Onko tämä oikein, koulun ryhmäjaosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko kysellyt erikseen jokaiselta oppilaalta kuka itse valitsi ja kenen puolesta ope valitsi? Eli jos sun lapsi ei ole syystä tai toisesta koulusta niin koulumaailman täytyy pysähtyä ja odottaa sun lasta. Ekaluokkalisen ope veti hatusta nimet ja sillä perusteella oli jaettu ne ryhmät.

Tosiasiassa, opettaja on saattanut syystä tai toisesta erityisesti kiinnittää huomiota jonkun / joidenkin oppilaiden oppimiseen, tyttösi on saattanut jäädä vähemmälle huomiolle. Syyt voivat olla ammatillisia tai henkilökohtaisia, Emme voi tätä aikuisten oikeasti tietää.. Se että opettaja ei ole kommentoinut mitenkään tyttäresi edistymistä kesän aikana ei tee hänestä tylyä.

Omalle kohdalle on kyllä osunut opettaja joka ei jostain syystä lainkaan pitänyt minusta eikä tyttärestänikään.. Varsinaista syytä en osaa sanoa, mutta ääni kellossa muuttui kun puutuin luokan poikien harrastamaannimittelyyn ja "pieneen kiusaan" jota he tytölleni tekivät... Opettajan mielestä "pientä nimittelyä" täytyy oppia sietämään, eikä kiusaamista tapahdu hänen luokassaan. Joopa joo. Olin ankarasti erimieltä ja vaadin, että asiaan puututaan. Varsinkin ulkonäköön liittyviin pilkkoihin ja ivaan. Tämän jälkeen opettajassa oli selvästi huomattavissa pientä vastenmielisyyttä meidän perhettä kohtaan.
Eli tiedän kyllä, että opettajat eivät ole virheettömiä, aina reiluja tai edes oikeudenmukaisia. He eivät tosiaankaan kohtele kaikkia oppilaita tasa-arvoisesti.. No, oma tyttäreni on sanonut, että hän oppi jo ala-asteella, ettei elämä ole aina reilua. Ja sellainen "vaikeuksien kautta voittoon"- asenne hänelle onkin tullut. Mutta saan hyvin usein kehuja lapsestani. Tyttären kaverien vanhemmilta ja koulusta wilma-viestien välityksellä. Siksi neuvoisinkin että nyt vain tsemppaat tyttäresi ottamaan ns oikean asenteen tässä ryhmä asiassa. Kuten taisit jo kirjoittaakin että teet.

Tsemppiä koulun alkuun!

Tuo on vain pieni juttu tälle syksylle, tuommoista vastaavaa kuin teillä oli viime vuonna. Asenne tyttöni ja meihin on havaittavissa.

Mutta näillä nyt mennään. Kiitos tsempistä!

[QUOTE="vieras";28886391]Oletko kysellyt erikseen jokaiselta oppilaalta kuka itse valitsi ja kenen puolesta ope valitsi? Eli jos sun lapsi ei ole syystä tai toisesta koulusta niin koulumaailman täytyy pysähtyä ja odottaa sun lasta. Ekaluokkalisen ope veti hatusta nimet ja sillä perusteella oli jaettu ne ryhmät.[/QUOTE]

Ope itse sanoi, että saivat valita. Eka luokalla ope valitsi ryhmät.

[QUOTE="aapee";28886368]No nyt tiedettiin, että tyttö palaa maanantaina kouluun.[/QUOTE]

No mutta, eihän se olisi Pekkaa kohtaan reilua jos häntä ei odotettaisi kun kerran tyttöäsikin odotettiin...

Niin, mites se nyt sitten menikään sen reiluuden kanssa...? Oliskohan se tosiaan sittenkin ajateltu että joko (kukaan poissaolija ei päätä) tai (sitten kaikkia odotetaan riippumatta poissaolosta tai syystä).

Nykyään vanhemmat haluaa jo päiväkodissa päättää mitä siellä tehdään.
Puututaan syömisiin, pukemiseen ja ulkoiluun ym...
Koulussa sama jatkuu. Vanhemmat vaatii...
Lasten pitää saada päättää...
Mikä näitä vanhempia riivaa. Mistä saaneet mallin käytökselleen joka omituista.

Seuraavaksi voit tehdä valituksen kun sinua ja sinun tyttöä kohdellaan niin väärin. Luokkasahan ei ole muita tyttöä kun sun.
Osaatko mitään muuta jankuttaa kun MINÄ ja MUN!?
Ei meidänkään koulussa lähdetään muuttamaan suunnitelmia vaikka joku lapsi ei ole koulussa just siinä päivänä.

90 prosenttia tänne kirjoittajista sanoo, että big deal ja asian olla ja ei tuo nyt ole maata kaatavaa ja elämä on. Ja sinä vaan jatkat jankuttamista, kuinka se on niin epäreilua ja kamalaa ja ja ja ja....

Hei ihan oikeesti anna asian olla, sinä et nyt saa tällä asialla palstalaisia puolellesi vaikka kuinka vääntäisit.

Mites tuo nyt on käytännössä mennyt, jos kaikki saa valita? Miten siltä ensimmäiseltä on kysytty, kun kummassakaan ei ole vielä ketään, eikä siten voi haluta kumpaankaan ryhmään kaveriensa kanssa?

Voi luoja!!!!

Silloin kun itse olin ala-asteella, ja joku tällainen "ryhmäjuttu" tuli, johon sai valita tai olla valitsematta, niin JOS JOKU OLI POISSA oli syy mikä tahansa, niin se meni siihen ryhmään mihin JÄI TILAA!!!

Ei voi olla näin vaikeeta tänäpäivänä. Sun lapses ei kuole siihen ja saattaa jopa ystävystyä tämän yhden tytön kanssa.

Noin oli meilläkin. Eikä siitä ole edes kauhean kauaa. Onpa koulunkäynti muuttunut nopeasti.

ettei tälläisia tilanteita syntyisi, pitäs opettajan tehdä niin, että jako kahteen, ei mitään valitsemismahdollisuuksia. ja se ryhmä mihin sitten joutuu on kelvattava ja piste. jopa meille aikuisopiskelijoillekin tehdään noin, että jako siihen ja siihen ja sillä selvä