Onko tämä oikein????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhaan tuomittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhaan tuomittu

Vieras
Olen seurustellut tulevan avokkini kanssa reilun vuoden. Tässä on ollut mutkia matkassa ties minkälaisten asioiden takia, mutta kokoajan on ollut ainakin minulla taustalla sellainen tunne että ei tämä tähän(kään) taaskaan kaadu. Isoistakin asioista on sinnitelty yli ja välillä aivan naurettavat asiat aiheuttavat valtavia riitoja. Pettämistä ei ole ainakaan tietääkseni ollut.

Yhteenmuuttoa on venkslattu ja pohdittu pitkään ja tuntui että sekin on mennyt kaikkein vaikeimman kautta mitä mennä vaan voi. On meinannut peruuntuakin monta kertaan. Nyt tilanne on se että tavarani odottavat eteisessä pakattuina huomista muuttoa varten ja asuntooni tulee uusi asukas muutaman päivän päästä. Mies on omalla paikkakunnallaan juopottelemassa, vaikka hänen piti tulla muuttoautoineen tänne tänään. Ja syy minkätakia:

Lähdin eilen ystävättereni kanssa viinilasillisille, mutta kävikin niin että viihdyin kyseisessä ravintolassa lähes valomerkkiin saakka. Ystvättereni lähti aikaisemmin, mutta minä törmäsin vaihto-opiseluaikaiseen miespuoleiseen ystävääni ja vietin loppuillan hänen ja hänen ystäviensä joukkiossa. Ei siinä sen kummempia, joimme ja juttelimme ja lopulta otin taksin ja tulin kotiin yksin yöksi. Jos tässä olisi ollut jotain salattavaa, olisin voinut kertoa miehelleni että tulin aikaisin kotiin ja lähdin ystäväni kanssa samaan aikaan. Mutta kun en halunnut turhaan valehdella koska tilanteessa ei ollut mitään väärää tai salattavaa.

Hän kuitenkin kerrottuani illan kulun pahastui että miten tyttöjen ilta meneekin noin että minä yksin heilun vieraiden keppien kanssa baarissa. Kerroin että kyse oli ystävästäni ja kysyin mitä pahaa siinä on? Käski minun miettiä sitä ja miettiä omalle kohdalleni sama toisinpäin.

Tämän takia hän kostoksi juopottelee nyt ja tod.näk. lähtee myös baariin enkä todella tiedä miten kostonhimoinen hän pystyy olla. Uskomatonta!! Tuleeko tästä hänelle nyt parempi olo sitten?? Emme ole sopineet että baareissa käyminen on kielletty!! Ja olisin viettänyt illan hänen kanssaan jos olisi ollut mahdollisuus mutta hän oli töiden vuoksi poissa. En tiedä mitä ajatella. Olen laittanut monta viestiä ja välillä haukkunut häntä ja välillä kertonut miten pahalta tämä tuntuu.

Olen niin lähellä tätä tilannetta etten pysty hahmottamaan että kumpi tässä nyt on tehnyt / tekee väärin? Mitä teen muuttoni kanssa? Myönnän että olisi ollut fiksua lähteä vaikka pari tuntia aikaisemmin kotiin, mutta en siinä huomannut ajan kulumista, enkä kuitenkaan ole pettänyt ketään. Olinko liian rehellinen? Mitä olette mieltä, onko mieheni käytös oikeutettua ja loukkaantuisitteko itse jos kumppaninne toimisi samoin?

Kyllä minä loukkaantuisin ja olisi aika vaikka alkaa luottamaan, jos herraseura kiinnostaa valomerkille asti ja ystävätär lähtee yksin aiemmin kotiin. Tietysti tuollaista tapahtuu suhteissa ja asia on ok, mutta et voi mitenkään tietää miten kipeä ja vaikeasti käsitettävä asia tämä voi miehelle olla. ja on erittäin suuri virhe mennä haukkumaan miestä tekstiviesteillä ja pommittaa viesteillä, en yhtään epäilisi vaikka mies lähtisi toiseen suuntaan.

Höpö höpö "mies1"!!!

Vain huonolla itsetunnolla varustettu mies loukkaantuu moisesta! Se, että seurustellaan (EIKÄ VIELÄ EDES OLLA NAIMISISSA) ei tarkoita että oma elämä loppuu. En voisi kuvitellakaan että jos mies voi pitää minulle seuraa esim töiden takia, minun täytyisi jäädä kotiin ksin istumaan. -Nyt eletään 2000-lukua, herra jumala.

