Onko tämä teidän mielestä kiusaamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun 6½ v on tyttö, eikä hänellä ole mitään sopimusta pysäkille menosta kenenkään kanssa. Olli taas on lähellä asuvan ystäväni lapsi.

Ok - ihailtavasti ystäväsi puolesta täällä asiaa pohdit ja tätä puolustat. :D

Olemme siis kuulleet Ollin äidilleen kertoman version siinä muodossa, kun tämä on ystävättärelleen asian kertonut. Pahastipa ovat arvailumme asioiden oikeasta laidasta tainneet mennä pieleen, kun lähtökohta on jo ollut kolmannen käden tietoa.

Kulkevatko nyt siis tämä Olli ja tyttäresi ("Milla"?) yhdessä edelliseltä pysäkiltä kouluun? Vai eikö heilläkään ole mitään tekemistä keskenään, onko edelliselle pysäkille kulkeminen vain yhteensattumaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22108921:
Miksi? Siis ihan hyvällä kysyn, koska kun omat lapseni olivat vielä koululaisia, niin koulussa ja koulumatkalla tapahtunut kiusaaminen katsottiin koulukiusaamiseksi ja koulukiusaaminen käsiteltiin aina koulussa opettajan läsnäollessa.

Joo, mutta arvaa huviksesi, että meillä on myös ns. oikeita ongelmia... Siis joka päivä menee tunti pari selvitellessä pari astetta vakavampia juttuja kuin miltä tämä vaikuttaa. Mutta jos kyse on oikeasti ilkkumisesta tai rumasti puhumisesta, niin toki opettaja selvittää. Mutta jos kyse on vaan että vanhemmat ovat vetäneet syyttä suotta herneen nenään, niin sen ehkä voisi selvittää ihan keskenäänkin.

Joka tapauksessa me koulussa käymme eka- ja tokaluokkalaistenkin kanssa päivittäin läpi ns. hyvän kaveruuden sääntöjä, että ketään ei jätetä yksin välitunneillakaan... pitänee liittää koulumatkajutut tähän vähän useammin. Meillä tosin kukaan eka- tai tokaluokkalainen ei tule bussilla, korkeintaan kolmaluokkalainen (koska meillä onmusiikkiluokat).

[QUOTE="mä";22108926]Jokainen tietää vastauksen.

Minäkin olin kerran ekaluokkalaisen äiti - mutta vuodet kuluivat ja minulle valkeni fakta, etteivät ne nallekarkit koskaan elämässä mene tasan.

Jos lapsellesi tulee fyysisiä vammoja ja saat niistä lääkärintodistuksen sekä valokuvat, voit ryhtyä toimeen. Muussa tapauksessa opettele elämään.[/QUOTE]

Huh - kuulostatpa katkeralta. :hug:

[QUOTE="oona";22108995]Ok - ihailtavasti ystäväsi puolesta täällä asiaa pohdit ja tätä puolustat. :D

Olemme siis kuulleet Ollin äidilleen kertoman version siinä muodossa, kun tämä on ystävättärelleen asian kertonut. Pahastipa ovat arvailumme asioiden oikeasta laidasta tainneet mennä pieleen, kun lähtökohta on jo ollut kolmannen käden tietoa.

Kulkevatko nyt siis tämä Olli ja tyttäresi ("Milla"?) yhdessä edelliseltä pysäkiltä kouluun? Vai eikö heilläkään ole mitään tekemistä keskenään, onko edelliselle pysäkille kulkeminen vain yhteensattumaa?[/QUOTE]

Millakaan ei ole mun lapseni :). Samalla bussilinjalla kulkevat kyllä kaikki. Samalla bussilla kuljen useana aamuna myös minä itse.

Mua kovasti ihmetyttää Jaakon vanhempien suhtautuminen asiaan. Se ihmetyttää ystävääni myös (siksipä hän mulle tätä asiaa kertoikin). Minä myös tunnen Jaakon vanhemmat "menneisyydestä".

Kiinnosti vaan tietää, ollaanko me ystäväni kanssa jotenkin erikoisia kun meistä tässä ei ole mitään kiusaamista tapahtunut.

Joo, mutta arvaa huviksesi, että meillä on myös ns. oikeita ongelmia... Siis joka päivä menee tunti pari selvitellessä pari astetta vakavampia juttuja kuin miltä tämä vaikuttaa. Mutta jos kyse on oikeasti ilkkumisesta tai rumasti puhumisesta, niin toki opettaja selvittää. Mutta jos kyse on vaan että vanhemmat ovat vetäneet syyttä suotta herneen nenään, niin sen ehkä voisi selvittää ihan keskenäänkin.

Joka tapauksessa me koulussa käymme eka- ja tokaluokkalaistenkin kanssa päivittäin läpi ns. hyvän kaveruuden sääntöjä, että ketään ei jätetä yksin välitunneillakaan... pitänee liittää koulumatkajutut tähän vähän useammin. Meillä tosin kukaan eka- tai tokaluokkalainen ei tule bussilla, korkeintaan kolmaluokkalainen (koska meillä onmusiikkiluokat).

Kiitos vastauksesta :) Ja arvaan, että teillä riittää selvitettävää :D

[QUOTE="oona";22108886]Ai jaa, no sitten ymmärsin varmaan tämän toisessa ketjussa olleen viestisi väärin:[/QUOTE]

tää kai on lainaus jostain aiemmasta ketjusta vai mitä? oletko ihan varma ap että lapsesi ei liity tähän juttuun mitenkään?

Iiiiiiiihan varma?

Oma äiti sopi 70-luvulla että minä kävelen naapurin tytön kanssa. ennen oli kaveria ei jätetä meininki. kukaan ei pullikoinut mitenkään, kaikkien kanssa voitiin olla sen verran mitä koulumatka kesti. yksilöllisyys ei ollut kaiken a ja o. ja ne omat oikeudet.
tuossa tapauksessa olisi pitänyt vähintään ilmoittaa että jaakko saa mennä tästä lähin yksin.

[QUOTE="oona";22108446]Olen eri mieltä. Vanhemmat olivat sopineet käytännöstä, vanhempien olisi tullut sopian sen muuttamisesta.

Nimenomaan tuo Ollin ilmoitus on voinut tulla sellaisella tavalla, että se on tuntunut kiusaamiselta.Nyt, kun vanhemmat eivät olleet paikalla kuulemassa, miten asia on esitetty, eivät he voi myöskään tietää, mitä ja miten se on tapahtunut.

Ja en edelleenkään pidä tätä vielä koulukiusaamisena, mutta Anatolian asenteesta päätellen voi olla, että oikeakin kiusaaminen selitettäisiin pois tavalla tai toisella.[/QUOTE]

Peesi tähän.

7 v. on saattanut töksäyttää etten halua tulla enää sinun kanssasi samaa matkaa kouluun.

Tai menen kouluun Millan ja Eeliksen kanssa jne...