Onko tämä tyhmin syy ikinä erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, nyt aivan välittömästi vaan ero vireille ja tärkeintä on, ettet vaan sano sanaakaan sille miehellesi. Kaikki muuttuu välittömästi jälleen hyväksi. Pim! Parempi onni ensi kerralla ja silleen.

Alkuperäinen kirjoittaja teinikö?;29570330:
Tuossa voi olla kyse vaikka vaan häiden jälkeisestä masennuksesta... Sekin on yllättävän yleistä. Eli kipinkapin jutteleen jollekin ulkopuoliselle.

Itsekö keksit tuon faktan?
Se on yleistä ainoastaan niissä tilanteissa, kun on menty vääristä syistä naimisiin ja odotettu avioliiton tuovan jotain maagista suhteeseen.

Kyseessä on kuitenkin vain kahden ihmisen välinen sopimus, joten tuskin se nyt masennusta itsessään aiheuttaa :D Se ehkä voi aiheuttaa, ettei avioliitto pelastanut tai lähentänytkään suhdetta.

Olette keskittyneet yhdessä häihinne, nyt olisi sitten aika keskittyä taas toisiinne. Totuushan on, ettei avioliitto muuta sitä perusarkea, jos sitä on useampi vuosi jo yhdessä eletty. Elämä on pyörinyt useita kuukausia tai vuoden häitä suunnitellessa, siitä on tullut parisuhteen "se juttu" ettei niitä omia tunteita tai niiden muutoksia ole huomattu, tai siis sinä et ole huomannut, miehellä ne on oletettavasti olleet samat aina. Nyt ne häät on ohi ja tunteet kohdattava.

Kai se tyhmä syykin on hyvä syy erota, mutta sinuna nyt miettisin ja yrittäisin vielä, olethan sä joskus häntä oletettavasti rakastanut.

Ei toi ehkä ole maailman tyhmin syy erota, mutta jos on vihitty kaksi viikkoa sitten se naimisiinmeno taisi olla maailman tyhmin idea

[QUOTE="Minttu";29570302]Kolmen vuoden seurustelusuhde takana kunnes naimisiin. Muutin kahden viikon tuntemisen jälkeen miehen taloon, joten olemme asuneet yhdessä. Isot häät oli ja tajusin kaveruuden hääaamuna. Mies on liian häilyvä.[/QUOTE]

Selvä hääkrapula. Ei nyt viitsitä puhua mistään "häiden jälkeisestä masennuksesta", vaikka terapiabisneksessä sellainen termi on jo kehitetty.
Ota järki käteen ja katso nyt edes vuoden päivät, niin kauan, että häitä edeltävä huuma unohtuu ja pääsette arkeen kiinni. Vaikka se arki nyt kammottaakin, sieltä se onni löytyy jos on löytyäkseen.

[QUOTE="Minttu";29570360]Tyhmempää olisi ollut sanoa alttarilla miehen silmien edessä En tahdo.[/QUOTE]

No ei todellakaan. Viimeistään siinä kohtaa jarru pohjaan, jos ei tunnu oikealta. Nyt on kyllä tosi tylyä erota. Mutta jollei muuta vaihtoehtoa ole, etkä itsestäsi mitään vikaa ja korjattavaa löydä, niin ei kai siinä muukaan auta kuin erota.

[QUOTE="Minttu";29570360]Tyhmempää olisi ollut sanoa alttarilla miehen silmien edessä En tahdo.[/QUOTE]
Ois toki ollut aika tyhmää se. Mikäänhän tosin ei ois estänyt sua sanomasta sitä ennen alttarille marssimista, kun sen aamulla tajusit. Eipähän ois miehen tarvinnut turhan takia mennä naimisiin ja merkata jatkossa jokapaikkaan siviilisäädykseen "eronnut".

Minun neuvo on semmoinen, että teidän pitää tehdä enemmän asioita, joita ei pelkät kaverit tee. Nyt kun on ystävänpäivä, onkin hyvä aloittaa yllättämällä toinen jotenkin romanttisesti. Ei sen tarvitse isoa olla. Älkää käyttäytykö sillä tavalla, että olette kuin kämppiksiä.

Minun neuvo on semmoinen, että teidän pitää tehdä enemmän asioita, joita ei pelkät kaverit tee. Nyt kun on ystävänpäivä, onkin hyvä aloittaa yllättämällä toinen jotenkin romanttisesti. Ei sen tarvitse isoa olla. Älkää käyttäytykö sillä tavalla, että olette kuin kämppiksiä.

Yllätän mieheni sanomalla että otan eron heti ensi viikolla. Siinä on tarpeeksi dramaa, joten ymmärtää miten asiat oikeasti ovat.

[QUOTE="Minttu";29570934]Yllätän mieheni sanomalla että otan eron heti ensi viikolla. Siinä on tarpeeksi dramaa, joten ymmärtää miten asiat oikeasti ovat.[/QUOTE]

Minusta tuo on huono idea. Kun olitte jo viettäneet yhteistä arkea 3 vuotta, niin mikä nyt muka muuttui kun menitte naimisiin?

Sitoutumiskammo iskenyt päälle, nyt kun varsinaisesti ootte sitoutunut, ei sen kummempaa. Vaikutus vielä tehostuu, jos kerran toinen vielä kovasti suunnittelee elämää eteenpäin eli naurettavan tyhmä eron syy, jos ei kerran yritä edes saada liittoa toimimaan vaan keksii tekosyitä erolle.

[QUOTE="Minttu";29570934]Yllätän mieheni sanomalla että otan eron heti ensi viikolla. Siinä on tarpeeksi dramaa, joten ymmärtää miten asiat oikeasti ovat.[/QUOTE]

Miksi vasta ensi viikolla? Ystävänpäivä on vuoden suosituin päivä yllätyseroille.