Ymmärrän sua, ap! Nykyisin olen yhdessä miehen kanssa, jonka itsetunto kestää itsenäisen naisen. En ole ikinä pettänyt enkä aiokaan, sehän on täysin selvää; olemme sitoutuneet toisiimme. Mutta kyllä mulla miespuolisia ystäviä on. Jos mies yrittäisi heidän tapaamisia estää, olisi entinen mies. Mun mielestä sulla ei ole edes mitään anteeksi pyydettävää! Ettehän ole sopineet ettei yksin saa baarissa käydä. Ja toimisiko sellainen sitominen oikeasti?

Olen yli 30v. Ja tämä nykyinen on kolmas mies jonka kanssa asun yhdessä. Ja ensimmäinen jonka kanssa olen kihloissa. Kaikki aiemmat suhteet on kaatuneet siihen, että mies on yrittänyt kontrolloida elämääni. Olen arvostanut kumppaneitani ja kertonut kaiken aina rehellisesti. Mutta omista harrastuksistani, työstäni (kyllä, yksi mies vaati jopa luopumaan työstäni, olin paremmassa asemassa kuin hän) ja ystävistäni en luovu.

Nykyinen mies elää myös omaa elämäänsä, arvostan sitä kovasti. Yhdessä meillä on ihanaa, tasa-arvoista. Jos epäröit, mieti vielä.

Toisaalta, voiko olla, että miestä ahdistaa yhteenmuutto ja siksi tekee baarikäynnistäsi ison numeron? Eli ei kykene kertomaan oikeaa syytä miksi lähti dokaamaan? Eihän se haittaa että lähti dokaamaan, vaan se että olitte sopineet muutosta tiettynä päivänä?

Niinpä, se olisi ensireaktioni. Sanotaan sitä sitten vaikka huonoksi itsetunnoksi, mutta kyllä minun luottamukseni kokisi alenemisen, jos nainen jää ravintolaan herraseuraan ryyppäämään. Sitä sitten jää odottamaan seuraavaa tyttöjeniltaa ja mitä silloin tapahtuu.

En minä ryyppäämää olisi lähtenyt, mutta jos minut olisi vielä tekstiviesteillä haukuttu päälle, niin sanoisinko, että olisin pelastunut täpärästi repivältä suhteelta.

Näin naisimmeisen näkökulmasta:
Eiköhän tuo pariskunta petaa itselleen kuhmuraista petiä. Molemmat ryyppää, kuka mistäkin syystä. Molempien motiivit ovat mielestäni epämääräisiä, kumpaankaan en luottaisi.

Jokseenkin samaa mieltä olen mies1:n kanssa. Kehnopnlaiset ovat lähtöasetelmat.

Ihanko ajattelit näiltä elämään tylsistyneiltä netti riippuvaisilta kysyä neuvoja. Paljon pienempi riski epäonnistua, on olla ihan omillaan, kuin kysyä täältä. Täällä kirjoittelevien omakaan elämä ei näytä teksteistä päätellen kovin kummoiselta. Ollaan parisuhteessa, mutta käytännössä Ellien kanssa menee suurin aika. - Minua naurattaa, naura sinäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Ihanko ajattelit näiltä elämään tylsistyneiltä netti riippuvaisilta kysyä neuvoja. Paljon pienempi riski epäonnistua, on olla ihan omillaan, kuin kysyä täältä. Täällä kirjoittelevien omakaan elämä ei näytä teksteistä päätellen kovin kummoiselta. Ollaan parisuhteessa, mutta käytännössä Ellien kanssa menee suurin aika. - Minua naurattaa, naura sinäkin!

Omaapa aikaani vietän, kyllä minä täältä enemmän olen saanut kuin antanut...
kiitos siitä muille.

Minusta tuo kuulostaa kyllä miehen puolelta niin kehitetyltä tekosyyltä kuin olla ja voi.

Mutta mieti, ap. niiden muuttolaatikoiden keskellä mitä tulee tuleva yhteiselo olemaan kun on mies joka käsittää jokaisen tapaamasi miespuolisen ystävänkin, potentiaalisena pettämis ehdokkaana..??

Kovin ruusuista yhteiseloa se ei ainakaan povaa..
Sanotaan että mustasukkaisuuden ja epäilyn takaa paljastuu aina sanojan oma elämä miten on toiminut ennen ja tulisi tilaisuuden tullen toimimaan..

Minä melkein veikkaan että kyseinen vängällä haluttu avomies ehdokkaasi edustaa juuri tätä kastia..
Minä sinuna miettisin mitä vielä voi olla edessä ja mistä tulet lähtemään pois muuttamalla näin epävarman suhteen luo ihan vieraalle paikkakunnalle. Pois niistä ystävistäsi ja läheisestä ystäväpiiristäsi..
Onkohan tuo muutto uuteen onneen sittenkään se paras ovi
joka avautuu..??

