meinaa millään päästä yli siitä tosiseikasta että lapsilla on ERIVÄRISET silmät vaikka niillä OLETETTAVASTI ( :o :laugh: ) on sama isä molemmilla :xmas: :headwall:

Ja yks tuikituntematon mummokin kysyi kerran puistossa että onks noilla sama isä, kun niillä ei oo samanvärisiä silmiä. Että näin.

Minä & mies ollaan vihreäsilmäisiä, miehen sisaruksissa on ruskea- ja sinisilmäisiä, mun veli on sinisilmäinen, eli onhan sitä sekametelisoppaa perheessä muutenkin.

esikoisella sinisenharmaat, toisella tumman ruskeat ja kolmannesta on vaikee vielä sanoa minkä väriset lopulta tulee kun vähän kaikkia värejä vielä tässä vaiheessa tummat silmät on ainakin...

äidillä tumman ruskeat silmät ja isällä kirkkaan siniset.

Meillä on esikoisella vihertävät ja nuoremmalla siniset. Esikoisen silmien väri vakiintui vasta 3-vuotiaana. Saa nähdä jääkö meidän typylle noin sinisiksi silmät, tuskinpa... :whistle:

Lisään vielä, että pikkusiskollani on ruskeat, minulla sinivihreät (harmaan vivahteella), vanhemmalla isoveljelläni on siniset ja nuoremmalla isoveljellä vihreät.
Äidilläni on vihreät ja isälläni ruskeat.
Sekametelisoppa.

Miehelläni on vihreät silmät.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ajattelin vaan kysäistä, kun meidän kaksipäisessä lapsilaumassa tää silmienvärijutska on semmottos että tytöllä on siniharmaat silmät ja pojalla vihertävänruskeet, eikä mun yks kaveri nyt meinaa millään päästä yli siitä tosiseikasta että lapsilla on ERIVÄRISET silmät vaikka niillä OLETETTAVASTI ( :o :laugh: ) on sama isä molemmilla :xmas: :headwall:

Ja yks tuikituntematon mummokin kysyi kerran puistossa että onks noilla sama isä, kun niillä ei oo samanvärisiä silmiä. Että näin.

Minä & mies ollaan vihreäsilmäisiä, miehen sisaruksissa on ruskea- ja sinisilmäisiä, mun veli on sinisilmäinen, eli onhan sitä sekametelisoppaa perheessä muutenkin.

Kummallakin lapsella on siniset silmät, niinkuin isälläkin. Minullapa on vihreät, eli ei kaukaa liippase :)

Sekä miul että miehellä on vihreet silmät. Esikolla on myös vihreet silmät ja muutenkin on niin miun näkönen ku olla voi,ollu jo vauvasta lähtien.
Kuopuksella taas on siniset silmät,hän on muutenki vähän "oudon" näkönen,ei kummankaan meistä..mut on se silti meijän..mies vahti sitä sen verran tarkkaan laitoksella ollessa:)

Miun isällä on siniset silmät,äidilläni on vihreet..miehen vanhempia en oo niin tarkkaan kattonu,mut yhessä sen siskolla on siniset silmät ja toisella melkeen ruskeet,tai tummat kuitenki.

Joskus teininä muuten mietin että pitäiskö "ottaa" ruskeasilmänen mies,että tulis lapsillekin ruskeet silmät.

Ei ole pojalla siniharmaat ja tytöllä vihreänharmaat noi likan silmät on aika jännät viel et valosta riipuen näyttää välillä ihan ruskeilta ja välillä ihan harmailta.
Mulla on sinivihreet ja miehellä vihreänharmaat ruskeilla pilkuilla

Meillä kahdella on 'mustanruskeat', yhdellä rusehtavan vihreät, yhdellä orvokin siniset. ja meillä vanhemmilla toisella hailukan ruskeat ja toisella vaaleansiniset.

Kenenköhän muksut meille on eksyny?

Ei ole. Esikoisella on siniharmaat silmät, isällä ruskeat ja mulla vihretä. Toisella lapsella on sitten ruskeat silmät, kolmannella siniset ja neljännellä tummanvihreä- ruskean sekoitukset, näyttävät kyllä ruskeilta.

Yhteistyössä