Onko tämä maailmanloppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nobody
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nobody

Vieras
Ihannepainoni on 75kg. Olen synnyttänyt 6 viikkoa sitten ja painan vielä 95kg, synnyttämään mennessä painoin 105kg ja lähtöpaino oli 85kg... :ashamed: masentaaaaaaaaa. Imetän, mut se ei painoa minulla pudota. Kannattaako tämän takia menettää mielenterveyttään...?

Ei ole.

Kunhan et joudu siihen kierteeseen, että kun jo valmiiksi ylipainoiseen kroppaan (eikö vaan?) tuli 10 kg raskaudesta lisää kiloja, ettet ala kohta odottaa seuraavaa noihin kiloihin ja saat taas 10 lisäkiloa.

Ei muuta kuin tiukka dieetti, niin saat painosi putoamaan. googlaa sairaaladietti, löytyy dietti, jossa tarkasti määrätty mitä syödään milloinkin ja paino tippuu. ystävälläni putosi 7 kg viikossa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis nyt jo tiedät kuuden viikon imettämisen jälkeen, että imetys ei auta sua laihtumaan? Eihän se imetyskään mikään poppaskonsti ole. Malttia.

Hei haloo, tämä ei suinkaan ole ensimmäinen lapseni, vaan kuudes.

Alkuperäinen kirjoittaja nobody:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis nyt jo tiedät kuuden viikon imettämisen jälkeen, että imetys ei auta sua laihtumaan? Eihän se imetyskään mikään poppaskonsti ole. Malttia.

Hei haloo, tämä ei suinkaan ole ensimmäinen lapseni, vaan kuudes.
No etpä sitä heti kertonut. Hei haloo, en oo ajatustenlukija.

Arvasin, että joku takertuu tuohon 75kiloon...se on ihannepainoni, kyllä vain. Ei kaikki naiset ole läskilylleröitä tai hammastikkuja. Lihas painaa yllättävän paljon, vaikka onhan minulla läskiäkin aivan liikaa tällä hetkellä!

Mä oon meinaa 160cm pitkä ja tällä hetkellä 60kg. Minulle tehtiin kehonkoostumus tutkimus ja minun ihannepaino olisi 56kg.. Tosin pyrin vielä muutaman kilon alemmas. Ja teen paljon lihasharjoitusta niin paljon alemmas ei paino voi enää mennäkkään.. :)

Ensinnäkin jos haluaa jatkaa imettämistä ja toivoo sen onnistumista, niin ei kannata mitään tehodieettejä tähän saumaan edes yrittää. Sen varmaan tiesitkin...

Sitten kehonkoostumusjuttuun sellainen kommentti, että jokaisella se on yksilöllinen. Itse oon 179cm ja ihannepainoni on 75kg. Lihasta ja kestävyyttä löytyy, ei onneks tarvii tavoitella esimerkiksi 70 kiloa... Näkisin varmaan nälkää silloin tai treenaisin vähintään maratoniin.

Kuuden viikon ikäisen vauvan (plus viiden muun lapsen kanssa) ei todellakaan kannata ruveta vielä ajattelemaan painoasioita!! Energia menee varmasti muidenkin asioiden miettimiseen. Koska olet ilmiselvästi motivoitunut pudottamaan painoa, ala laihdutus joskus vähän myöhemmin. Ehdit kyllä! =)

Samassa veneessä olen! Mullakin oli ylimääräistä ympärillä kun aloin odottamaan. Raskaus ei tuonut kyllä yhtään lisäkiloja mutta ei poistanutkaan niitä ja imetys ei muakaan laihduta. Ei vaikka yrittäisinkin... Nyt on vauveli 10kk ja odottelen että kesällä pääsen pudottamaan kilot pois ja takaisin omaan ihanne painooni. heh, kesää odotellessa... ;)

Tässä törmäsikin tälläiseen seikkaan ettei voi laihduttaa jos lapsi on pieni?? Miksi ei?? Itselläni on 2,5 ja 4kk ikäiset lapset ja kerkeen käymää salilla sen mitä kerkeen.. muina päivinä pyöräilen kotona ja lenkkeilen lasten kanssa.. Kyllä kilot saa kyytiä jo siinäkin kun työntelee painavia tuplia päivittäin.. Katsoo vaan mitä syö.. :)

Tässä törmäsikin tälläiseen seikkaan ettei voi laihduttaa jos lapsi on pieni?? Miksi ei?? Itselläni on 2,5 ja 4kk ikäiset lapset ja kerkeen käymää salilla sen mitä kerkeen.. muina päivinä pyöräilen kotona ja lenkkeilen lasten kanssa.. Kyllä kilot saa kyytiä jo siinäkin kun työntelee painavia tuplia päivittäin.. Katsoo vaan mitä syö.. :)

Totta kai voi laihduttaa maltilla pienten lastenkin kanssa - jos vain jaksaa! Mutta ei ehkä kannata pitää liikakiloja maailmanloppuna ja käyttää liikaa voimavaroja niistä huolehtimiseen.

Kyllä mäkin käyn salilla ja ulkoilen vaunujen kanssa ;) mutta paino ei liiku minnekään. Lisäksi koitin kolme kuukautta oikein ruokavaliolla. Ei tapahtunut yhtään mitään. Tai no joo, ekalla viikolla lähti nesteitä.... sitten olikin kolmannella viikolla outo turpee olo.... ?? Mutta tosiaan, kilot ei tippuneet vaikka laskin kyllä että OLISI pitänyt.
Noh, jaksan kyllä odottaa kesään, jolloin imetys on loppunut ja voin tiputtaa painoni dieetillä ( ja liikunnalla )

Minäkin kuulun tähän ryhmään jolla paino ei tipu imettäessä.. O_o.. Pyh, mainostavat sitä oikee että imettää vaan ja kilot tippuu itekseen.. :D Eipä mulla vaan..

Imettäminen kuluttaa paljon energiaa, joten jos syö normaalisti (keskimäärin sen 1800kcal päivässä), niin kyllä sitä ihan fysiikan lakien mukaan laihtuu. Eri asia sitten jos syö sen verran kuin kuluttaa tai vaikkapa enemmän.

Yhteistyössä