Sinuna miettisin näitä kun vielä on aikaa miettiä .. ennen tekoja..

Sinänsä minusta on ihan normaalia että ihminen joka jättää vastaamatta viesteihin (muutto laatikoiden keskellä),,
saa kyllä haukkumista.. Se ei ole aikuisen ihmisen tapa viestitellä , vain silloin kun miehelle sopii..
Ja hankalat asiat jää silloin aina sille naiselle..myös tulevaisuudessa..

Ymmärrän miestäsi, hän on nyt tosi mustasukkainen. En ymmärrä sinua ollenkaan, ehkä siksi, että olen jo "vanhanpuoleinen nainen" emmekä ole mieheni kanssa harrastaneet ravintoloissa ravaamista, mitä ihmiset sieltä hakevat??Emme ole mitään "uskovaisia" tms. mutta ei aika vain kulu ravintoloissa, vaan rahat siellä ilmeisesti kuluvat useinkin.

Kerro minulle mikä vetää ravintoloihin? Eikö ole muita harrastuspaikkoja. Usein sielläkäyvät haksahtavat sivusuhteisiin. Ei senpuoleen, olen itse haksahtanut muuallakin, etten voisi oikein moralisoida, mutta yleensäottaen ihmisillä pitäisi olla fiksumpaakin tekemistä kuin ryypätä raflassa.

Tuo nimim. Ymmärryksen kirjoittama juttu oli täyttä potaskaa. Ihminen on luonnostaan enemmän ja vähemmän mustasukkainen, ei se tarkoita että miehesi olisi itse mennyt heti vieraisiin vastaavassa tilanteessa jos on sinusta mustasukkainen, se vain kuuluu ihmisluonteeseen että epäilee.

Keksikää ravintolakäyntien tilalle jotain muuta kivempaa ja säästyneillä rahoilla matkustakaa vaikka yhdessä etelään lemmenlomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Harppunen:
Keksikää ravintolakäyntien tilalle jotain muuta kivempaa ja säästyneillä rahoilla matkustakaa vaikka yhdessä etelään lemmenlomalle.

Kaipa ravintolassa aikaa viettävien pitäis sitten ymmärtää toisiaan. Niin minäkin olen luullut. Silti pahimmat mustasukkaisuusdraamat näyttävät alkavan sieltä.

Itse en moista tajua, koska en ole koskaan oikein viihtynyt ravintolassa. Mieluummin vietän vuorokauden ensimmäiset pikkutunnit unten mailla. Mitäs jos pyytäisit tämän vaihto-oppilasvuosien aikuisen tutun teille kylään niin, että miehesikin voisi tutustua. Luulisi epäilyjen siten haihtuvan, jos mitään aihetta ei ole?

Minä taas en ymmärrä näitä, joiden mielestä ravintolassa ei pitäisi käydä ollenkaan eikä ainakaan jos on varattu. Jos itse käytte ravintolassa vaan silloin kun haluatte pesää/aisaa ja muuten vihaatte ravintolaelämää niin se ei tarkoita sitä, että kaikki ajattelevat niin. Ravintolassa ei tietenkään ole pakko käydä jos siitä ei tykkää, mutta uskokaa tai älkää niin monet tykkäävät käydä ravintolassa ihan muuten vaan.

Minä ainakin viihdyn ravintoloissa ystävien kanssa juhlimassa ja tanssimassa. Nyt se on tupakointikiellon ansiosta entistäkin mukavampaa. Sinkkuna ollessani saatoin myös iskeä miehiä, mutta se ei mielestäni tarkoita sitä, että olisin heti menossa pettämään ravintolaan mennessäni. (Joskus tosin miehet iskevät innokkaasti vaikka ilmoitan olevani varattu, kuvittelevat varmaan, että varattukin nainen on vain seksiseuran perässä... Idiootit.)

Katson, että minulla on oikeus käydä ravintoloissa ja juhlia ystävieni kanssa ihan yhtä lailla olen sitten vapaa tai varattu ja onneksi poikaystäväni ovat tämän ymmärtäneet.

Toisaalta: Kyllä minunkin poikaystäväni olisi varmaan hapan jos kertoisin jääneeni miesseurassa ryypäämään kaverin lähdettyä kotiin. Se ei ole varsinaisesti väärin, muttei mielestäni myöskään kauhean asiallista käytöstä, enkä tykkäisi jos hän tekisi samoin. Jos kuitenkin erehtyisin tekemään niin, saattaisin valehdella valkoisen valheen, ettei hän saa turhaa päänsärkyä.

