Onko tämä teistä hauskaa vai kauheaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Olin yhden lapsen serkun synttäreillä. Eräs sukulainen lapsineen tuli myöhässä ja selitti että myöhästyi, kun hänen kolmevuotias just ennen lähtöä leikkasi reikiä uusiin juhlavaatteisiin jasitäedeltävän tunnin sisällä oli ruiskuttanut sänkynsä täyteen saippuaa ja vettä, piirtänyt seinään, naamaan + pakkaamattomaan lahjaan permanent-tussilla ja heitti vessanpyttyyn jotain (en kuullut oli hiusharja vai hammasharja) ja veti pöntön.

Mä olin vähän kauhuissaan. En sanonut mitään. Munkin lapsi on vilkas, muttei ikinä ole tuhonnut tuolla lailla mitään tai piirtänyt edes seinään. Muuten osaa kyllä koetella.

Mutta osan mielestä tämä täystuho on vallan erinomaisen lahjakas ja hauska, kun keksii tuollaista. Se ihmetytti vielä enemmän. Ihanko oikeasti tuo on hauskaa, jos siis on totta? Tussi oli ainakin totta, sen näin. Sitten mä oon tosikko.

Oma lapsi halusi opetella 3-vuotiaana shakkia pelaamaan ja lukea ja askarrella ja tehdä käsitöitä.

vain suomessa tuollaista törkimyst pidetään hauskana. ja mistä vetoa, että "pojat ovat poikia"-äiti kyseesssä.

[QUOTE="juu";22396382]Oma lapsi halusi opetella 3-vuotiaana shakkia pelaamaan ja lukea ja askarrella ja tehdä käsitöitä.

vain suomessa tuollaista törkimyst pidetään hauskana. ja mistä vetoa, että "pojat ovat poikia"-äiti kyseesssä.[/QUOTE]

:laugh Illan naurut taas kiitos :laugh: JOtenki musta tuntuu ettei sulla ole lapsia :D

Kukaan ei muuten nauraisi jos kyseessä olisi tyttö. Joten jos on naurettu, ja varsinkin vanhemmat ihmiset, niin kyseessä on poika.

suomessa kuvitellaan että on jotenkin älykästä varastaa show ja olla itsekäs ja huonokäytöksinen. Hirivttävän tyhmä kakara.

jos tilanteelle on nauraneet isovanhemmat tai siinä iässä olevat ihmiset niin ymmärrän. Ei heillä ole enään tatsissa sitä pikkulasten ajoittaista kurittomuutta ja heidän silmiinsä tuollaiset on hauskoja, kun saa vähän äidillekin nauraa siinä sivussa. En nyt oikee ymmärrä sua : /

[QUOTE="juu";22396396]Kukaan ei muuten nauraisi jos kyseessä olisi tyttö. Joten jos on naurettu, ja varsinkin vanhemmat ihmiset, niin kyseessä on poika.

suomessa kuvitellaan että on jotenkin älykästä varastaa show ja olla itsekäs ja huonokäytöksinen. Hirivttävän tyhmä kakara.[/QUOTE]

Mene jo saunaa ja vejä kakara naamaas siitä lapsetonpaska

jos tilanteelle on nauraneet isovanhemmat tai siinä iässä olevat ihmiset niin ymmärrän. Ei heillä ole enään tatsissa sitä pikkulasten ajoittaista kurittomuutta ja heidän silmiinsä tuollaiset on hauskoja, kun saa vähän äidillekin nauraa siinä sivussa. En nyt oikee ymmärrä sua : /

Ei ollut isovanhemmat, vaan esim. snttärisankarin kummit tai muuta vieraampaa porukkaa (siis ei tuon äidin tai lapsen lähisukulaisia, on yh).

Jos se olisi oman lapseni tekosia, niin olisin kauhuissani ja tuntisin epäonnistuneeni totaalisesti äitiydessä :xmas:

Kun sen tekee jonkun toisen lapsi, se voi olla jopa hupaisaa :snotty:

Tiedän, en tunne hyvin, mutta ei kai 3 v voi olla saanut mitään adhd-diagnoosia??? Tietääkseni täysin terve lapsi. Ja kyseessä on tyttölapsi.

adhd- diagnoosin voi saada hyvinkin pienenä.

Täytyy myöntää, että ensireaktio itsellänikin luonnostaan olisi varmasti nauru jos joku tulisi meillä ja kertoisi noin käyneen juuri ennen heidän meille lähtöään. Toisaalta äiti on varmasti ihan riittävän tiukilla ilman sitäkin, että minä kävisi kauhistelemaan, että miten teidän lapsi noin käyttäytyy ja tuohan on ihan kamalaa ja eikä meidän saman ikäinen ainakaan tekisi mitään tuollaista. Eikä siitä kyllä olisi mitään hyötyä lapsellekaan.

oman lapsen tehdessä moista olisin kauhuissani. Missä meni vikaan jne. Mutta kun kuulen vaikka serkun lapsen tehneen jotain hullua niin saatan tirskahtaa jos äitikin sille nauraa. Jos äiti kertoo asiaa vakavana niin silloin en naura.

Mun 1v 7kk olisi saattanut tuon tehdäkin, mutta 3-vuotias ei ikinä. Äidin homma on opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei. Pitää viheltää peli poikki ennen kuin on liian myöhäistä. Kyseinen lapsi vaikuttaa pellossa kasvaneelta.

Mitähän se äiti on tehnyt, kun lapsi on kerinnyt tehdä noin paljon kepposia? Onko paljon muita, pienempiä lapsia, joihin joutuu kiinnittämään huomiota ja tämä 3-vuotias ehtii sitten tehdä pahojaan?

Minulla on ylivilkas 3-vuotias, jota pidän liki jatkuvasti valvovan silmän alla. Sisaruksia lapselle tulee vasta, kun on tällä yhdellä hieman enemmän järkeä päässä.

No eikös vahingonilo ole sitä aidointa iloa? Kai sitä tuntisi tyytyväisyyttä että oma ei ole noin holtiton. En ole kuullut että 3v voisi saada diagnoosin, sinä joka siitä kirjoitit, kerroppa tarkemmin.

Yhteistyössä