Onko tämä teidän mielestä normaalia nuorten kielenkäyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrmistynyt

Vieras
5-luokkalainen tyttöni sai äsken viestin luokkatoveriltaan: Vitun horo et pääse mun synttäreille. Tyttöni laittoi viestin: Miksi? ja vastaus siihen oli kun olet niin vitun tyhmä.Menin käymään ko viestien vuoksi heidän ovellaan ja juttelin isän kanssa.Isän mielestä tuo on normaalia nuorten kielenkäyttöä!Tämä ko tyttö täyttää nyt 12v.Minun mielestäni ei todellakaan ole normaalia :(

[QUOTE="huh";25477491]Kyseisessä perheessä se on näköjään normaalia, mutta muuten ei! Sanoitko että tytöllesi ei tolleen enää puhuta?[/QUOTE]

Kyllä ja pyysin kertomaan jos törkyviestejä vielä tulee.

Kyllä ala-asteikäisillä on jo aikamoista kielenkäyttöä. Mutta kiroilua pahempaa on ap:n kertomat käytöstavat. Huhhuh, taitaa olla tossa perheessä jotain kadoksissa.

Ei ole musta normaalia. Tosin teinien keskuudessa on joskus tapana käyttää kavereista horo sanaa, ilman että sillä tarkoitetaan mitään pahaa tai loukkaavaa. Ehkä se isä tuon varjolla yritti puolustella, mutta toi viesti kuulosti muutenkin todella vihamieliseltä.

sanat ei itsessään mun mielestä ratkaise, mutta viesti kokonaisuudessaan kyllä. Kaksi ensimmäistä sanaa voisi ottaa jopa sisäpiirin hellittelyilmauksina jos semmoinen piiri on muodostunut, mutta jos sisältö on että sua ei kutsuta lällällää, niin sitten ne ekat sanat on loukkausten loukkaus.

Eli aina ei tartte tuijottaa ikärajoja ja miettiä mikä on normaalia. Tahallinen loukkaaminen ja eristäminen ei ole normaalia missään iässä, paitsi jos ollaan erittäin loukkaantuneita. Jos sellaisesta ei ole kysymys, niin sitten asiaa ei missään nimessä pidä jättää sikseen.

Meillä oli tuollaista, ja soitin tuolla häirikkölapselle.
Moi?
"Maaritin" äiti tässä terve. Miten sulla menee, vai onko ihan vitun tyhmää?
Siis mitä?
Että mitä horo? Vituttaako?
Kuka sä oot?
No vittu, tavan horo sinäkin. Etkö tunnista, vai ootko ihan vitun idiootti?
Joo siis mä laitan tän pois?
No horo, siinähän laitat, vittu.
NO KERRO KUKA SÄ OOT?
Olen "Maaritin" äiti, kuten tuossa kerroinkin jo.
Oletsä aivan horo?
MOImoi.
Vittumaista päivää sulle.

Joo-o. Siinähän loppui se. Keskustelin itse tuosta puhetyylistä tytön kanssa, ja ymmärsi, ettei ollu ehkä ihan fiksua.

[QUOTE="minä";25477525]Mä en kuuntelis meidän 17v mitään huorittelua[/QUOTE]
En mäkään jos mulla sellainen olisi, mutta jos 17 v haluaa kaverinsa kanssa jutella "hei horo, kuis kulkee?"- tyyliin niin eipä se multa pois ole.

Aika karuilla nimityksillä mekin kavereiden kanssa toisiamme aikoinaan kutsuttiin - kaikella rakkaudella.

Pahinta on se että nuoret jopa alle15- veet käyttävät tuommoista puhetyyliä busissa+ muissa julkisissa liikennevälineissä ja -paikoissa.

Yhden kerran oli napsahtaa pahasti kun semmoinen 12- vee tytönheitukka viljeli v-sanaa joka välissä bussissa ja vieläpä aika kovaan ääneen.

Olisit esittänyt isälle vastakysymyksen, että vaikka se olisikin yleinen puhetapa/tyyli, niin pitääkö se silti hyväksyä? Onko tavallinen sama asia kuin hyväksyttävä?

Mä oon kerran puuttunut tollasten 10v kielenkäyttöön. Vitun huoraa siellä mun selän takana kuulu. Oli pakko kääntyä ja sanoin:- että kauheaa kielenkäyttöä muuten teillä, ja tiedättekö edes, mitä se vitun huora tarkottaa? Tytöt ainakiin hiljeni

Yhteistyössä