Mutta jos kuitenkin kertoo (mikä on tietysti ihan oikein) ja siitä kehitetään hirveä draama jonka vuoksi noinkin tärkeä asia kuin yhteenmuutto peruutetaan/lykätään niin teillä on ongelmia. Ehkä tuo suhteenne ei vielä ole valmis yhteenmuuttoon, eikä ehkä tule olemaankaan.

Ap, mies on käyttänyt hyväkseen maailman yleisimmin käytettyä syytä -tekosyytä. Jos hän nyt olisikin oikeasti pahoittanut sinun baari-illasta mielensä, niin tuo kosto on aivan kohtuuton.

Miten se olisi asiaa muuttanut, jos olisit lähtenyt kotiin pari tuntia aiemmin? Tilanne olisi edelleen ihan sama -juttelit vanhan YSTÄVÄSI kanssa. Jos mies on mustis kaikille vanhoille opiskelukavereille ja ystävillesi, niin tulet törmäämään vastaaviin tilanteisiin jatkossakin. Mieti, haluatko sitä. Mies on ilmeisesti sitä tyyppiä, joka pyrkii viemään minuutesi ja hallitsemaan elämääsi.

Mitä mies kuvitteli sinun tekevän, muuta kuin juttelevan miesten kanssa? Naivan tanssilattialla tai ravintolan vessassa, vai? Kuinka hän suhtautuu jatkossa, jos esim töissä on kovin miesvaltainen työyhteisö? Hui hitsi, pikkujouluaika tulossa...

Jos hän ei ilmesty sovittuun aikaan muuttoautonsa kanssa luoksesi, niin unohda koko muutto. Onko asunto sinun oma, vai vuokrattu? Jos ei oma, niin mene heti aamusta kuntasi/kaupunkisi sosiaalitoimistoon tai asuntotoimistoon ja kerro tilanteesi. Ensiapuna sinulla lie ystäviä, jotka voivat auttaa siinä, ettet tavaroinesi joudu taivasalle, jos kaupunki ei pysty heti asuntoa sinulle osoittamaan.

Kävi kuinka tahansa, niin sinuna ottaisin aikalisän yhteenmuuton suhteen ja jatkaisin seurustelua eri kodeista käsin.

vip. sinä olet todella typerä. Eikö oikeasti ole muuta tekemistä, kuin juosta palstalta toiselle muutaman nikin perässä? Olet oikeasti sairas, mutta sehän ei tietysi ole mikään ihme, kun ottaa taustasi huomioon (viinaa, lääkkeitä, linnakierre yms.) Hullu ei itse sitä näe, kuinka hullu oikeastaan onkaan. Ennen kuin hassaat koko perintösi, niin käytä osa rahoista lääkäripalveluihin. Pienikin apu saattaa viedä sinua eteenpäin elämässäsi.

Vaikuttaisi siltä että suhteenne ei ole kypsä isoihin muutoksiin kuten yhteiseloon. Minä ainakin haluaisin muuttaa yhteen vasta kun suhde toimii, luotto pelaa ja on kummallakin vahva yhteishenki asioissa. Mieti onko tilanne oikeasti kypsä siihen mitä olette ajatelleet. Minusta tuo näyttäisi että ei ole. Harmillista että teillä noin tulinen suhde-elämä..mistä se kertoo? Erilaisuudesta? Välinpitämättömyydestä?
En tiedä kumpi nyt olisi enemmän syyllinen ja kumpi ei..kaikkein tärkeintä olisi nyt huomata se oleellisin pointti tuosta-minä ainakin näen sen mutta näetkö sinä???!

No miten kävi?!?!? Tuliko mies niin kuin oli sovitua vaiko ei? Ehdota, että ellei tullut, niin ota se merkkinä, äläkä muuta samaan talouteen! Vaikkei asiat titenkään ole niin yksinkertaisia. Mutta itse sanoit, että olet epäröinyt ennenkin.

OTA JO TYTTÖ RUKKA JÄRKI KÄTEES, ÄLÄKÄ HYPPÄÄ SE MIEHEN KELKKAAN. Eivät miehet IKINÄ salli, että heidän naisellaan on edes ihan oikeasti viattomia miespuolisia YSTÄVIÄ puhumattakaan muusta liikkumisen vapaudesta. Jos minä olisin sinä en taatusti muuttaisi yhteen ja harkitsisin jopa ylipäätään tuon suhteen jatkamista, vaikka siitä seuraakin sydän surua ja itkua. Suurin virhe on jos muutat yhteen asumaan sen jälkeen kaikki on vielä vaikeampaa. Maailma ei kuitenkaan pysähdy ja nyt jos koskaan sinä itse voit vielä tehdä oman ratkaisusi. Jätä se mies. Uusia on kymmeniä tulossa uusia senkun valitset.

Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:

Siis kenen perässä juoksen kyseisellä viestilläni? Mielestäni annoin vinkin ketjun avanneelle, eikö vaan. Nautin joutavasta kanamaisuudestasi, ja tunnen henkisen orgasmini purkautuvan kun saan sivaltaa sinua sanan sapelilla. Mitä rahoihini tulee, ne riittää kaikkeen koko loppu elämäkseni, vaikka en tekisi minuuttiakaan töitä. Vois sinua ressukkaa. Jätän tälläerää ilmoittamatta asiattoman viestisi, mutta........soo soo.

Ps: Jos sinulla ei ole muuta tekemistä, älä tee sitä täällä Elleissä.

Mies on omalla paikkakunnallaan juopottelemassa, vaikka hänen piti tulla muuttoautoineen tänne tänään. Ja syy minkätakia: " ap.

Minusta tuo ei ole mikään syy alkaa itse ryyppäämään.. Tehtiinköhän tästä tarkoituksella sopiva ongelma kun pitäisi muuttaa..
Jos se kerran on jo vuoden ajan ollut tosi hankalaa, koko ajan, niin kuin kerroit..??

Olisi mukava tietää, kuinka kävi!

Itse en usko, että suhde on automaattisesti tuhoon tuomittu jos eteen tulee suurempi vastoinkäyminen tai ymmärryksen puutos. Sen sijaan uskon, että tässä tilanteessa kannattaisi ottaa kylmän rauhallisesti aikalisä. Toivottavasti saat yöpyä vähän aikaa jollain ystävälläsi tai hotellissa tms. ja rauhassa pohtia miehesi kanssa tilannetta. Selvitä perinpohjin, voiko hän hyväksyä sitä että saatat myös tulevaisuudessa käydä tapaamassa ystäviäsi - MYÖS miespuolisia - ravintoloissa ja toisinaan viipyä valomerkkiin asti. Jos hän ei voi hyväksyä tätä nielemättä, uskoisin että teille tulee siitä jatkossa entistä suuremmat vaikeudet.

Tämä kannattaa selvittää perinpohjin.

Toisaalta ymmärrän että poikaystäväsi tunsi olonsa mustasukkaiseksi, jos et ollut koskaan esim. maininnut tyypistä aiemmin. Itsekin saattaisin olla loukkaantunut vähän aikaa. Kuitenkin tämä on niin "pieni" asia, että selvityksen ja keskustelun jälkeen tämä pitäisi ehdottomasti hyväksyä. Niinkuin joku ylempänä sanoikin, elämme 2000-luvun Suomessa, jossa varatut naiset ovat oikeutettuja liikkumaan sosiaalisissa tapahtumissa (jotka hyvin usein löytyvät ravintolasta) sekä tapaamaan ystäviään. Kukaan, ei varsinkaan poikaystävä, voi valikoida ihmisiä, joita tapaamme ja joiden kanssa olemme ystäviä, kunhan kanssakäymiseen ei liity pettäminen tai valehtelu.

Toki parisuhteessa tehdään kompromisseja, mutta kyllähän se niin on että ei mies voi pyyhkiä naisen historiaa ja sosiaalisia suhteita pois.

Tsemppiä alkuperäiselle, mitä ikinä päätätkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Turhaan tuomittu:
Tämän takia hän kostoksi juopottelee nyt ja tod.näk. lähtee myös baariin enkä todella tiedä miten kostonhimoinen hän pystyy olla. Uskomatonta!! Tuleeko tästä hänelle nyt parempi olo sitten?? Emme ole sopineet että baareissa käyminen on kielletty!! Ja olisin viettänyt illan hänen kanssaan jos olisi ollut mahdollisuus mutta hän oli töiden vuoksi poissa. En tiedä mitä ajatella. Olen laittanut monta viestiä ja välillä haukkunut häntä ja välillä kertonut miten pahalta tämä tuntuu.

Olen niin lähellä tätä tilannetta etten pysty hahmottamaan että kumpi tässä nyt on tehnyt / tekee väärin? Mitä teen muuttoni kanssa? Myönnän että olisi ollut fiksua lähteä vaikka pari tuntia aikaisemmin kotiin, mutta en siinä huomannut ajan kulumista, enkä kuitenkaan ole pettänyt ketään. Olinko liian rehellinen? Mitä olette mieltä, onko mieheni käytös oikeutettua ja loukkaantuisitteko itse jos kumppaninne toimisi samoin?

Nyt viilipyttynä! Elä reagoi mitenkään! Älä lähettele miehelle viestejä.
Äläkä lähettele myöskään korjausviestejä edellisiä viestejäsi koskien. Nyt ei ole sen aika!