Just aapeen kaltaisten tapausten takia en vaan usko enää rakkauteen tai avioliittoon tai mihinkään. Helvetin noloa kun ihmiset vannoo ikuista rakkautta ja pitää mahtihäät ja sitten eroavat. Satuhäät on oikein täynnä näitä, 26-vuotiailla takanaan jo avioliittoja ja lapsia. Samaan aikaan homoavioliittoja vastustetaan kun se avioliitto on niiiiin pyhä instituutio, jonka jumala on säätänyt ja jota ei saa rikkoa.

On kai se parempi erota, jos alkaa tuntua tuolta. Mutta pystytkö yhtään miettimään, mitä tapahtui hääaamuna, mikä muutti mielesi tai sai silmäsi avautumaan sinun ja miehesi suhteen tilasta? Olitko ne aiemmat kolme vuotta onnellinen?

Mun mielestä ei tarvitse välittää kenenkään toisen mielipiteistä, vaan tehdä niin kuin itse tykkää. Ainut mistä olisin huolissani, olisi miehesi, koska tämä tulee varmasti olemaan rankkaa hänelle.

Kyllähän sinä teet itsestäsi tuhannen pellen, jos nyt eroat.

Nyt vaan sitten pakkaamaan ja lähettämään saadut häälahjat antajilleen ja kyselemään vierailta tilinumeroita, joihin voi lahjarahat palauttaa.

Taisitkin olla aika huono provo.

Etkö todellakaan halua avioliittosi onnistuvan, et halua olla missään tekemisissä miehesi kanssa enää? Kaveruutta ei voi korjata parisuhteeksi, koska et halua? Mutta halusin vielä kuukausi sitten? Olet joko aivan äärimmäisen tyhmä tai julma, tai sitten sulla on joku hetkellinen mielenhäiriö.

Mikä vika siinä on, jos olette miehen kanssa kavereita, sen ohella että olette puolisoita? Minusta avioliitossa kyse on nimenomaan kumppanuudesta, ja se voi tarkoittaa myös sitä, että olette toistenne parhaat ystävät, eikä suhteen silti tarvitse olla lässähtänyt tai intohimoton, ja jos se onkin, niin aina voi muuttaa asioita, ja nähdä vaivaa, että säpinää alkaa löytymään. Kyllä minusta olet todella selkärangaton, jos annat toiselle niin suuren lupauksen, että menette naimisiin, ja olet lyömässä saman tien koko paketin romukoppaan! Homma nyt ei vaan toimi niin, suhdetta täytyy hoitaa ja vaalia, ei se pelkkä lupaus riitä. Mene itseesi.

On kai se parempi erota, jos alkaa tuntua tuolta. Mutta pystytkö yhtään miettimään, mitä tapahtui hääaamuna, mikä muutti mielesi tai sai silmäsi avautumaan sinun ja miehesi suhteen tilasta? Olitko ne aiemmat kolme vuotta onnellinen?

Mun mielestä ei tarvitse välittää kenenkään toisen mielipiteistä, vaan tehdä niin kuin itse tykkää. Ainut mistä olisin huolissani, olisi miehesi, koska tämä tulee varmasti olemaan rankkaa hänelle.

Ymmärsin ettei mies voi muuttaa minua enkä minä häntä. Mies elää onnellisessa kuplassa, minä todellisuudessa. Hän ei kuuntele yhtään ja on saanut päähänsä että voi vaatia minulta kohtuuttomia asioita. Haluaisin yrittää mutta kihisen kiukusta. Aiemmat kolme vuotta olin kai ihan okei.

Mitä saitte häälahjaksi? Missä vietitte hääyön? Ostitteko huomenlahjat? Onko häämatka tehty? Kuka oli kaaso? Bestman? Häämarssi? Häävalssi? Tervetuliaisjuoma? Hääruoka? Kakku? Kimppu?

oltiin seurusteltu melkein 2 vuotta kun mentiin naimisiin,pienet intiimit maistraatti häät.kai sitä tavallaan odotti jtn uuttakipinää mutta en pahasti pettynyt kun ei sellasta tullutkaan. olemme mieheni kanssa parhaat kaverit mutta samalla puolisoita ja meidän mielestä sei ei ole outoa ja sopii meille.

[QUOTE="nuuh";29571241]Mitä saitte häälahjaksi? Missä vietitte hääyön? Ostitteko huomenlahjat? Onko häämatka tehty? Kuka oli kaaso? Bestman? Häämarssi? Häävalssi? Tervetuliaisjuoma? Hääruoka? Kakku? Kimppu?[/QUOTE]

Lahjaksi saimme paljon rahaa, vaikka toivoimme etti lahjoja tuotaisi. Hääyö vietettiin kotona eikä mitään tapahtunut. Häämatkalle olisi tarkoitus lähteä ensi viikolla. Kaasoa ja bestmania ei ollut. Kakun tilalla leivokset.

No minusta ei nyt vielä ole mikään syy erota jos kaksi viikkoa on tuntunut tuolta. Sitten kun on tympäissyt esim vuoden putkeen vaikka olisi yrittänytkin tehdä suhteen eteen jotain, niin sitten voi alkaa eroa harkita.

[QUOTE="Minttu";29571193]Ymmärsin ettei mies voi muuttaa minua enkä minä häntä. Mies elää onnellisessa kuplassa, minä todellisuudessa. Hän ei kuuntele yhtään ja on saanut päähänsä että voi vaatia minulta kohtuuttomia asioita. Haluaisin yrittää mutta kihisen kiukusta. Aiemmat kolme vuotta olin kai ihan okei.[/QUOTE]

Minkälaisia kohtuuttomia asioita hän vaatii sinulta?

Yhteistyössä