Onko tässä nyt jotain kamalan väärää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oltiin lasten 1½ ja 3v kanssa tänään kirppiksellä. Kun tuli pöytä jonka antia halusin enemmän katsoa,annoin pienemmälle rattaisiin käteen jotain lelua tms katsottavaa siksi aikaa kun itse pengoin pöytää. Vanhempi lapsi etsi ja katsoi itse lähipöytien leluja. Noh, siihen tuli vanhempi nainen joka hetki sitten oli ollut kauempana hinnottelemassa omaa pöytäänsä. Kysyi lapsilta "onko äiti ostanut teille lelut?" Aattelin että on taas vaan joku vanha täti joka tykkää lirkuttaa lapsille ja mutisin jotain. Vaan tämä vähän korotti ääntään ja kysyi vähän suuttuneen oloisena "mitä, onko äiti ostanut teille leluja?" Mä sitten pöllähtäneenä sanoin että ei ole ostanut mutta annan katsella sen aikaa kun itsekin katson vaatteita. Tämä nainen sitte alkoi mamattaa ettei niitä leluja saisi ottaa ja kokeilla ellei osta. Että kirpputorin täti ei tykkää. :o Siis mitä pahaa niille valmiiksi kuluneille leluille (en anna mitään kalliita, vaan esim pehmolelua tms halpaa ja pientä ) voi siinä tapahtua? Paasattuaan poistui jatkamaan hommiaan. Oliko kyseessä joku nipo vai onko tuo mun teko laiton ja kauhea?

Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
No eihän toi nyt paljoa pitäs haitata jos niitä vaan kattoo. Meilläpäin on kyllä muutamalla kirpparilla laput ettei myytävillä leluilla saa leikkiä.

Täällä ei ole, enkä edes laske sitä varsinaisesti leikkimiseksi että pyörittelee hetken kädessään, ei vie lattialle jne.

No juu en tykkäis minäkään siitä että annetaan lapselle leluja vaan katsottavaksi ilman aikomustakaan ostaa tai annetaan taaperon yksin katsoa. Irtoaa helposti hintalaput, tai menee sekasin hinnat. Ja vauvat kuolaa pehmoleluihin. Kirjat usein repeilee ja pikkuleluista voi mennä osia hukkaan. Ei ne tavarat ole sun eikä lapsen ennen kuin olet ne ostanut. Ota lapselle omia leluja mukaan.

Ei tainnu olla tädillä lääkitys kohillaan!! Älytöntä moinen nipottaminen. Mä olen antanu ihan samalla lailla lasten kokeilla leluja jos olen ite kattonu jotain muuta. Ne ei siitä rikki mene ja kyllähän aikuisetkin niitä leluja käpälöi ja kokeilee, jos ovat niitä ostamassa.

Henk.koht. en toimisi noin, koska mun mielestä myynnissä olevat tuotteet ei ole sitä varten, että niitä huvikseen hiplattaisiin tai että niillä leikittäisiin.

Mutta kukin toimii tavallaan - kunhan ne lelut sitten laitetaan myös oikealle paikalle takaisin.

Todennäköisesti siksi väärin, että niiltä pöydiltä varastetaan ilmeisen paljon. Myyjän on hankala seurata tilannetta, jos äidit hakelee niitä leluja lasten leikkeihin.

no ei niillä saa leikkiä!
Mä kans oon pari kertaa ollu vähällä sanoa kun eräs äiti tulee kirppikselle, päästää 3 muksuaan "irti" ne leikkii siellä joka pöydän leluilla....tää äippä välillä huutelee missä muksut menee, tai muksut juoksee ettimässä äitiä että näyttää romuja...meneeköhän ne sit oikeaan pöytään takas varmasti?

Meille kävi vähän vastaava juttu, olin sanonut pojalle (3.5vee), että ostetaan sellanen auto. Hän sit leikki sen kanssa lattialla, kun itse kiersin pöytiä siinä lähellä, niin eräs vanhempi nainen (myös!) tuli ottamaan sen auton pojan kädestä ja pisti takaisin pöytään. Itse en nähnyt tätä, vaan poika tuli itkien mulle, että täti otti auton mun kädestä. Mä sitten kovaan ääneen, että eipä hätää, mennään hakemaan se takaisin, kun äiti ostaa sen sulle...

No mä en kyllä ymmärrä, että leluilla leikitään ellei niitä osteta tai edes aiota ostaa. Ei niin saa oikeassa kaupassakaan tehdä. Usein ne lelut myös siirtyvät lapsien käsissä eri myyntipaikoille ja se ei varmaankaan ole kamalan kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todennäköisesti siksi väärin, että niiltä pöydiltä varastetaan ilmeisen paljon. Myyjän on hankala seurata tilannetta, jos äidit hakelee niitä leluja lasten leikkeihin.

Ja hyllykirppiksillä taas lelut kulkeutuvat ihan vääriin hyllyihin lasten mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
No juu en tykkäis minäkään siitä että annetaan lapselle leluja vaan katsottavaksi ilman aikomustakaan ostaa tai annetaan taaperon yksin katsoa. Irtoaa helposti hintalaput, tai menee sekasin hinnat. Ja vauvat kuolaa pehmoleluihin. Kirjat usein repeilee ja pikkuleluista voi mennä osia hukkaan. Ei ne tavarat ole sun eikä lapsen ennen kuin olet ne ostanut. Ota lapselle omia leluja mukaan.

Samaa mieltä olen. Itseäni harmittaisi jos löytäisin omasta pöydästäni esim. pehmokirjan joka on ihan kuolassa. Ketäpä ei ottaisi päähän jos koittaa saada myytyä tavaraa ja ei sit olekaan enää myyntikelpoinen, jos nyt näin sattuisi käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:

Tähän nyt nippu kliseitä.... En antaisi niitä jos en luottaisi että osaavat siivosti pitää. Tarkistan lelun ennen ja jälkeen, tiedän jos siitä jotain irtoaa tai hintalappu katoaa. Ja jos rikki menee niin luonnollisesti maksan, toistaiseksi ei ole tarvinnut ostaa mitään. Ja mitä tulee huvikseen hiplaamiseen, niinhän niille vaatteillekin tehdään...? kirjoja en anna, ja kumpikaan ei kuolaa. Kyllä mä annan myös kaupassa 3v:n katsella ja myös koskea leluihin. Eihän se nyt ole hyvänen aika sama kuin että avattas paketit ja aletaan koota leegoja tai värittää kirjoja siellä kaupan lattioilla? Olen antanut tuon vanhemman pienestä asti rauhassa katsella tavaroita kaupoissa, ikinä ei ole rikkonut mitään ja ikinä en ole joutunut niitä palauttelemaan hyllyille vaan on sen tehnyt itse.

No jos itse olisin vienyt viikoksi tavaraa, ja maksanut kalliin pöytähinnan, en tykkäisi, että 3v yksinään penkoo pöytiä ja 1½v taapero syö niitä pöytien tavaroita äitinsä tutkiessa rauhassa pöytiä.
Ja joo, olen antanut itsekin katsoa tavaroita kuopuksen, mutta aina vahtinut vieressä, että tavarat eivät päädy väärään pöytään, eivätkä suuhun. ja siis ihan vaan katsoa samalla tavalla kuin itsekin katson tavaroita ostamismielessä, en leikkiä toisten tavaroilla.

Yhteistyössä