Olen ollut tuossa tilanteessa. Kyse on siitä, että kumpi tahansa nyt onkin "syyllinen", niin sinä nyt vian opit niinsanotusta virheestäsi. Tajuat nyt sen, että ukkoseurassa ryyppääminen ei ole mukavaa miehesi mielestä, ja miehesi saa nyt kostonsa, Miettiköön sitten aamulla krapulassa oliko se kannattavaa, helpottiko, onko parempi mieli sitten. Älä sinä mieti sitä, se on hänen asiansa.

Oma mieheni on aika liberaali yksilö, mutta ei hänkään tuollaista sietäisi...tykkäsin tai en :) Ja ymmärrän kyllä. Jos minun on pakko saada miesseurassa olla, en sitten ainakaan mene tarjoilemaan hänelle sitä tietoa.

Se on niiin joillakin, ja jotkut asiat pitää vain älytä. Kaikki ei mene sen mukaan, onko sinulla "oikeus" olla baarissa, vaan joskus se voi vain toistesta tuntua loukkaavalta. Ei hän mieskään aina itse tunteitaan voi valita. Toiset miehet on usein sulhaselle kilpailijoita, ei hän näe heitä samoilla laseilla kuin sinä.

Mutta nyt toimi niin ettet osoita miehellesi kovin suurta katumusta tai muuta huomiota, älä puutu hänen kostoreissuunsa.
Sinä et voi sille mitään kuitenkaan, ja varmasti mies tykkää sinusta kun kerran noin kovasti vaivautuu ! Itse tiedät tykkäätkö sinä hänestä ja jatkuuko suhde, siihen en ota kantaa. Tuollaisia on varmastikin noin 90% miehistä, eli voit joko taistella hänen kanssaan oikeudesta loukata häntä miesseuralla, tai sitten voit yrittää etsiä parempaa kaveria. I don't care.

Meilläkin oli miehen kanssa eilen riita, joka oli minun syytäni. Mies kosti sen mököttämällä.
En silti mennyt yrittämään keskustella, ja puolivuorokautta myöhemmin: kaikki hyvin. Mies tuli halimaan, ja jatkettiin normaalisti. Ei kaikkea typeryyttä tarvitse aina selvittää.

Jos olisin mennyt selvittämään hänen kanssaan asiaa, tappelu olisi päällä vieläkin. Todennäköisesti olisi jo sormuksetkin lennätetty ikkunasta tähän mennessä.

Lyhyesti tuo mies on helvetin tyhmä ja juo tekosyillä..
Ei kelpais kyllä mulle oli sitte vaikka mitä kukkoilu sukua tahansa..

Jättää nyt nainen noin tyhjän päälle ei ainakaan mikään vuosisadan rakkaustarina eikä asioista huolehtivalta kuulosta.. Mököttää voi ja loukkaantua mutta sitten pitää keskustella.. jos siihen ei kykene ohuet on elämällä eväät..

Kiitos kaikille vastauksista.

Kun heräsin huonosti nukutun yön jälkeen aamulla, auttoi kun sai lukea kannanottoja ongelmaani suuntaan ja toiseen.

Kuten jo mainitsin huonosti nukutusta yöstä, heräsin monta kertaa yön aikana ja aamulla tarkistamaan, olenko saanut viestejä tai puheluita, mutten ollut. Olin aivan sanoin kuvaamattoman loukkaantunut että olen yksin tälläisessä tilanteessa, itken silmäni päästä ja etsin itselleni uutta asuntoa ja miten miten minulle käy, kun itse henkilö joka on tämän kaiken takana, pitää hauskaa ja nukkuu tyytyväisenä.

Päivällä kun olin koiran kanssa lenkillä, hän oli soittanut ja laittanut viestiä että viimeisin tieto on hänellä etten ole muuttamassa ( suuttuneena uhosin), että ilmoita jos tilanne on muuttunut. Vastasin että hän tekee kyllä kaikkensa jotta en olisi muuttamassa ja kerroin ettei asia minua kovinkaan paljon enää tämän jälkeen kiinnosta.

Soitin hänelle ja kävi ilmi että hän ei ollut mennyt baariin vaan pelannut korttia kaverinsa luona ja ollut siellä illan ja yön. Silti hän oli väsynyt ja krapulassa. Hän vaan totesi että jos en halua muuttaa, se on minun päätökseni, että hän on kokoajan ollut tulossa muuttamaan, ei vaan halunnut eilen tulla koska oli loukkaantunut. Väänsimme ja käänsimme asiaa, sanoin että en tule hyväksymään tuollaista ja että hän ei edes vastannut viesteihini, hän ei välitä minusta, häntä kiinnostaa enemmän juopottelu kuin tämä muttaminen jne. Väitti ettei ole sanonut noita asioita että ne ovat minun omia johtopäätöksiäni ja viesteistänikin kuulemma menee pointti kun tykitän niitä kymmenen peräkkäin. Hänen mielestään hänen tekonsa ei ollut niin iso asia.

