Onko tämä teistä hauskaa vai kauheaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22396563]Mitähän se äiti on tehnyt, kun lapsi on kerinnyt tehdä noin paljon kepposia? Onko paljon muita, pienempiä lapsia, joihin joutuu kiinnittämään huomiota ja tämä 3-vuotias ehtii sitten tehdä pahojaan?

Minulla on ylivilkas 3-vuotias, jota pidän liki jatkuvasti valvovan silmän alla. Sisaruksia lapselle tulee vasta, kun on tällä yhdellä hieman enemmän järkeä päässä.[/QUOTE]

Meikkasi ja laittoi itseään. Ei ole kuin tämä yksi tyttö.

Mun mielestä tuo lapsi vaikuttaa ihan ok:lta, siis ei ole jatkuvasti liikkeessä tms.

Pikkuisen pellossa heillä eletään, siis ei oo oikein rytmiä vaikka lapsi on ollut jo pari vuotta päivökodissa, niin fb-statuksissaan kertoo että paistoivat lättyjä arkipäivänä yöllä kun lapsi ei nukkunut tms.

No eikös vahingonilo ole sitä aidointa iloa? Kai sitä tuntisi tyytyväisyyttä että oma ei ole noin holtiton. En ole kuullut että 3v voisi saada diagnoosin, sinä joka siitä kirjoitit, kerroppa tarkemmin.

Mä en ollut vahingoniloinen, vaan vähän hirvitti se meno. Ajattelin miten tuo äiti jaksaa.

Mulla on yksi 4-v ja hänkin on vilkas (ei mikään adhd muttei tosiaan mikään rauhallinen tapaus) ja tuntuisi uskomattomalta jos tekisi nuo tunnin sisään. Nyt ollaan just jätetty ehkäisy pois ja yritetään toista lasta.

Heti isketään adhd-diagnoosi otsaan, jos lapsi esim. suutuspäissään tekee jotain ei-sallittua. Tai on hieman vilkkaampi kuin muut jne.
Jos kyseessä olisi ollut oma lapsi, olisin tilanteessa takuulla tuulettanut keuhkoja oikein kunnolla, kutsuille tullessa puhkunut kiukkua ja hieman illemmalla jo nauranut koko asialle.

Kyllä, minulla on 3 lasta joista yksi on erityislapsi (ei adhd). Ehkä siksi en säikähdä ihan pienistä ;)

Yhteistyössä