Onko tämä varastamista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kersantti Karoliina:
Oltiin eilen autolla reissussa ja hain huoltikselta matkalla limsapullon. Itsella ei käteistä, joten otin miehen rahapussista 50euroa ja kas kummaa, ne loput jäi mun pussiin....;) Se on ihan vakiovitsi jo, ettei multa loppuja rahoja saa, kauheen kallista on aina mun ostokset =)

Täh????? Meillä ei tulis kuuloonkaan mennä toisen rahapussille. Minä en mee miehen eikä mies mun.

Mun mielestä ei ole varastamista. Tiukkapipoinen ukko sulla ap.

Meillä on omat tilit mutta yhteiset rahat. Molempien pankkitunnuksilla pääsee toisen tiliin (minä myös miehen firman) käsiksi. Siirrellään molemmat rahaa toisten tileiltä aina jos oma uhkaa mennä pankkikorttiostojen takia miinukselle. Toisen lompakosta ei oteta sanomatta. Ettei käy niin ettei kaupassa olekkaan rahaa kun toinen onkin tyhjentänyt lompakon.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Oltiin eilen autolla reissussa ja hain huoltikselta matkalla limsapullon. Itsella ei käteistä, joten otin miehen rahapussista 50euroa ja kas kummaa, ne loput jäi mun pussiin....;) Se on ihan vakiovitsi jo, ettei multa loppuja rahoja saa, kauheen kallista on aina mun ostokset =)

Täh????? Meillä ei tulis kuuloonkaan mennä toisen rahapussille. Minä en mee miehen eikä mies mun.

Miehen luvalla tietysti, mut kyllä meillä saa toisen rahapussille mennä "luvattakin". Saman talon rahoja ne on. Paitsi että niitä on aina enemmän miehen pussis kun mun....

heh, näin vois käydä myös meillä ;)

Jos joku olisi mulle ostamassa ruokaa, ja sillä rahalla kävisi hesessä, olisi se varastamista. Mutta jos tarkoitus on ostaa yhteiset sapuskat, niin sama mulle syökö se toinen osan jo matkalla... ainakin jos hän asuisi samassa taloudessa.

meillä tuppaa kans käymään näin...

tai sitte näin:
mies tuli tänään töistä ja kertoi aamulla ottaneensa mun rahapussista pikkuseteleitä kun tarvi niitä ja jätti satasen tilalle. mun rahapussissa oli pikkuseteleitä 25 euron edestä... :D

Yhteistyössä