Vielä enemmän minua harmitti vanhempani jotka liittyvät tähän kuvioon sillä tavoin että minun tavaroitani piti viedä myös heidän luokseen ja he odottivat ja ihmettelivät missä viivymme ja he huomasivat että asiat menevät päin peetä heti alkuunsa.

No, mies ilmestyi tänne iltapäivällä hieman pahoillaan ja anteeksipyydellen. Alkoi kysellä perjantaista ja en halunnut niin mitättömästä asiasta enää jatkaa riitaa joten päästin hätävalheen liittyen siihen olimmeko olleet vanhan opiselutoverini kanssa puhelimitse yhteydessä missään vaiheessa pe- iltaa/ yötä. On totta että lähdettyäni pois "älänytvielälähde"- maanitteluilta välttyäkseni vähin äänin turhia ilmoittelematta, tämä ystäväni oli soittanut ja ihmetellyt minne lähdin. Ei siinä sen kummempia mutta väitin että emme ole puhuneet puhelimessa, koska en vaan jaksanut enää puhua koko turhasta aiheesta. Mies oli kuitenkin katsonut siinä vaiheessa puhelutietoni ( olen tehnyt joskus hänelle saman ja hän on ollut asiasta vihainen) ja kertoi että tietää minun valehtelevan. Siitä vasta soppa syntyi että jos minulla ei ole salattavaa, miksi valehtelen? huoh.

Aluksi yritin väittää vastaan, mutta melko turhaan kun on todistusaineistoa olemassa. Inhoan valehtelua yli kaiken ja häpeän jos joudun niin tehdä. Tilanne muuttui todella kiusalliseksi kun jäin vielä heti alkumetreillä kiinni. Nyt suuttumisen syy muuttui valehteluuni, ei enää baariin jäämiseen herraseurassa (muka). Mainittakoon että mies ei ole ennen ollut minusta mustasukkainen, eikä ole kovin mustasukkaista tyyppiä yleensä. Siksi oli aivan äimänkäkenä koko tilanteesta ja päästin jopa typerän valheen suustani.

Myöhemmin sain pyydettyä valehtelua anteeksi, mieskin pyysi aikaisemmin, teimme sovinnon ja kannoimme muuttokuorman autoon. Osa tavaroista jäi vielä minulle, menevät kierrätykseen ja osan vien perässä. Teinkö oikean siirron? En tiedä. Ristiriitainen olo. Olen onnellinen että saan nähdä miten asiat tulevat menemään. En olisi voinut / halunnut jättää katsomatta miten tässä tulee käymään. Meillä on meinaa parhaimmillaan hyvin intohimoinen ja antoisa suhde. Tuntuu että vaikeuksista mennään läpi harmaan kiven. Kaikenlaista on eteemme osunut ja kaikesta ollaan selvitty. En ole vaaleanpunaiset lasit silmilläni lähdössä tanssimaan ruusuilla, mutta ensinnäkään tässä kohtaa on vähän myöhäistä kääntää kelkkansa ja toisaalta, jos en kaikesta huolimatta syvällä sisimmissäni uskoisi meihin, en olisi lähtenyt tälle tielle. Kyseessä on kuitenkin mies joita ei kasva joka puussa.

Usein silti mietin että kuuluuko tämän olla näin hankalaa...? Seisooko lopussa kiitos ja mietinkö jonain päivänä että kyllä kannatti nähdä vaivaa, vaiko että voi ei, olisi jo silloin heti alkuhankaluuksista ja merkeistä tajuta että näin tässä tulee käymään. Sen kun tietäis mutta kun ei tiedä. Aika sen näyttää.

Aika hässäkkä teillä. Kyllä minä pidän hyvänä merkkinä sitä, että saitte sovittua. Ei minulle miehesi minään suurena roistona ilmesty, vaan on huomattavasti ymmärtäväisempi kuin esim. minä vastaavassa tilanteessa.
Mistä niitä riitoja muuten tulee, onko sinun osuutesi niissä riidoissa merkittävä? Pitäisikö sinun miettiä omaa osuuttasi ja pitäisikö sinun malttaa enemmän? Voisitko antaa joitakin esimerkkejä, niin saisit kommentteja, jos niistä olisi sinulle apua?
Onnea!

parisuhteen ei kuuluisi olla noin hankalaa.

