Onko teidän perheessä (aikuista) tyrannia? tai tunnetko ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku vieras vaan

Vieras
Siis vanhempaa joka hallitsee koko perhettä (lasten ja aviopulison tekemisiä)
Sanoo mitä saa ja ei saa tehdä tai kenen kanssa saa olla tekemisissä...ym ym

minä tiedän tälläisen tapauksen missä nainen hallitsee kaikea heidän perheessään (lapsen ja miehen)
Ja olen miettinyt että miten mies kestää ja jaksaa elää tollaista elämää? onko hän niin turta ettei jaksa välittää vai mikä on?
ja entäs sitten tämä tyranni eikö hän itse käsitä mitä tekee perheelleen?

Kestäisitkö sinä tällaista? minä en ainakaan kestäisi jos mieheni olisi tyranni, jos ei puhumalla menisi jakeluun niin pakkaisin kamat ja häipyisin....

mullahan on pirttihirmun ja tyrannin maine miehen työpaikalla..
en antanut vieraan naisen pitää mieheen yhteyttä yöllä kun itse olin nukkumassa...
meni hermo ja sanoin miehelle että siinä valitse..minä tai se hemmetin eukko...
monet varmaan vuos sitten muistaakin kun tänne siitä purin..
no valinta on tehty ja kaikki hyvin..välillä se vieläkin yrittää se eukko mut mies ei reagoi enää...

et kai mä sit oon... :snotty:

Ootko varma, että asiat ovat noin kun sanot...monesti ne onkin toisinpäin, mutta ulospäin näkyy vain tuo mainitsemasi kuva.

Meilläkin mies valittaa,että mä muka määrään ym...vaikka todellisuudessa ei itse koskaan halua tehdä mitään ym...muista tietenkin näyttää siltä, että mies on tossun alla =).

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
mullahan on pirttihirmun ja tyrannin maine miehen työpaikalla..
en antanut vieraan naisen pitää mieheen yhteyttä yöllä kun itse olin nukkumassa...
meni hermo ja sanoin miehelle että siinä valitse..minä tai se hemmetin eukko...
monet varmaan vuos sitten muistaakin kun tänne siitä purin..
no valinta on tehty ja kaikki hyvin..välillä se vieläkin yrittää se eukko mut mies ei reagoi enää...

et kai mä sit oon... :snotty:

ei kai tuo oo tyranniaa?..tai ainakaan sitä tyrannia mitä minä tarkoitan.
Tarkoitan sellaista tyranniaa jossa toinen vanhemmista päättää kaikesta ja ns. alistaa puolisonsa lapsen tasolle ym.

Meillä ei ole kukaan tyranni eikä tule sellasta. Välillä tulee suutuspäissään sanottua sellasta mitä ei pitäisi mutta en ole koskaan itteäni kokenut että olisin tyranni, meillä se ei onnistuisi kummankaan päin, mies ei kauan mua kattelisi jos olisin tyranni tai päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tyranni:
Meillä ei ole kukaan tyranni eikä tule sellasta. Välillä tulee suutuspäissään sanottua sellasta mitä ei pitäisi mutta en ole koskaan itteäni kokenut että olisin tyranni, meillä se ei onnistuisi kummankaan päin, mies ei kauan mua kattelisi jos olisin tyranni tai päinvastoin.

juu tuleehan sitä suutus päissään sanottua yhtä jos toista...
mutta tässä aloituksessani pointti onkin se että tyrannia on joka päiväistä, joka asiassa ja sama ihminen hallitsee joka päivä....

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha:
Aika monessa perheessä nainen on melkoinen pirttihirmu ja itsevaltias tyranni.

minä en tiedä kuin yhden :)
kun suhteita/liittoja on monen laisia, niin kuin meitä ihmisiäkin, mutta kyllä useimmissa suhteissa on tasa-arvoa ja kunnioitusta toista kohtaan...vaikka huhuttaisiinkiin muuta.

juu meil on tyranni.."iso -anoppi" jos nyt noin voi kutsua.Mikään mitä teen ei ole hyvä ja on komentamassa ja antamassa "hyviä neuvojaan" täällä aina.Tulee laittamaan lapsetkin järjestykseen joka viikko.ovat niin villejä et niitä ei voi mihinkää mukaan ottaa..järjestää mulle tekemistä joka viikonlopuks ja miehelle lomiks..mies ei reagoi ja ei sano vastaan ..mä en ole vielä kehdannut sanoa, mut voi olla et se aika on pian

Alkuperäinen kirjoittaja tyrannin vallassa:
juu meil on tyranni.."iso -anoppi" jos nyt noin voi kutsua.Mikään mitä teen ei ole hyvä ja on komentamassa ja antamassa "hyviä neuvojaan" täällä aina.Tulee laittamaan lapsetkin järjestykseen joka viikko.ovat niin villejä et niitä ei voi mihinkää mukaan ottaa..järjestää mulle tekemistä joka viikonlopuks ja miehelle lomiks..mies ei reagoi ja ei sano vastaan ..mä en ole vielä kehdannut sanoa, mut voi olla et se aika on pian

Tätä tarkoitin.
Kiva anoppi ...Tämä "tyrannia valta" on varmaan ollut anoppisi hallinnassa pitkään? Miksi miehesi ei sano vastaan? tottunut vai turta tms.?
Hyvä jos sinä pystyt sanomaan vastaan, ja onnistuisit vähän pudottamaan anoppiasi takaisin maanpinnalle.
voimia anopin kanssa!

eräällä työkaverillani on tyranni miehenä. Hän ei saa tehdä mitään kysymättä, ei tulla ei mennä ilman selittelyjä ja heillä ei ole edes lapsia. Aika usein minun kokemukseni mukaan entinen kiltti mies muuttuu tyranniksi lasten synnyttyä: äiti saa yksinään hoitaa muksut.

