onko tämä nyt sitten sikainfluennsa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yx

Vieras
pojalle nousi kuumetta 38,3, päätä särkee, vatsaan koskee ja kurkku kipeä??
minulla koskee vain vatsaan...
annoin pojalle särkylääkettä, nyt makaa sohvalla ja katsoo videoita....
milloin lääkäriin??

jos tulee hengitysvaikeuksia. ei influnessassa tarvi lääkäriin jos voi sairastaa kotonakin. älkää hössöttäkö. meillä oli viime talvena 1 vuotiaalla influenssa ja hyvin pärjättiin kotona kotikonstein

Itse en nyt mikään asiantuntija ole, mutta eikös noi ole just ne oireet mistä on puhuttu. Ja itse varmaan soittaisin ja kysyisin neuvoa, jos lapsi vaikuttaa kovin sairaalta. Jos ei mitenkään erityisen sairaalta/vetämättömältä vaikuta, niin seurailisin tilannetta ja antaisin tasaisin väliajoin särkylääkettä ja paljon juotavaa. Ja toivoisin, että menee lievänä ohi...

"tavallista" influenssaa liikkeellä todella paljon kuin myös vatsatautia. Itse sairastin juuri normi flunssan särkyineen ja kuumeineen. Peesaan edellistä jos hengitysvaikeuksia tms. niin sitten menisin lääkäriin.

Mulle sanottiin, kun soitin terkkariin, että jos kuumetta on pitempään, ni sitten lääkäriin.Ainahan soittaa voit ja kysyä.Nyt tosin liikkeellä muutekin flunssaa.

Tällä hetkellä sikainfluenssa todetaan kliinisten oireiden perusteella, enää ei tehdä mitään labrakokeita, ellei potilas tule niin huonoon kuntoon, että tarvitsee sairaalakokeita. Ja noiden kliinisten oireiden perusteella se todennäköisesti diagnosoitaisiin sikainfluenssaksi. Onko pojalla ripulia? Sekin on yksi oire... Kurkkukipu varmaan se yleisin oire kuumeen lisäksi. Lääkäriin ei tarvitse lähteä, ellei tila mene huonommaksi. Minkä ikäinen lapsi on? Alle kolmevuotiaat voivat saada Tamiflu-kuurin. Soita terveyskeskukseen ja kysy, kannattaisiko se kuuri aloittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Tällä hetkellä sikainfluenssa todetaan kliinisten oireiden perusteella, enää ei tehdä mitään labrakokeita, ellei potilas tule niin huonoon kuntoon, että tarvitsee sairaalakokeita. Ja noiden kliinisten oireiden perusteella se todennäköisesti diagnosoitaisiin sikainfluenssaksi. Onko pojalla ripulia? Sekin on yksi oire... Kurkkukipu varmaan se yleisin oire kuumeen lisäksi. Lääkäriin ei tarvitse lähteä, ellei tila mene huonommaksi. Minkä ikäinen lapsi on? Alle kolmevuotiaat voivat saada Tamiflu-kuurin. Soita terveyskeskukseen ja kysy, kannattaisiko se kuuri aloittaa.

terveden ja hyvinvointi laitoksen sivuilta katoin oireita niin oksentelu ja ripuli eivät ole varsinaisesti influennssan oireita mutta niitäkin voi esiintyä.
mutta poika 6v ja ripulia ei ole. vain nuo oireet mitä tuolla aloituksessa mainitsin

Yhteistyössä