Miehesi on todella itsekeskeinen ja itsekäs ihminen. Hän ei välitä sinusta pätkääkään. Hänellä oli kaksi motiivia mustasukkaisuusdraamalleen.

1. Sinun alistamisesi
- hän tiesi sinun joutuvan kärsimään hätää, koska sinulla ei ollut enää asuntoa pään päällä. Hän laskelmoi, että sinun on nöyryttävä ja alistuttava, koska hän määrää nyt asunnon omistajana tahdin. Hän kiristää sinua. Sinun on tehtävä, kuten hän tahtoo, tai hän ei otakaan sinua asumaan luokseen. Kukaan, joka rakastaa toista ihmistä aidosti, ei saata häntä tuohon tilanteeseen.

2. Orastava (tai vähän enemmänkin) alkoholismi
Alkoholisti käyttää pienimmänkin tekosyyn juomiseen. Mikä tahansa käy. Keksitään vaikka riita omasta päästä, jotta päästään itse ryyppäämään. Onnea vain valitsemallasi tiellä.

Nyt edessäsi on tilanne, jossa mies nujertaa itsetuntoasi pois pala palalta ja ahdistaa sinut nurkkaa vasten tahdottomaksi hiirulaiseksi. Sinä kotona tarjoamassa ylöspidon ja kotitalouskoneistuksen ja hän ravintolassa juomassa päätään täyteen.

Ei, vastaus on ei. Mies ei muutu, eikä tilanne muutu paremmaksi. Ei tietenkään. Yhteenmuutto pitäisi olla onnellista aikaa. Ei aikaa, jolloin sinä pelkäät jo valmiiksi parisuhteen päättyvän onnettomasti.

Trust me, onnettomasti tarinanne päättyy. Tee itsestäsi onnellisempi ihminen: lähde ja etsi itsellesi parempi mies ja sitä kautta parempi parisuhde.

Luota vaistoosi. Se ei ole väärässä.

"Kyseessä on kuitenkin mies joita ei kasva joka puussa."
Niinpä. Useimmat ovat paljon parempia. Tämä mies on kusipää. Toivottavasti et tarkoita tuolla vain rahaa. Raha ei tee kenestäkään miehestä kultajyvästä - useimmiten jopa päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuulu:
parisuhteen ei kuuluisi olla noin hankalaa.

Miehesi on todella itsekeskeinen ja itsekäs ihminen. Hän ei välitä sinusta pätkääkään. Hänellä oli kaksi motiivia mustasukkaisuusdraamalleen.

1. Sinun alistamisesi
- hän tiesi sinun joutuvan kärsimään hätää, koska sinulla ei ollut enää asuntoa pään päällä. Hän laskelmoi, että sinun on nöyryttävä ja alistuttava, koska hän määrää nyt asunnon omistajana tahdin. Hän kiristää sinua. Sinun on tehtävä, kuten hän tahtoo, tai hän ei otakaan sinua asumaan luokseen. Kukaan, joka rakastaa toista ihmistä aidosti, ei saata häntä tuohon tilanteeseen.

2. Orastava (tai vähän enemmänkin) alkoholismi
Alkoholisti käyttää pienimmänkin tekosyyn juomiseen. Mikä tahansa käy. Keksitään vaikka riita omasta päästä, jotta päästään itse ryyppäämään. Onnea vain valitsemallasi tiellä.

Nyt edessäsi on tilanne, jossa mies nujertaa itsetuntoasi pois pala palalta ja ahdistaa sinut nurkkaa vasten tahdottomaksi hiirulaiseksi. Sinä kotona tarjoamassa ylöspidon ja kotitalouskoneistuksen ja hän ravintolassa juomassa päätään täyteen.

Ei, vastaus on ei. Mies ei muutu, eikä tilanne muutu paremmaksi. Ei tietenkään. Yhteenmuutto pitäisi olla onnellista aikaa. Ei aikaa, jolloin sinä pelkäät jo valmiiksi parisuhteen päättyvän onnettomasti.

Trust me, onnettomasti tarinanne päättyy. Tee itsestäsi onnellisempi ihminen: lähde ja etsi itsellesi parempi mies ja sitä kautta parempi parisuhde.

Luota vaistoosi. Se ei ole väärässä.

"Kyseessä on kuitenkin mies joita ei kasva joka puussa."
Niinpä. Useimmat ovat paljon parempia. Tämä mies on kusipää. Toivottavasti et tarkoita tuolla vain rahaa. Raha ei tee kenestäkään miehestä kultajyvästä - useimmiten jopa päinvastoin.

No huh, huh, olipas vuodatus ja mies on ilmestyskirjan peto. Taitaa olla huonoja kokemuksia?

Yhteistyössä