Appiukko yrittääm, yritti esim. kieltää meitä rakentamasta taloakin, kun ne on aina niin huonoja ja kalliita. Suositteli meille sellasta 70 luvun tasakatto rötisköä... Ei kyllä kuitenkaan todellakaan anneta ko. ukolle mitään sanavaltaa meidän perheessä. Mua ei kiinnosta ollenkaan kuinka ison palkokasvin se millonkin vetää nenuunsa kun ei kuunnella hänen loistavia ohjeita

Jep, tunnen yhden virallisen kotinatsin. Kaikki menee hänen kauttaan, alistaa ja haukkuu ja halventaa lapsiaan ja vaimoaan. On hajottanu lasisen taulun poikansa päähän ja raahannu väkisin ylipainoisen tyttärensä lenkille jne jne..

Alkuperäinen kirjoittaja joku vieras vaan:

Tätä tarkoitin.
Kiva anoppi ...Tämä "tyrannia valta" on varmaan ollut anoppisi hallinnassa pitkään? Miksi miehesi ei sano vastaan? tottunut vai turta tms.?
Hyvä jos sinä pystyt sanomaan vastaan, ja onnistuisit vähän pudottamaan anoppiasi takaisin maanpinnalle.
voimia anopin kanssa!

pakko se on sanoa kohta vastaan.Ei kohta ole mitään omaa rauhaa.me asumme vielä anopin kotipaikassa jossa hän on ollut "emäntä" .joten voitte kuvitella mikä kyttäys on päällä.tulee kuin kotiinsa.mies ei kehtaa sanoa vastaan ja se on raivostuttavaa.ja vaikka se pahalta kuulostaa niin anopin poismeno olisi mulle ja meidän perheelle helpotus.hän on ollut miehen suvun "pomo" aina. ja naiset ja tyttölapset ei hänen maailmassa ole mitään muuta kuin piikoja.meillä on tyttö ja hänhän ei ole mitään toisin kuin kuopus joka on poika.
mies ei sano vastaan ..ei uskalla :-/ mä kun avaan suuni ni en varmaan saa tukea mieheltäni..hän vain sanoi et senkus teet mitä teet ja sanot mitä sanot..hän ei puutu

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Jep, tunnen yhden virallisen kotinatsin. Kaikki menee hänen kauttaan, alistaa ja haukkuu ja halventaa lapsiaan ja vaimoaan. On hajottanu lasisen taulun poikansa päähän ja raahannu väkisin ylipainoisen tyttärensä lenkille jne jne..

Lapsia kohtaan tämä juuri on todella inhottavaa!!!
Lapsi ei edes pysty "taistelemaan" tällaisia vastaan....mistä heille puolustaja???

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:

Lapsia kohtaan tämä juuri on todella inhottavaa!!!
Lapsi ei edes pysty "taistelemaan" tällaisia vastaan....mistä heille puolustaja???

Sepä se. Mä olen tälle pojalle sanonu ja tyttökin tietää. Et meille voi AINA tulla kun siltä alkaa tuntumaan. Isommin en osaa auttaa kun mulla ei asiasta oo minkäänlaista näyttöä. Ainoostaan se mitä tyttö mulle on kertonu. Tästäkin on aikaa, aikuisia nääkin jo on, mut poika asuu viel kotona. Aikaansa siellä ei kyllä vietä.

Tätä tarkoitin.
voimia anopin kanssa!

pakko se on sanoa kohta vastaan.Ei kohta ole mitään omaa rauhaa.me asumme vielä anopin kotipaikassa jossa hän on ollut "emäntä" .joten voitte kuvitella mikä kyttäys on päällä.tulee kuin kotiinsa.mies ei kehtaa sanoa vastaan ja se on raivostuttavaa.ja vaikka se pahalta kuulostaa niin anopin poismeno olisi mulle ja meidän perheelle helpotus.hän on ollut miehen suvun "pomo" aina. ja naiset ja tyttölapset ei hänen maailmassa ole mitään muuta kuin piikoja.meillä on tyttö ja hänhän ei ole mitään toisin kuin kuopus joka on poika.
mies ei sano vastaan ..ei uskalla :-/ mä kun avaan suuni ni en varmaan saa tukea mieheltäni..hän vain sanoi et senkus teet mitä teet ja sanot mitä sanot..hän ei puutu

Elikkä miehesi on joko vuosien aikana tottunut tähän tai sitten pelkää olevansa ns kyvytön vastustamaan äitinsä valtaa.

Yhteistyössä